Gå til innhold

ADVARSEL Natural & Easy hårfarge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Vil bare lufte frustrasjon og advare andre mot å gjøre samme tabben som meg.

Jeg skulle friske opp hårfargen til 17.mai, og gikk på fristelsen med å kjøpe Natural & Easy hårfarge på tlibud på Vita. Lysebrun.

Sitter nå med så godt som svart hår, og ser helt jævlig ut. Dette lukter DYR frisørtime lang vei.

JA jeg vet at man ikke burde farge håret hjemme. Men hadde ikke råd til noe annet denne gangen gitt. Faderrullan. Hipp hipp.

:grine:

Anonym poster: 242f6adeb5b7e3e8960f2ba7c14ec7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei,

Jeg skulle friske opp hårfargen til 17.mai, og gikk på fristelsen med å kjøpe Natural & Easy hårfarge på tlibud på Vita. Lysebrun.

Sitter nå med så godt som svart hår, og ser helt jævlig ut. Dette lukter DYR frisørtime lang vei.

JA jeg vet at man ikke burde farge håret hjemme. Men hadde ikke råd til noe annet denne gangen gitt. Faderrullan. Hipp hipp.

Hei,

Advarselen bør ikke gå mot Natural & Easy her, men hårfarger generelt: Lysebrun er faktisk ikke så lyst som man tror, selv om det heter lysebrun. Samme med Casting sine hårfarger, lysebrun er en veldig mørk farge som grenser til mørkebrunt/svart.

Sjekk fargekartet (som forøvrig finnes i butikken,bare spør etter det hvis dere ikke finner det) før dere kjøper hårfarge neste gang, da fargekartet det gir et nogenlunde oversikt over hvordan fargen vil se ut enn selve hårfargepakningen.

Jeg har solgt hårfarger før og ser folk som blir stadig overrasket over at den fargen som modellen har utenpå pakken mest sannsynlig er helt annerledes enn det fargen virkelig er. For eksempel fargen blond (nummer 7) er en veldig mørk blond farge, og har sett flere som har vært uheldige og ikke sjekket i fargekartet hvordan den egentlig er og forventet en myyye lysere blond farge.

Anonym poster: 08de1cb6710d6819186568a071b62187

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for tipset! Jeg må innrømme at jeg ikke så på fargekartet, men lot meg lure av bildet på kartongen.

Der så fargen nærmere ......gooogle... http://siljegusfre.blogg.no/1259096835_min_nye_hrfargelysebr.html

sånn ut.

Men mitt hår er ca. svart.

Advarselen bør ikke gå mot Natural & Easy her, men hårfarger generelt: Lysebrun er faktisk ikke så lyst som man tror, selv om det heter lysebrun. Samme med Casting sine hårfarger, lysebrun er en veldig mørk farge som grenser til mørkebrunt/svart.

Sjekk fargekartet (som forøvrig finnes i butikken,bare spør etter det hvis dere ikke finner det) før dere kjøper hårfarge neste gang, da fargekartet det gir et nogenlunde oversikt over hvordan fargen vil se ut enn selve hårfargepakningen.

Jeg har solgt hårfarger før og ser folk som blir stadig overrasket over at den fargen som modellen har utenpå pakken mest sannsynlig er helt annerledes enn det fargen virkelig er. For eksempel fargen blond (nummer 7) er en veldig mørk blond farge, og har sett flere som har vært uheldige og ikke sjekket i fargekartet hvordan den egentlig er og forventet en myyye lysere blond farge.

Anonym poster: 0e891c79233b155753c5ad057fa7405b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for tipset! Jeg må innrømme at jeg ikke så på fargekartet, men lot meg lure av bildet på kartongen.

Der så fargen nærmere ......gooogle... http://siljegusfre.b...argelysebr.html

sånn ut.

Men mitt hår er ca. svart.

Sjekk fargekartet neste gang iallefall (selv om til og med det ikke garanterer samme resultat, da det avhenger av hva slags farge du har fra før av).

Det jeg gjorde den gangen jeg farget håret mitt med det jeg trodde var lysebrun, var å dra innom frisøren der de anbefalte en litt mildere måte å lysne håret på, nemlig med en slags shampo/kur som de vasket håret med og lot ligge i sånn at håret lysnet i et par nyanser. Jeg tror de farget håret oppå på nytt igjen med en lysere farge. Husker ikke helt nå da det er noen år siden, men det er bare å dra innom en frisør og sjekke hva de kan gjøre for å fikse det! Det ordner seg nok.

Hvis du har tid så kanskje du kan spare penger ved å dra innom flere frisører og se om det er et sted hvor de er litt billigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg brukte natural and easy lys brun for å få mellom/mørk brun. Fargen var ganske mørk med en gang (som jeg ville ha det) men mye av fargen gikk bort etter en ukes tid. Jeg har hørt at flassshampo kan hjelpe med å fjerne noe av de mørkeste nyansene. Vask håret grundig med masse shampo og la den virke litt, og repeter det hver dag, den burde hjelpe med å lysne det litt raskere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der så fargen nærmere ......gooogle... http://siljegusfre.blogg.no/1259096835_min_nye_hrfargelysebr.html

sånn ut.

Avhengig av hvor lys eller mørk du er burde nok heller ha valgt 7 (om du er lys) eller 6 (om du er mørk) for å likne på hun i linken.

Anonym poster: c1f907ee5129abb9150529afdefd5758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var merkelig. Jeg har brukt den og det ble ikke mørkebrunt på meg. Fargen er gjerne litt mørkere enn det sår på pakken men feilen mange gjør er å farge hele håret hver gang. Jeg farger bare etterveksten og tar hele håret 3-4 ganger i året. Da blir det ikke mettet og det holder seg mellombrunt. Jag har farget håret med lysebrun i sikkert 15 år og aldri opplevd at en farge har blitt brunsvart. Casting sin kan bli litt mørk men den er ikke permanent så den fader fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvis du hadde farga hår eller bleika hår fra før så kan dette skje. å en ting til fargen som er utenfor pakka blir altid litt mørkere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...