-Jiinxs- Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 (endret) Episode 3 (sesong 13) Jeg hater ordet livsnyter, siden det jeg assosiere med det ordet; er en person som oppfører seg som en drittunge og bryr seg lite om konsekvensene til handlingene sine. Damen som episoden handler om, sier med en gang at hun er en "livsnyter" og du vet med det at hun er fullstending blåst og vet ikke hva en krone er verd. Jeg er jo klar over at noen folk prøver å le ifra seg alvorlige ting, og at det er sikkert grunnen til at hun gliser og lager grimaser igjennom hele episoden, men det er utrolig provoserende å se på. Hun er vel heller ikke den første som har spurt om utregningen til de som skal hjelpe er riktig, som igjen er utrolig provoserende! Hun er 31 år gammel, får ca 6500.- utbetalt i mnd. Har lånt penger ifra kirken og av venner. Hjelpe meg for et jævla rot. Går på sosialen og har av og til en jobb i ny og ne. Det er på tide å vokse opp når man er i den alderen. Jeg tror vel også at tankene bak at hun kjøper som en galning er for å fylle et tomrom eller noe slikt. Det er vel hvertfall ofte grunnen bak slike sinnsyke kjøp. Det positive med episode var vel at hun faktisk har forandret seg. Og begynt å ta ansvar. Måtte bare få tankene ut bak episoden Førstegang jeg ser på Luksusfellen Sverige og jeg liker veldig godt de to 'rådgiverene'. De virker veldig dyktig. http://www.tv3play.no/play/307217/?autostart=false Endret 12. mai 2013 av -Leon-
Anglofil Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Jeg har fulgt med på den svenske versjonen helt fra starten og liker den veldig godt. Og ja, jeg blir ofte provosert over hvor lite ydmyke folk er. Jeg kan godt å ha sympati for de som havner i et økonomisk uføre, men da bør man også være rimelig ydmyk og faktisk vise at man er lei seg. Det er enkelt for oss andre å stå utenfor å si "haha, herregud, er det mulig?", for jeg tviler på at de fleste egentlig vil være i et økonomisk uføre. Men, da nytter det ikke å lage sure grimaser og oppføre seg som en liten prinsesse. Det har jeg verken sympati eller empati for. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå