Gå til innhold

Ingeniør med hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Blivende siv.ing. som har veldig lyst på hund her! Er det noen som har erfaring med dette? Altså om det er mulig å både jobbe som siv.ing/ing og å ha hund? Jeg ser nemlig for meg at det blir mye jobbing, men siden jeg studerer fram til i sommer har jeg ikke noe ordentlig grunnlag for å vite hvor mye tid det tar. Samtidig har jeg så fryktelig lyst på en firbent venn.

Både jeg og sambo er ingeniører.

Takker på forhånd for svar :)

Anonym poster: e9100f3a56ee5ab9c4ee33e02703b211

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel.. Usa`s president har jo hund...

Anonym poster: 054a0c02dd5f875ef54f008de28c2149

Skrevet

Usa's president har typ 1000 andre som kan passe på bikkja si.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært kjekt med noen seriøse svar. Andre yrker med typisk mye overtid kan jo også svare. Jurister, leger, osv?

AnonymBruker
Skrevet

Pappa har to hunder (Til og med 3 på et tidspunkt). Han er sivilingeniør i Statoil og jobber 07.30/08.00 til 16.00+. Dette har gått heelt fint, ikke noe problem. Da hundene var små var de med i bilen (i bur) slik at han kunne lufte dem ila arbeidsdagen. Da de var blitt stuerene er det ikke noe problem for dem å være hjemme alene hele arbeidsdagen. Han er en svært aktiv jeger for øvrig :)

Anonym poster: 6abadb19f4031bb9b5be8368a95f1828

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det beste er å finne seg jobb først, og så høre om det er lov å ha med hunden på jobb inimellom. Det gjør hverdagen med hund enklere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere er to som bor sammen burde det gå bra :)

Anonym poster: 9a7e4c0f601617306f00c8339610a8b7

Skrevet

Jeg synes ikke det er type yrke som betyr noe, men hvor mye en jobber (det være seg i butikk eller sjef for Statoil).

Jeg har vært alene med mange hunder og jobbet mye over vanlig fulltid. Det går an - men man bruker endel penger på hundepass, og tilrettelegging. Har du noen som kan lufte/aktivisere hunden når du jobber så går jo alt fint. En bør dog være mer innstilt på at når man faktisk er hjemme, så er det hunden som er første fokuset.

Min mening (og håp) er at vi snart får innført samme regelverk som i Sverige, som innebærer blant annet at man ikke kan ha hund uten tilsyn alene mer enn 6 timer (og bur som oppholdssted er heller ikke lov).

Det popper opp hundeluftefirmaer og hundebarnehager både her og der nettopp fordi folk har begynt å bli mer bevisste på at hunde ikke bør være for mye alene.

Jeg ville undersøkt mulighetene for dette først, og så tatt en prat om det virkelig er hund man bør skaffe seg når en i utgangspunktet har full timeplan og vel så det. Kanskje det er best med et par katter og heller vente med hund til man faktisk har tid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobben er i boks, men jeg vet fortsatt ikke hvor mye tid man må regne med å bruke på den som nyutdannet!

Jeg skal høre om det er mulig å ha med seg hunden innmellom, det hadde vært veldig fint.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært fint med katt også, men en katt er ikke like koselig som hund. Den er også vanskeligere å flytte med, og foreløpig skal vi bo i en leid leilighet.

Skrevet

Vent med hund til det passer, altså, når du vet hvor mye tid du har til hunden.

Synd å måtte omplassere en hund fordi du finner ut at du ikke har tid.

Vet det er "vondt" å høre når man virkelig virkelig viiiirkelig vil ha hund, men det er det mest fornuftige.

Jeg ventet 1,5 år på rett timing på å skaffe hund.

Gjest Rosetorne
Skrevet (endret)

Om du er sivilingeniør eller postmann har vel ikke så mye å si for hunden :) Ideelt sett hadde det jo vært fint med en samboer med andre arbeidstider, men antar det er umulig om begge er ingeniører.

Skaff valpen på begynnelsen av en lang ferie, sånn at du har mulighet til å trene den opp med alene-hjemme trening fra begynnelsen av (kun 5 minutter de første gangene, øke gradvis, veldig forsiktig, sånn at den ikke utvikler separasjonsangst).

Det er mange som er borte fra hunden en arbeidsdag, og det går tydeligvis ofte greit. Men personlig synes jeg åtte timer er lenge for en hund uten lufting. Og med overtid i tillegg går det ikke, såfremt ingen andre kan gi hunden aktivisering og lufting. Vær forberedt på noe tygging på møbler, bøker og andre gjenstander i det første leveåret, før de roer seg litt. Det er lettere om man har barn som kommer tidligere hjem fra skolen osv eller man kan ta med hunden på jobb.

Men nå finnes det jo hundeluftingsfirmaer, og det kan jo være en mulighet når begge sikkert tjener ganske godt.

Endret av Rosetorne
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du jobber off shore er det ikke sååå vanlig med overtid for ingeniører, men du kan jo ha kontraktfestet overtid for alt jeg vet. Du skriver lite om det. De fleste jeg kjenner jobber 8 timer hver dag, da skal ikke hund være noe problem. En av dere bør jo ha mulighet til å ta med hund på jobb, særlig om dere har eget kontor. Men jeg ville ventet til etter jeg hadde jobbet noen måneder :)

Anonym poster: 7cb348e269677989df3e20cae7743a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...