Gå til innhold

Diabetes type 2 og kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige tråd om dette ble stengt fordi en ikke kunne vite bakgrunnen til de som skrev innleggene var.

Jeg tar opp emnet igjen uten å gi noen råd, men heller linker til en liste over vitenskap på området. Vridd mot lavkarbo: http://www.kostdoktorn.se/vetenskap/studier-pa-lchf-och-diabetes-typ-2

På en siden skrevet av en som absolutt vet hva han driver med.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke de rådene Diabetesforbundet eller Staten går ut med

Er det rart en blir forvirret?

Anonym poster: d583561832aee606a499c440be80be7f

Skrevet

Men det er ikke de rådene Diabetesforbundet eller Staten går ut med

Er det rart en blir forvirret?

Hvis du leser de nyeste ernæringsrådene så står det ikke at lavkarbo frarådes. Men de er fortsatt tilbakeholden når det gjelder mettet fett. Hanne Storhaug skriver om det her: http://tidsskriftet.no/article/2985321

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja ,det var det jeg mente. De anbefaler lavkarbo, men ikke fettet.De mener fettet er farlig ,om jeg husker rett

AnonymBruker
Skrevet

Diabetestelefonen advarte mot mettet fett. Og da er det store spørsmålet :

Hvem skal en lytte til ?

Diabetesforbund /helsemyndighetene eller disse lavkarbo legene ?

Skrevet

Diabetestelefonen advarte mot mettet fett. Og da er det store spørsmålet :

Hvem skal en lytte til ?

Diabetesforbund /helsemyndighetene eller disse lavkarbo legene ?

Hvorfor lytte til noen når du kan gjøre opp din egen mening ved å se på studiene de legger til grunnen. Og da mener jeg ikke se hvem som har lengst liste, men gå igjennom dem, se på resultatene og lese tilbakemeldingene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lytte til noen når du kan gjøre opp din egen mening ved å se på studiene de legger til grunnen. Og da mener jeg ikke se hvem som har lengst liste, men gå igjennom dem, se på resultatene og lese tilbakemeldingene.

Jo, men jeg er ikke utdannet eller kan nok om f.eks mettet fett til å uttale meg

Skrevet

Jo, men jeg er ikke utdannet eller kan nok om f.eks mettet fett til å uttale meg

Det holder egentlig at du forstår statistikk.

Gary Taubes, en som er på lavkarbosiden, har gått gjennom det meste av forskning på temaet og har oppsummert det i boken good calories, bad calories.

• Liker 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Har du vurdert å starte en blogg eller kanskje dagbok her inne, Supraspinatus? :) Synes du skriver veldig mye spennende og balansert om kosthold :jepp:

Skrevet

Har du vurdert å starte en blogg eller kanskje dagbok her inne, Supraspinatus? :) Synes du skriver veldig mye spennende og balansert om kosthold :jepp:

Vurdert, funnet ikke motivert.

Kanskje en vakker dag. Hva skulle jeg skrevet om? Jeg pleier bare å lese andres blogger og er egentlig fornøyd med det.

Skrevet

Min fastlege anbefalte rå hvitløk 2 ganger i uka for å senke blosukkeret.Det hjelper.1 fedd hvitløkk hakkes og drikkes med vann(melk) etter middag.

Skrevet

Vurdert, funnet ikke motivert.

Kanskje en vakker dag. Hva skulle jeg skrevet om? Jeg pleier bare å lese andres blogger og er egentlig fornøyd med det.

Kosthold generelt, kanskje spesielt lavkarbo? Men, klart man må jo være motivert for det, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...