Gå til innhold

Valp som ikke liker rein?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pomeranian valp (11uker) som ikke liker å gå ute i rein. Har kjøpt en dress til henne, hun fyser altid når vi kommer inn og hun nekter nesten å gå.

Er dette vanlig med små hunder?

Anonym poster: c05b8d1cb0847512db75cbf65e74017e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rein er et hovdyr som lever i fjellet. Regn er vann som detter fra himmelen. Norsk skole er i ferd med å råtne på rot, dessverre.

Små hunder mister vel lettere varme enn større hunder, og valper enda lettere. Så er ikke så merkelig.

Anonym poster: e603cbeef199478ca2ca6d6f82d0bce0

• Liker 14
Skrevet

Min hund er stor og han liker heller ikke regn eller å bli skitten på bena.

Skrevet

Rein er et hovdyr som lever i fjellet. Regn er vann som detter fra himmelen. Norsk skole er i ferd med å råtne på rot, dessverre.

bare for å være litt pirkete, så kan jeg fortelle at rein er et " klovdyr" , så norsk skole har tydeligvis tapt seg en del på naturfagfronten også.....
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er sjefen her? Jeg har også hatt valper som ikke har vært superbegeistret for å gå ut i regn, men jeg har bestemt tatt dem med ut, og hatt valpen ute i 5 min eller så, lekt med ball og hatt det kjekt, og aldri hatt problem etter det. Alle mine hunder har vært hunder som vil ut på tur uansett vær og vind.

Viktig å tørke valpen/voksne hunden godt med hånkle når dere har vært ute i regn.

Anonym poster: 6e4e472152cfcffb9afad74e9b1bda21

Skrevet

Rein er et hovdyr som lever i fjellet. Regn er vann som detter fra himmelen. Norsk skole er i ferd med å råtne på rot, dessverre.Anonym poster: e603cbeef199478ca2ca6d6f82d0bce0

Rein er Tarandus på latin.

Den store "Læringsreformen" er noe av det verste som kunne hendt Norge.

Gjest bustyvel
Skrevet

Er det vanlig at folk faktisk ikke vet forskjellen på rein og regn??? Jeg så for meg en valp som var redd reinsdyr når jeg leste overskriften, fnis.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

bare for å være litt pirkete, så kan jeg fortelle at rein er et " klovdyr" , så norsk skole har tydeligvis tapt seg en del på naturfagfronten også.....

Den satt i sikringsboksen, ja ;) Men det er også kjekt å skille mellom viktig/nyttig kunnskap, og helt elementær kunnskap. Om rein er et klovdyr eller et hovdyr er mest interessant for en reindriftssame, en forsker innen biologi eller en lærer, mens det å vite forskjellen på regn og rein er noe man bør lære på barneskolen.

• Liker 4
Skrevet

Er det vanlig at folk faktisk ikke vet forskjellen på rein og regn??? Jeg så for meg en valp som var redd reinsdyr når jeg leste overskriften, fnis.

Jeg trodde den ikke likte å spise rein, så jeg klikket meg inn fordi jeg ikke skjønte hvorfor det var et problem, haha

• Liker 1
Skrevet

Tror det kan være helt vanlige preferanser, men du bør kanskje venne valpen til regn ute likevel. Jeg ville gjort som en over her foreslo; tatt med en leke eller noe annet valpen er storfan av - det får gjerne fart på sakene. Du trenger ikke være ute så lenge i begynnelsen, så da slipper valpen å bli så kald. :sno:

Min hund hater regn, men det er ikke noe vi kommer unna, så har måttet bedrive "leketerapi" og artige aktiviteter som motiverer han til å være ute i all slags vær - også regn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde den ikke likte å spise rein, så jeg klikket meg inn fordi jeg ikke skjønte hvorfor det var et problem, haha

Ja samme hahah! :)

Anonym poster: 743349cfa90bdbe4e9d750dbde06d055

• Liker 1
Skrevet

Alt er nytt i valpeverden. Du må nok lære valpen at regn og snø ikke er farlig

Noen valper er mer pysete,men ha tålmodighet og kom dere ut ;)

Ser ikke helt behovet for klær til en pomme,den har godt med pels og det er ikke akkurat kaldt ute.??

Med mindre det er regndress ?

Greit valper kan være mer frosne enn voksne,men det er ikke så kaldt at en trenger varme klær nå

• Liker 1
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Jeg så for meg en valp som var redd reinsdyr når jeg leste overskriften, fnis.

Samme her, ble bittelitt skuffet. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...