Gjest anonym nå Skrevet 5. april 2004 #21 Skrevet 5. april 2004 Føler selv at jeg har tilført trådene der en ny dimensjon ved å trekke inn fargeanalyse og strekkmerker. Ikke vær redde for dem, det er det sånne folk vil.Le av dem istedet.
Gjest MrsL Skrevet 5. april 2004 #22 Skrevet 5. april 2004 Jeg har en på den ene skulderen og en :evil: på den andre skulderen........... Skal...............skal ikke............
Gjest MrsL Skrevet 5. april 2004 #26 Skrevet 5. april 2004 ...................... nei forresten ............ :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #29 Skrevet 5. april 2004 Det er viktig å vise disse menneskene at vi ikke godtar at forumet vårt blir invadert.Og at vi faktisk viser at vi ikke godtar et slikt syn, og at folk ikke er enige med dem.Dessuten er det sabla skøy! Det kan jo bli brukt mot oss.Men det går ikke an å bare overse slikt.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #30 Skrevet 5. april 2004 Det er viktig å vise disse menneskene at vi ikke godtar at forumet vårt blir invadert.Og at vi faktisk viser at vi ikke godtar et slikt syn, og at folk ikke er enige med dem.Dessuten er det sabla skøy! Det kan jo bli brukt mot oss.Men det går ikke an å bare overse slikt.
aline Skrevet 6. april 2004 #31 Skrevet 6. april 2004 :hår: Jeg har hele tiden innbilt meg at disse menneskene er kranglevorne, arbeidsløse guttunger som ikke har livserfaring eller IQ nok til å skaffe seg en skikkelig jobb.... Også har jeg valgt å stenge ute den virkeligheten at slike mennesker også faktisk kan være voksne, høyt utdannede menn med både livserfaring og IQ, for det virker så totalt umulig for meg å BÅDE ha livserfaring og en oppegående hjerne, og i tillegg være så grusomt snever og naiv at man faktisk fungerer slik disse menneskene gjør..... Men jeg tror jaggu jeg må bite det i meg og innse at dette er VOKSNE mennesker som er akkurat like sneversynte og egosentrerte som en gjeng nazister som er blitt hjernevasket til å tro at alle ikke-ariske, ikke-kristne, antirassister og andre også er ikke-mennesker, nærmere aper faktisk, som ikke fortjener samme rettigheter som dem selv. Problemet er bare at jeg ikke er sikker på at disse er hjernevasket, og det er det som gjør dem så ufattelig skumle!!! Skremmende, som noen tidligere sa, at disse menneskene går fritt iblandt oss med sitt hat, og skremmende å tenke på at en av dem en dag kan finne på å gjøre noe med sitt hat. :cry:
Gjest Emera Skrevet 6. april 2004 #32 Skrevet 6. april 2004 :hår: Også har jeg valgt å stenge ute den virkeligheten at slike mennesker også faktisk kan være voksne, høyt utdannede menn med både livserfaring og IQ, for det virker så totalt umulig for meg å BÅDE ha livserfaring og en oppegående hjerne, og i tillegg være så grusomt snever og naiv at man faktisk fungerer slik disse menneskene gjør..... Problemet er bare at jeg ikke er sikker på at disse er hjernevasket, og det er det som gjør dem så ufattelig skumle!!! Skremmende, som noen tidligere sa, at disse menneskene går fritt iblandt oss med sitt hat, og skremmende å tenke på at en av dem en dag kan finne på å gjøre noe med sitt hat. :cry: Ja, det er skummelt, det der. Men de prøver i allefall ikke å skjule det de står for. Så på en måte er det "greit" at de spyr ut de forskrudde ytringene sine på en nettside. For da vet vi at de finnes, og kan ta høyde for at de faktisk både kan bjeffe og bite. Nei, det er sannelig ikke så sikkert at de er så dumme som de fremstår!
Gjest patrick Skrevet 7. april 2004 #33 Skrevet 7. april 2004 Slettet. Hege (admin) http://forum.kvinneguiden.no/faq.php#0 Du kan heller ikke bruke forumet for å drive ensidig meningspåvirkning, for eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase.
tenker Skrevet 7. april 2004 #34 Skrevet 7. april 2004 Personlig tror jeg slike tragiske ting skjer fordi det er for lite silikon og for mye strekkmerker her i verden. Trist, men sant
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2004 #35 Skrevet 7. april 2004 Tja.Tror det har noe med farger også.Folk bruker for lite friske farger.Fargeanalyse burde vært påbudt.
Gjest Mrs.Dalloway Skrevet 7. april 2004 #37 Skrevet 7. april 2004 Patrick,(pedro?) du og dine er ikke velkommne her.Innse det! Kjenner ikke til de bestemte innleggene Hege har slettet, men hun har sannsynligvis gjort det med god grunn.. Ikke bare sprer du og de ekle "vennene" dine ekkel propaganda, men dere har også en uakseptabel måte å debattere på. Kom tilbake hit når dere har lært dere grunnleggende folkeskikk og er interesserte i nyanserte debatter.Her på forumet får dere uansett ingen med dere.
Gjest Vlad Tepes Skrevet 10. april 2004 #38 Skrevet 10. april 2004 :hår: Jeg har hele tiden innbilt meg at disse menneskene er kranglevorne, arbeidsløse guttunger som ikke har livserfaring eller IQ nok til å skaffe seg en skikkelig jobb.... Også har jeg valgt å stenge ute den virkeligheten at slike mennesker også faktisk kan være voksne, høyt utdannede menn med både livserfaring og IQ, for det virker så totalt umulig for meg å BÅDE ha livserfaring og en oppegående hjerne, og i tillegg være så grusomt snever og naiv at man faktisk fungerer slik disse menneskene gjør..... Men jeg tror jaggu jeg må bite det i meg og innse at dette er VOKSNE mennesker som er akkurat like sneversynte og egosentrerte som en gjeng nazister som er blitt hjernevasket til å tro at alle ikke-ariske, ikke-kristne, antirassister og andre også er ikke-mennesker, nærmere aper faktisk, som ikke fortjener samme rettigheter som dem selv. Problemet er bare at jeg ikke er sikker på at disse er hjernevasket, og det er det som gjør dem så ufattelig skumle!!! Skremmende, som noen tidligere sa, at disse menneskene går fritt iblandt oss med sitt hat, og skremmende å tenke på at en av dem en dag kan finne på å gjøre noe med sitt hat. :cry: Hehe... Tror nok ikke akkurat det. Men jeg vil fortelle dere et lite eventyr som vil oppklare mye. Grisen og levemåten hans DET VAR EIN GONG grisen var lei av levemåten sin. Då fekk han for seg han skulle fare til tings og få dom for ein annan levemåte - han fekk freiste lykka som andre, anten det gjekk fint eller fælt "Kva er det du har å klage over?" spurde rettsskrivaren. "Å eg er så lei av levemåten min, far," sa grisen. "Hesten får havre og kua får mjøldrikke, og så ligg dei tørt og godt i bås og spiltau attpå. Og eg får ikkje anna enn skuler* og skyllevatn. Om dagen vassar eg i søle, og om natta ligg eg og rullar meg i lort og våt halm. Er det rett og rettferd i slikt, skrivar?" spurde han. Nei, det syntest skrivaren kunne vere noe i, og så leita han i bøkene sine, og gav han dom for ein annan levemåte: "Det er ikkje likt seg at du skal ha det så mye strengare," sa han; "frå no av skal du få kveite og erter, og sove i silkeseng." Ja, grisen takka og var så glad at han visste verken natt eller dag. Og heile heimvegen gjekk han og mulla og smågrynta: "Kveite og erter, og liggje i silkeseng! Kveite og erter, og liggje i silkeseng! Kveite og erter, og liggje i silkeseng!" Vegen gjekk mellom noen skograbbar, og oppi eit av holta låg reven og lydde på. Straks ville han til med fantestykka sine: til å pipe, fint og gnelt: "Skuler og rask, og liggje i boss!" Grisen brydde seg ikkje om det; heldt på med sitt: "Kveite og erter, og liggje i silkeseng!" Men det dreiv på; "skuler og rask, og liggje i boss! Skuler og rask, og liggje i boss! Skuler og rask, og liggje i boss!" Til slutt seig desse orda ned i grisen. Før han visste av det, tok han til å lytte og ta etter. Då han kom heim, spurde dei korleis det hadde gått på tinget; "fekk du dom for ein likare levemåte?" sa dei. "Javel, javel," sa grisen; "skuler og rask, og liggje i boss! Skuler og rask, og liggje i boss!" ................................................................................................................ Hvis ting blir sagt mange nok ganger, vil man til slutt tro på det. Har man ukeblader og tabloidaviser som referanseramme, vil meningene ens påvirkes/formes av holdningene til journalistene. Det er noe som jeg tror er symptomatisk for en del av dere. Av diskusjonene her inne, virker det som om omtrentligheter, halvsannheter er nok/bra nok for dere. I beste sosialdemokratisk ånd. Når man så skal forme/danne en oppfatning på slikt grunnlag, blir den helt feil. Det er noe som heter kritisk tenkning; og det er her feilen må ligge. APS-gjengen forutsatte vel at en del av medlemmene her inne var i besittelse av en slik egenskap. Vi snakker vel om et kommunikasjonsbrudd. Jeg får vel bare beklage da på mitt og deres vegne at vi ikke har forutinntatte oppfatninger som bygger på følelser, og heller ikke villig til å revidere eller endre på disse oppfatningene. Men på en måte kan vel dere her inne på kvinneguiden rettferdigjøre deres oppfatninger. Faktisk viser det seg at det er de logisk sett dårligst begrunnede oppfatningene vi er minst tilbøyelige til å gi slipp på. Forutinntatte oppfatninger kjennetegnes nettopp ved at de er svært lite påvirkelige for argumenter eller informasjon i det hele tatt. Siden forutinntatte oppfatninger som regel ikke tåler å sees som det de er trengs en fiktiv logikk som kan få oppfatningen til å fremstå som rasjonell, i hvert fall for en selv. Dette fenomenet, kjent som rasjonalisering, må ikke forveksles med rasjonalitet, da førstnevnte kun er et substitutt for sistnevnte. Disse forutinntatte oppfatningene vil igjen ligge til grunn for alle senere vurderinger, hvordan man tolker og forholder seg til informasjon etc. slik at de i betydelig grad er med på å forme hele vår forståelse av virkeligheten. Eksempler på medlem "Aline`s" logikk: Om sine meddebattanter: "...kranglevorne, arbeidsløse guttunger som ikke har livserfaring eller IQ nok til å skaffe seg en skikkelig jobb.... " Ikke tale om. Vi har kvinnelige såvel som mannlige medlemmer. Har høyere utdannelse. Noen underviser på universitet, er forskere, har høyere akademisk utdannelse. Det finnes sikkert også helt vanlige mennesker der, men som har forstått realitetene. Jobb, ja tror det. IQ, middels til langt over gjennomsnittet. "Også har jeg valgt å stenge ute den virkeligheten at slike mennesker også faktisk kan være voksne, høyt utdannede menn med både livserfaring og IQ, for det virker så totalt umulig for meg å BÅDE ha livserfaring og en oppegående hjerne, og i tillegg være så grusomt snever og naiv at man faktisk fungerer slik disse menneskene gjør....." Interessante refleksjoner. Er vi ikke enige med oss selv? "Men jeg tror jaggu jeg må bite det i meg og innse at dette er VOKSNE mennesker som er akkurat like sneversynte og egosentrerte som en gjeng nazister som er blitt hjernevasket til å tro at alle ikke-ariske, ikke-kristne, antirassister og andre også er ikke-mennesker, nærmere aper faktisk, som ikke fortjener samme rettigheter som dem selv." Så har vi det vanlige mantraet, basert på sviktende logikk. Slik er din logikk: De liker ikke muslimer ---> De fleste muslimer er innvandrere med en annen hudfarge---> Rasist. Det er her det er helt misforstått. Kritikken som rettes, rettes i hovedsak mot Islam og dens ideologi, ikke mot muslimer som mennesker. Det er ideologien vi vil til livs. Det er ideologien i Islam man må forstå, og dens fundamentalistiske karakter. Kristendommen ble i sin tid diskutert. Dette førte til en del samfunnsprosesser som jeg ikke skal gå inn på her, men som var nødvendige for å forme det s.k. "velferdssamfunnet" vi har i dag. Dette er prosesser som det etterhvert begynner å bli på tide at de muslimske samfunnene gjennomgår. (Stikkord: akseptering av menneskerettigheter, skille mellom stat, kirke og domstoler, frihet for enkeltindividet: akseptering av eiendomsrettigheter, at ingen kan straffes uten dom, likestilling mellom kjønnene etc.) Til etterretning Hilsen Vlad Tepes
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #39 Skrevet 10. april 2004 Etter å ha lest hva som blir skrevet om kg-brukere på antipsykopat-forumet overrasker det meg hvis noen orker å svare på flere innlegg fra disse menneskene.Disse menneskene er helt klart ikke åpne for debatt, og det er bortkastet tid å svare på flere av disse innleggene.
aline Skrevet 13. april 2004 #40 Skrevet 13. april 2004 Jeg prøvde å debattere med de to P-er, men det er ikke mulig, for så lenge man ikke er enig med dem så er man nært sagt aper ifølge dem, og tenke selv kan man ihvertfall ikke dersom man ikke er enige i deres så liksom så ikke-rassistiske tankegang... Jeg kan gjerne snakke om dem, men jeg gidder ikke diskutere med dem lenger, ikke på internett ihvertfall!! Viser også til Vlad Tepes som en av dem, som gjør alt han/hun kan for å dempe de av oss som gidder å diskutere islam i det hele tatt. Siden vi ikke diskuterer med ham, så er vi slik og sånn. Ja-ja, jeg har hatt påskeferie, og gleder meg til sommerferien som jeg skal tilbringe forhåpentligvis med besøk av min nattsvarte, muslimske (Islamske?) stefar...... Men alle mine menninger tar jeg selvsagt fra media.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå