Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #1 Skrevet 5. april 2004 Jeg leker med tanken om å starte egen butikk. Men jeg lurer på hvordan man får kontakt med leverandører, som man kan kjøpe av, hvordan man setter priser etc. Kan noen hjelpe meg med noen linker? Eller har peiling på dette? Klem
Titti72 Skrevet 5. april 2004 #2 Skrevet 5. april 2004 Du må ringe de aktuelle leverandørene og lage en kontrakt med dem. De ønsker sikkert en bankgaranti på et vist beløp som sikkerhet for leverte varer inntil du kan vise til "gode tall". Du må jo også ha lokaler, og der er ofte kontrakttiden lang. Det kan du brenne deg på hvis du ikke får firmaet til å gå rundt. Ang. priser. Har du jobbet i butikk før så vet du hva de ganget med. Hvis ikke gå til en "konkurent" og sjekk prisene mot hva du får fra leverandøren.
Nala Skrevet 5. april 2004 #3 Skrevet 5. april 2004 Du finner gode tips om det å etablere egen bedrift på SpareBank 1 sine nettsider. Hvordan du tar kontakt med leverandører, setter priser og sånt, har jeg dessverre ingen aning om. Hva med å spørre noen som har gjort det allerede?
Fakse Skrevet 5. april 2004 #4 Skrevet 5. april 2004 Bare vær sikker på at du har en god og unik ide som det er liten tvil om at kommer til å slå an hos publikum (husk at det er mange faktorer som spiller inn for om det går bra), alt for mange sliter livet av seg på et prosjekt som er dømt til å misslykkes.
Lala Skrevet 6. april 2004 #5 Skrevet 6. april 2004 Jeg tror også at det kan være nyttig å ha noen form for relevant utdanning og erfaring før man starter for seg selv. Ellers bør du ha gode kontakter. Tipper at du ikke har det siden du spør såpass "basic" spørsmål. Men det er jo noen som klarer seg uten også da, men sannsynligheten for at du går på trynet er stor. Gjør grundig forarbeid er mitt råd!
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2004 #6 Skrevet 6. april 2004 Jeg vil si til deg som vil starte for deg selv: du behøver på ingen måte relevant erfaring eller utdanning. Men litt erfaring fra å selge/stå i butikk/behandle kunder hadde kanskje vært greit.. Ellers vil jeg ikke rakke ned på basic spørsmål: spør alt du kan! Spør mange og let på nettet. Dette krever jo endel papirarbeid og prat med banken om plan osv. Det er ikke en overflod av norske kvinner som vil starte noe eget. Derfor lykke du nok helt sikkert. Får du banken til å tro på ideén din er den som regel gjennomførbar. Go girl! Dette klarer du fint! Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2004 #7 Skrevet 6. april 2004 Jeg leker med tanken om å starte egen butikk. Men jeg lurer på hvordan man får kontakt med leverandører, som man kan kjøpe av, hvordan man setter priser etc. Kan noen hjelpe meg med noen linker? Eller har peiling på dette? Klem Hva slags butikk er det snakk om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå