AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Var på vinkveld i går hos et vennepar, de er veldig hyggelige begge to, og jeg liker dem godt Men GUD så slitsomt det er når de hele tiden skal hakke på hverandre! Samtalene kan gå omtrent som dette: Hun: Jo trives godt her, men skulle gjerne bodd litt mer landlig, kanskje større hage eller noe, i stedet for blokk. Han: Ja den forrige leiligheten var jo litt større, blir litt mer innestengt her. Hun: Og så er det den biltrafikken og bråket hele tiden. Hadde vært bedre å bo mer usentralt synes jeg. Han: Aller helst vil jo du bare bo hjemme hos mamma! Hehehehe. ... Ukomfortabel latter fra oss andre. Og slik går det begge veier, slike små stikk hvor de prøver å flaue ut eller nedverdige hverandre. Og det er ikke bare de, nesten alle par jeg kjenner prøver å vitse eller latterliggjøre partneren sin til tider. Jeg tror de har et godt forhold ellers, og det virker som om det er noe som skjer når man har vært sammen i et par år. Hvorfor? Anonym poster: f6a1922f77eb17f4c3f02a5ce2c15fcc 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Godt spørsmål. Anonym poster: feb970c95e073f90cb5a3dc81648a5d1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Man går lei hverandre. Ingen er skapt til å være sammen livet ut. Men går før eller siden lei hverandre. Anonym poster: 971deb00b3c08d9730fda5f8053421eb 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Man går lei hverandre. Ingen er skapt til å være sammen livet ut. Men går før eller siden lei hverandre. Anonym poster: 971deb00b3c08d9730fda5f8053421eb Mulig det, men jeg ser ikke grunnen til å fortsette å være sammen. Og hvis det er det de vil, å være sammen, trenger de da å hakke på hverandre og skape dårlig stemning når de har folk på besøk? Anonym poster: f6a1922f77eb17f4c3f02a5ce2c15fcc
funfacts Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Forholdet til meg og samboeren går litt på hakke på hverandre - vår type humor, ingen sure miner. Kanskje det er demmes type humor?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Vi har noen dager da vi er sånn, men som oftest ikke Den ene begynner, å så blir det bare sånn.. Men ingen sure miner her heller! Ofte blir det sånn når vi er blandt andre, for det passer seg liksom ikke med sånn kosemose-oppførsel.. Det er jo bare på tull, og handler ikke om at vi e gått lei hverandre! Anonym poster: 80a12b142a5475cbb0f96c0831ac7450
Gjest Kv84 Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Noen ganger så kræsjer personlighetene og man kan ha feil tonefall iforhold til humøret til den andre. Og så blir det vel en vane å hakke på hverandre om det er noe som irriterer en eller gjør en usikker... Eller man liker å bli hakke på....
Gummiloppa Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Er nok ganske vanlig. Driver på sånn vi også, men begge vet at det bare er på tull så ingen tar seg nær av det. Og ingen av oss er lei hverandre av den grunn
Havbris Skrevet 12. mai 2013 #9 Skrevet 12. mai 2013 Kan være tull og tøys og avtalt lek, men kan også være at de ikke klarer å kommunisere om vanskelige ting - derfor legger de temaene ut, slik at noen andre kan kommentere eller "ta side". Jeg føler meg alltid ubekvem med par som skal ta opp det som er private tema, i et mer offentlig rom, på linje med det du beskriver. Blir litt slik som en svigermor som snakker til ungen men egentlig forteller moren til barnet noe. Et par som ser det som tull og tøys vil klare å formidle det slik at det oppleves som tull og tøys. Et par som bruker det som middel til å tråkke på hverandre, har problemer. Et par som har levd sammen lenge og har lært seg å leve med forskjellene, vil ikke finne på å bruke selskaper etc til å fronte dette. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #10 Skrevet 12. mai 2013 Kan være tull og tøys og avtalt lek, men kan også være at de ikke klarer å kommunisere om vanskelige ting - derfor legger de temaene ut, slik at noen andre kan kommentere eller "ta side". Jeg føler meg alltid ubekvem med par som skal ta opp det som er private tema, i et mer offentlig rom, på linje med det du beskriver. Det er akkurat slik jeg føler det. Enkelte ganger kan de diskutere noe jeg vil kalle småting, som hvor lang tid de brukte på å kjøre til nabobyen den ene dagen, og så henvender de seg til oss for at vi skal ta side. Og hvis vi da er enig med en av dem, så blir den personen helt opphypet og litt sånn "det var det jeg sa!". Blir bare så utilpass av det, og synes det er taktløst å tvinge selskapet til å velge side i et parforhold. Og til dere som sier at det er slik dere kommuniserer; Hvorfor kommuniserer dere slik? Og hvorfor skal dere kommunisere slik foran andre mennesker? Anonym poster: f6a1922f77eb17f4c3f02a5ce2c15fcc
Maisie Skrevet 12. mai 2013 #11 Skrevet 12. mai 2013 Kan være tull og tøys og avtalt lek, men kan også være at de ikke klarer å kommunisere om vanskelige ting - derfor legger de temaene ut, slik at noen andre kan kommentere eller "ta side". Jeg føler meg alltid ubekvem med par som skal ta opp det som er private tema, i et mer offentlig rom, på linje med det du beskriver. Blir litt slik som en svigermor som snakker til ungen men egentlig forteller moren til barnet noe. Et par som ser det som tull og tøys vil klare å formidle det slik at det oppleves som tull og tøys. Et par som bruker det som middel til å tråkke på hverandre, har problemer. Et par som har levd sammen lenge og har lært seg å leve med forskjellene, vil ikke finne på å bruke selskaper etc til å fronte dette. Enig. Høres ut som at de kjeder seg veldig på stedene de bor på også. Trenger noe liv og rusk i håret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå