Jane F. Skrevet 12. mai 2013 #1 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg har ryddet litt her og der og sitter nå med tre søppelsekker fulle av klær som går rett på dynga. Men jeg finner ikke ut hvor jeg skal levere de. Her er klesinnsamlinga bare for klær som er hele og rene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. mai 2013 #2 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg har ryddet litt her og der og sitter nå med tre søppelsekker fulle av klær som går rett på dynga. Men jeg finner ikke ut hvor jeg skal levere de. Her er klesinnsamlinga bare for klær som er hele og rene. Kan du ikke legge det i den vanlige søppeldunken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mai 2013 Ja om jeg ikke finner ut hvor jeg kan levere de så havner de i "vårinnsamlinga" for da kan man levere 4 sekker ekstra men jeg vet ikke om de er så gira på å få klær i restavfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Del Skrevet 15. mai 2013 Leverer det til fretex eller andre klessinnsamlinger, jeg. Regner med at de har systemer for å få slikt på et bedre sted enn i restavfallet. Det blir bla laget isolasjon av dårlige stoffer. Anonym poster: 4f61569f821c6067a39abec4404386b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Del Skrevet 15. mai 2013 Hvor bor du? Jeg trenger hullete dongeribukser. Anonym poster: 696e2f3659065a7fe20d34e8f3a8a633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. mai 2013 #6 Del Skrevet 15. mai 2013 Leverer det til fretex eller andre klessinnsamlinger, jeg. Regner med at de har systemer for å få slikt på et bedre sted enn i restavfallet. Det blir bla laget isolasjon av dårlige stoffer. Anonym poster: 4f61569f821c6067a39abec4404386b0 Jeg tror ingen slike organisasjoner vil ta imot skittent og fillete tøy. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. mai 2013 #7 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Leverer det til fretex eller andre klessinnsamlinger, jeg. Regner med at de har systemer for å få slikt på et bedre sted enn i restavfallet. Det blir bla laget isolasjon av dårlige stoffer. Anonym poster: 4f61569f821c6067a39abec4404386b0 Nei, det må ikke leveres til Fretex eller tilsvarende ordninger for klessinnsamling. Hvert år bruker Fretex mye penger på å kvitte seg med ubrukelige klær som bare er søppel. Disse pengene kunne vært brukt til langt mer nyttige formål. Noe av det som er slitt, og ikke brukbart lengre, kan brukes til redesig, men mye av det er bare søppel. Sitat Hva kan jeg gi? "Fretex betaler hvert år store summer i transport og avgifter for ting som ingen vil kjøpe. Vi ønsker derfor at gavene er salgbare. Denne vurderingen må også Fretex gjøre i forbindeles med møbler." Sitat Må betale for å kaste donerte klær "Bare på Østlandet betalte Frelsesarmeens bruktbutikk-kjede i fjor 1,3 millioner kroner i avgifter for å kaste klær de har fått, men som er så slitte at de ikke kan selges videre." Fretex drev tidligere med produksjon av nødhjelpstepper av filler, men dette er slutt. Sitat Fretex Miljø "Vi forsøker stadig å se på nye måter å tenke gjenbruk og spare miljøet. Vi har deltatt i mange prosjekter. Fram til 2010 hadde vi produksjon av nødhjelpstepper." Jeg går ut i fra at loppemarkeder eller klesinnsamlinger til fattige land heller ikke vil ha slitte og ødelagte klær. Det blir ekstra bryderi å sortere, og søppel de må kvitte seg med. Ødelagte klær er restavfall Edit: Jeg har vært på flere loppemarkeder i vår og det er utrolig hva folk leverer som bare er skrot. De som arrangerer loppemarkedene sorter sikkert ut det verste, men det ligger mye framme som ikke er salgbart. Loppemarkeder og klesinnsamlinger er ikke søppelplasser. Til deg TS, har du sett etter på informasjonssidene til den lokale renovasjonsordningen der du bor? Endret 22. mai 2013 av Perelandra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvitveis Skrevet 5. juni 2013 #8 Del Skrevet 5. juni 2013 Hennes og Mauritz har vel ein kampanje kor dei tar inn gamle kle i sommar; trur ein kunne levera øydelagde kle òg. Elles så har Fretex pleid å ta imot, og nokre isolasjonsfirma har brukt tøyet til å laga bygg-isolasjon o.l... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #9 Del Skrevet 9. juni 2013 I Oslo vet jeg i hvertfall at (mini-)gjenbruksstasjonene tar det i mot. Anonymous poster hash: 5a119...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå