gladjenten74 Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 For vel to år siden ble jeg kjent med en kar gjennom frivillig arbeid. Dette frivillige arbeidet er intenst i cirka en uke, på årlig basis. Det første året vi jobbet der sammen var det mye flørt mellom oss, uten at noe skjedde. I månedene etterpå chatet vi en del ganger på FB, og der jeg blant annet spurte om vi skulle finne på noe sammen en dag etter jeg kom hjem fra en kort ferietur. Svaret var at det kunne vi godt. Og jeg sa at jeg kunne ta kontakt når jeg kom tilbake. Tok kontakt på vei hjem fra tur, og da skulle han på ferie dagen etter. Etter det turde jeg ikke å bringe det hele på banen igjen. Selv om vi har chatet på FB med ujevne mellomrom. I fjor jobbet vi også sammen som frivillige. Og på festen i tilknytning ble jeg veldig pågående på ham. Men ikke spesielt sjarmerende når man er pissefull... Han jobber et sted som gjør at jeg gjerne treffer på han innimellom når jeg er ute. Og det er veldig hyggelig å snakke med ham hver gang. Det siste halvåret har jeg merket at det er en annen ro og trygghet når prater sammen, enten ute eller på nett. Nærere samtaletema, gode smil, gode klemmer. Og om en måneds tid er det ny festival hvor vi begge skal jobbe igjen. Og da blir det fest igjen, og jeg vet at jeg kommer til å bli pågående, og jeg vet at han ikke er tilhenger av den type oppførsel. Så jeg vurderer om jeg skal ta kontakt FØR dette, gjerne invitere han ut på en date, for å fortelle ham at jeg syns han er utrolig kjekk også når jeg ikke er på fest. At han er en som har lagt i bakhodet mitt hele veien. Joda, jeg har datet andre de siste to årene, men det har alltid vært spesielt når jeg har truffet denne mannen. Og nå kjenner jeg at egentlig er klar for å treffe ham sånn skikkelig. Så problemstillingen er: skal jeg tørre å invitere på date før festival? Eller skal jeg benytte festival til å si at jeg har lyst til å treffe ham etter festival? PS vi har pratet og chatet en del sammen de siste par ukene
Gjest Tidssone Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Hva med å drite i å drikke for mye på fest? Det er tilgivelig å oppføre seg som en igle en gang, men å gjøre det konsekvent er lite tiltalende. Særlig når du på forhånd tror at det kommer til å skje. Da lager du deg en selvoppfyllende profeti. Inviter ham ut på date. I utgangspunktet er det ikke så komplisert. "Hei! Har du lyst til å finne på noe en dag nå snart?" Fortrinnsvis uten alkohol?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå