Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tidligere slitt med store, underjordiske kviser. Jeg gikk til legen og fikk noe for det, men sitter nå igjen med mørke arr og et sår som aldri vil bort.

Såret er mellom øyenbrynene og er veldig rødt. Har prøvd å sminke over det, men det ser helt grusomt ut. Såret har ingen skorpe, men går på en måte ned som en grop.

Hva kan jeg gjøre for at dette skal gro fort?? Føler det aldri forsvinner og jeg sliter utrolig med å vise meg offentlig for folk. Klarer ikke ha øyenkontakt med folk fordi jeg føler meg så utrolig stygg og ekkel.

Vær så snill, er det noen som kan hjelpe meg??

Hilsen fortvilet jente

Anonym poster: 5c256cad8997ddb05568f636d7e491bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En grop? Hvor stor er den?

Kunne du tatt et bilde (der du bare zoomer / klipper ut ) hva du mener.

Anonym poster: 780abfb45b9d67d26851a39a803936ab

Skrevet

Kan tenke meg det er irriterende og trist for deg :(

Du kan prøve aloevera gel og smøre over 2 ganger om dagen. Det funka på meg når jeg hadde et grusomt sår på leggen. Eller så kan du jo vurdere laserbehandling?

Hvor lenge siden er det du gikk til legen?

AnonymBruker
Skrevet

Er det et åpent sår? Eller et arr som er som en grop?

Anonym poster: c276b089cd5a4ea74f33e66328e7ffb4

Skrevet (endret)

En grop? Hvor stor er den?

Kunne du tatt et bilde (der du bare zoomer / klipper ut ) hva du mener.

Anonym poster: 780abfb45b9d67d26851a39a803936ab

Er ikke noe stor grop, men går liksom inn over.

Endret av Mariear
Skrevet

Er det et åpent sår? Eller et arr som er som en grop?

Det er et sår.

Skrevet

Kan tenke meg det er irriterende og trist for deg :(

Du kan prøve aloevera gel og smøre over 2 ganger om dagen. Det funka på meg når jeg hadde et grusomt sår på leggen. Eller så kan du jo vurdere laserbehandling?

Hvor lenge siden er det du gikk til legen?

Tusentakk for tips! Skal prøve dette :)

Tror ikke det går ann med laserbehandling når såret ikke er grodd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et sår.

Poenget mitt var om det er et åpent sår, uten skorpe så for all del ikke smink over det. Da må det plastres.

Er det skorpe så er det veldig vanskelig å sminke over det.

Sår er ikke bare sår.

AnonymBruker
Skrevet

Poenget mitt var om det er et åpent sår, uten skorpe så for all del ikke smink over det. Da må det plastres.

Er det skorpe så er det veldig vanskelig å sminke over det.

Sår er ikke bare sår.

Hvorfor skal ikke det sminkes over? Jeg har revet av skorper i ansiktet for så å sminke i såret! Grunnen til det er at det ikke går ann å sminke over en skorpe, og aldri merket noen ubehageligheter med det.

Anonym poster: fa54ff63283cbda9f8c7d762202ed086

AnonymBruker
Skrevet

Ananasjuice og e-vitaminer skal ha god effekt for å få sår til å gro fortere og gi penere arr :)

Anonym poster: c2a61037ed7d37b0acfc72906ae89066

Skrevet

Hvorfor skal ikke det sminkes over? Jeg har revet av skorper i ansiktet for så å sminke i såret! Grunnen til det er at det ikke går ann å sminke over en skorpe, og aldri merket noen ubehageligheter med det.

For å få sår til å gro fortere: la det være i fred. Ikke pill av skorper eller smink over det. Det må jo få tid til å gro, og luft til å gro.

Det er jo ikke rart sårene dine gror sakte om du river av skorpene hele tiden......

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Hold såret rent, og fuktig. At sår skal være tørre har de gått bort fra, man får feks ikke sårpudder på apoteket lengre. Ikke pell på skorper, og forsøk å unngå bruk av plaster som ikke lar såret puste, eller som skorpen gror fast i.

Og med denne behandlingen garanterer du deg selv et skikkelig grundig arr og et sår som bruker evigheter på å gro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...