Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merket at det er røde prikker på huden min. Det er ikke mangen, men en her og der. Og med den ene, så er det et slags utslett lignende, altså, litt større enn de prikkene jeg har, også ser den på en måte "tørr" ut. Litt vanskelig og forklare...

Noen som har opplevd dette? Jeg oppdaget den litt større flekken for ca en uke siden, med en prikk vedsidenav. De andre oppdaget jeg igårkveld.

Men jeg har også lagt merke til i de siste ukene at hver gang etter jeg har dusjet, så blir jeg veldig rød/lilla i fjeset, i skinna på en måte. Dette forsvinner ikke før etter en stund, og så kommer det tilbake igjen neste gang jeg dusjer..

Samme inni hånden. Ytterst rundt hele inni, så har en sånne mørke røde prikker. Litt usikker om de er der konstant, eller om de kommer og går.

Først tenkte jeg at det er sikkert siden jeg er så bleik ( :ler: ), men nå lurer jeg på om alt har en sammenheng, eller?

Noen som har opplevd noe lignende, eller vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.. Det kan se litt ut som dette, Den "store" jeg har på halsen, minner litt om den til høgre på bildet. Og de andre prikkene ligner på de prikkene som er på bildet. Bare at mine er en her og en der..

• 1 måned senere...
Gjest susidusi
Skrevet

Hei!

Fant du ut hva det var? Har noe lignende symptomer som det du beskriver, men aner ikke hva det er eller hvordan jeg skal bli kvitt det. Er ikke gravid da, vel og merke.

Skrevet

Kan det være ringorm..? (en soppinfeksjon, ikke orm altså ;) )

Skrevet

Jeg blir litt rødflammete i ansiktet etter dusjing om dagen. Men det tror jeg er pga økt blodmengde bare.. Og kan bli litt sånn marmorert i hendene og på føttene om mye har samlet seg der.

Skrevet

Det gjorde jeg. Om du har noe lignende kan det være sopp. Det var det legen på legevakten sa. Smør isåfall med canesten ;)

Jeg hadde noe som heter piteriasis rosea eller noe sånt!? Prøv å googl det så står det alt om det :)

Lykke til. Det var grusomt når det sto på :)

Siebaeo: ahaa... kan det være det ja. Ja for det er sånn enda..

Gjest susidusi
Skrevet

Har smurt med canesten, men det gjorde det egentlig bare verre. Nå prøver jeg å smøre minst mulig, siden jeg ser at det blir bedre når det får tørke. Men av og til klør det så innmari at jeg må smøre med en krem.

Skal til syden om tre dager, så dette var jo flott!!!! Blæ.

Gjest susidusi
Skrevet

Hvor lenge varte det hos deg? :)

Skrevet

Smør eurax( usikker om det er det det hetter. Men det lindrer kløe) ellers var tips å smøre med foktighetskrem, aloe vera, sitte i sola. Mem det var jo mot det jeg hadde da. Jeg såg grusom ut i slutten ;p

Håper det forsvinner svart. Og prøv og ikke klø. Arr vil vi ikke ha ;)

Hvor lenge varte det ja.. i veldig mangen uker. Har fortsatt noe igjen på låra å "sieflesket". Men det kom vell rundt 1 mai om jeg ikke husker helt feil.

AnonymBruker
Skrevet

Å sitte i sola som gravid hadde jeg ikke gjort for mye pga pigmentflekker - ta hvertfall på deg en solhatt eller smær fjeset med minst 30 spf - huden er langt mer solømfintlig som gravid.

Jeg har fått eksempå halsen som ikke klør, og hun på apoteket sa dette var helt vanlig når man er gravid.

Jeg hadde engang soppinfeksjon under armene pga hyppig trening(svette forverret det siden det var fuktig) og da hjalp det veldig med en hudvask jeg fikk på apoteket, husker ikke om det var reseptbelagt eller ikke.

Jeg oppdaget også sånn "marmorering" på låret idag, men nå et par timer etter er det nesten borte. Aldri opplevd det før, regner med det er graviditeten som gjør det.

Anonymous poster hash: 27bad...d82
Gjest susidusi
Skrevet

Kanskje litt greit at jeg skal til syden likevel da, så kanskje det hjelper på.

Men ang. utslettet? Hvordan så de mindre prikkene ut sånn i begynnelsen? Ble de større og større, eller poppet de ut i en litt større størrelse. Den største flekken min er sånn 2cm på det lengste liksom, men har fått mange mindre prikker. Disse er ikke større enn en halv cm kanskje.. Håper de ikke blir større.

Skrevet

Noen av de ble større og noen holdt seg like. Kan se litt ut så ei rød kvise på en måte.. unngå for mye såpe og vann også husker jeg var ett tips..

Gjest susidusi
Skrevet

Æsj, for noe dritt altså :(

Jepp, det tipset fikk jeg også. Men litt vanskelig å unngå vann når det er på magen, og man skal dusje. Men men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...