Gjest TS :) Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Kommer rett fra familiemiddag, og trenger noen råd (om det er noe jeg i det hele tatt kan gjøre...) Gjør en lang historie kort. Mamma føler at mormor ikke elsker henne. Mormor føler at mamma ble "vanskelig" da hun var rundt 9 år, og ikke bryr seg om henne. Vi fungerer bra som familie, men mamma blir som en sur tenåring i middagen. Svarer mormor kort, er småfrekk og oppfører seg ekstremt umodent. Har snakket med begge to på hver sin kant, og begge er motvillige til å inngå i en samtale, da begge mener at det er for heavy og at de ikke orker. Det er vondt for meg, som datter og barnebarn, og se to kvinner jeg elsker, som jeg også vet er glade i hverandre, ha denne vonde relasjonen. Jeg vet at mamma og mormor er ekstremt forskjellige, og at de ikke har samme virkelighetsforståelse, men at begge er glade i hverandre.. Selvom begge to føler at det ikke er sånn. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Noen som har samme erfaring? For min del er dette bare trist, og det gjør vondt å tenke på at mormor kommer til å dø en gang, og at mamma aldri kommer til å forstå at hun er glad i henne/og motsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå