marihihia Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 (endret) Dere som skal ha runde bord, hvordan gjør dere det med bordplasseringen? Her snakker alle fra norge norsk og engelsk, men hans venner og familie snakker en del bare et annet språk, og noen dette i tillegg til engelsk. Vi må derfor at alle på samme bord kan snakke sammen, men de som kan samles om engelsk, bør vi blande de eller ikke? Det er jo hyggelig å treffe nye mennesker, og da blir det ikke så delt (noe det kommer til å bli uansett pga språk) Men samtidig er vi sikre på at alle har det fint hvis de sitter med mange de kjenner.... Endret 12. mai 2013 av marihihia
CathFoto Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 (endret) Vi skal ha runde bord og setter folk sammen med andre de kjenner, og ved siden av den de kom med. Folk kommer uansett til å omgås, men folk har det som regel mer hyggelig med gode venner rundt bordet enn en fremmed man må small talke med. Endret 12. mai 2013 av CathFoto 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Jeg synes godt man kan blande, men det er viktig for meg at alle får sitte sammen med minst en person de kjenner og helst sammen med den de kom med. Og vurder personligheten til de som settes sammen nøye. Jeg har vært i et bryllup der jeg så vidt kjente bruden og brudgommen. Jeg ble invitert sammen med samboeren min og vi to kjente fire av de andre gjestene. Jeg ble plassert sammen med en innesluttet kjernefamilie (mor, far, to tenåringsbarn) som kun snakket lavmælt med hverandre og knapt så i min retning, og to personer som pratet intenst med hverandre i tre timer uten å gjøre mer enn å hilse på meg. Så jeg ble sittende der i taushet mens jeg prøvde å late som at jeg ikke hadde det helt for jævlig. Samboeren min ble plassert sammen med de fire gjestene vi kjente. Så de fem hadde det jo kjempetrivelig. Jeg aner virkelig ikke hva brudeparet tenkte på da de planla bordplasseringen. De sa de ville mikse folk sånn at man skulle bli kjent, men hvorfor da sette sammen de fem som kjente hverandre godt? Nei huff... Bare vær oppriktig opptatt av at folk skal kose seg og plasser dem deretter, så blir det nok bra. Anonym poster: 601e5e25b8a6ee347ec9cc779560ed09 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Å blande de som kan snakke sammen høres bra ut, men vær så snill - ikke splitt par! Anonym poster: f48ef048f95bfdd4e5e82f768a47507f 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 jeg ville blitt mest fornøyd om jeg fikk sitte med mine venner eller min egen familie. hadde ikke blitt spesielt fornøyd å sitte med haugevis av fremmede folk. mer slitsomt enn hyggelig for meg. Anonym poster: facbadf1ad8509b9d472f05dd1cc4ed7 1
CathFoto Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Å blande de som kan snakke sammen høres bra ut, men vær så snill - ikke splitt par! Anonym poster: f48ef048f95bfdd4e5e82f768a47507f Vet ikke om jeg er helt enig. Jeg er en av de som blir plassert på slike mixbord fordi jeg snakker lett med folk. Det gjør at det blir flyt i samtalen rundt bordet, men jeg hadde ærlig talt kost meg mer om jeg kunne sluppet å ha den rollen bestandig. 1
Aomame Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Vi skal blande litt, men vi har tre regler vi prøver så godt vi kan å holde: 1. Ikke splitte par 2. Sette folk sammen med andre i noenlunde samme aldersgruppe 3. Alle skal sitte i nærheten av i hvert fall en eller to de kjenner fra før 2
Arkivskap Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Dette er så utrolig vanskelig. Jeg sitter nå og skal skrive bordplan. Har runde bord med plass til 10 stk. Jeg skal bare plassere 10 stk sammen. De bestemmer selv hvor de setter seg på bordet. Jeg begynte så bra med å plassere alle med bare de de kjente, men det ble jo bare surr når jeg nærmet meg slutten på lista. Tenkte også å ha et "ungdomsbord" men det ser også ut til å bli tull, så da må jeg spre ungdommene. Sambo lurte på hvorfor jeg ikke blandet familiene mer, så kanskje det er det jeg ender opp med. Var litt av et puslespill dette!
Gjest Adriane Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har opplevd det samme som Arkivskap. Jeg starter med bordplasseringen ut fra kriteriene ikke splitting av par, at alle ved bordet helst kjenner minst to fra før, og at de som ikke kjenner hverandre fra før har noenlunde samme aldersgruppe og/eller samme interesser. *phui* Det er definitivt lettere i teorien enn i praksis... Spesielt når man har enkelte gjester som nesten bare kjenner brudeparet... Så jeg sier som Arkivskap, det er litt av et puslespill! (Vi har forøvrig antakelig seks- og åttemannsbord)
Petalouda Skrevet 16. mai 2013 #10 Skrevet 16. mai 2013 Vi ender opp med timannsbord som hovedbord, og resten blir fordelt på åttemannsbord. Vi splitter ingen par, og vi har fått til en god miks av begge våre familiesider. Det hjelper litt at min kommende manns søster er gift med min tremenning, så noen av våre kjenner hverandre fra før, men slett ikke alle. Men jeg tror dette blir veldig bra
Jade Skrevet 18. mai 2013 #11 Skrevet 18. mai 2013 (endret) Vi mikset ca 50/50. Men splittet ingen par, og satte folk sammen som passet sammen. Og folk som er sjenerte, ble plassert på bord med andre som har lett for å holde samtalen i gang og inkludere andre Alle hadde folk de kjente rundt seg. Endret 18. mai 2013 av Jade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå