Gå til innhold

17 mai frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er noen venner som skal spise frokost på 17 mai sammen. hva er vanlig å ha? Vi tenkte i utgangspunktet pålegg/rundstykker, siden ingen av oss har tid til å lage koldtbordretter ( eksamenstid).

Hva er "must have" på 17mai frokosten?? Må jo ha noe som alle liker (ost, skinke, den type ting..) , men også litt mer spesiell festmat. Noen ideer?

:) Takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eggerøre, røkt laks, roastbiff, frisk frukt og bær..? :)

Anonym poster: 9177038298ddc94af8437ad1401056c0

• Liker 5
Skrevet

Jeg serverer:

-kjøttkaker

-eggerøre

-laks

-salat potet og grønnsaker

-rundstykker

-knekkebrød

- skinker

-oster

- paprika, agurk, tomat

- champagne/musserende

- juice/kaffe/te

og jordbær, blåbær, bringebær med vaniljeyoughurt til dessert. lagt opp i lag. (flaggfarger)

Man kan og ha litt melon på koldtbordet.

• Liker 1
Skrevet

Takk! Roastbeef hadde jeg helt glemt. Har tenkt på spekeskinke av noe slag, og noe god ost muligens. Men det er jo vanskelig å vite hva folk liker alltid. Frisk frukt og bær må vi ha ja!! Takk! :)

Skrevet

Gjør det enkelt, men gjør presentasjonen litt fin.

Kutt opp agurk, tomat og paprika og legg på en tallerken eller serveringsfat.

Legg gulost, brunost og eventuell annen ost på et annet serveringsfat (ikke glem ostehøvler, helst en per ost)

Ha litt forskjellig kjøttpålegg som saltpølse, strandaskinke, kokt skinke (litt avhengig av hva dere liker) på et annet serveringsfat

Smør og smøreost kan gjerne være i pakningene sine

I min vennekrets er italiensk salat og eggesalat populært, så enten kjøper du det eller lager det selv. Putt disse i skåler i stedet for å servere dem i pakningene sine.

Lag eggerøre

Ha eventuelt også skivet røkelaks dersom dere liker dette

Kjøp halvstekte rundstykker og server dem varme (om du har tid så kan du jo lage rundstykker selv)

Dette er egentlig en helt vanlig frokost, men når du legger ting litt pent opp og har litt flere alternativer enn vanlig, så blir det plutselig mye mer festmat enn hverdagsmat :)

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til det listet ovenfor; spekemat, brie og annen god ost. Melon og jordbær er et must! Ferskpresset juice, god kaffe og te, og musserende! :)

• Liker 1
Skrevet

Hva er salatpotet? Takk for mange gode tips!! Kjøttkaker er jo heller ikke så alt for tidkrevende, så kanskje vi får til det og. :)

AnonymBruker
Skrevet

Champagne!!!

:danser:

Anonym poster: e8ddaebca1f2079f7beaf71fc83de24f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Potetsalat, leverpostei, frukt og grønnsaker, baguetter, melk/juice, egg, røkt laks, spekemat, skinke, roastbiff :)

Anonym poster: 20ef983e24151805d85e88b5ebae23d0

Skrevet

Hvis tiden er knapp går det jo også ann at alle gjestene tar med seg en liten rett hver.

• Liker 1
Skrevet

Hvis tiden er knapp går det jo også ann at alle gjestene tar med seg en liten rett hver.

Ja, det var det vi tenkte i utgangspunktet. Men nå ble vi ikke så mange som tenkt i utgangspunktet, så redd det fort blir litt tynt på serveringsbordet..:P

Skrevet

Hva er salatpotet? Takk for mange gode tips!! Kjøttkaker er jo heller ikke så alt for tidkrevende, så kanskje vi får til det og. :)

slat potet / grønnsaker altså: potetsalat og grønn salat. dårlig forkortelse fra min side...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte bidra til frokosten med en pai i år. Noen som har en god oppskrift? :)

Gjest abcdefgh
Skrevet

Tips til småretter man kan ta med til Champagnefrokosten? Alle skal ha med en rett hver..

Skrevet

Vi skal ha, champagne evt annen alkohol etter ønske og reker med loff og masse tilbehør. NAM

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg støtter forslaget med å ha masse pålegg samt fruktfat, det er overhode ikke tidkrevende. Har du noe ekstra tid kan du lage eggerøre, husk å kjøpe inn masse godt brød eller rundstykker. Jeg regner forøvrig med at gjestene er klar over at du er midt oppi en eksamensperiode, og bør derfor være takknemlige for det du klarer å stelle i stand :) Dette ordner seg.

Skrevet

Jeg skal lage dette:

Eggerøre

Laks med sennepsaus som tilbehør

Enkel potetsalat med selleri

norsk pæreskinke,jamon serrano og flatbrød

chorizo med tomat og purreløk

"wraps norwegian style" lagd av lompe, som smøres med rømme,dill,litt sennepsaus og laks.

champagne og rosevin.

blir nok bra ja.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for masse gode forslag!! Da blir det nok en god 17.mai frokost, håper jeg. Alle tar med egen drikke (alkoholholdig), så slipper heldigvis å styre med det, bortsett fra juice/melk/kaffe/te.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...