AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Har leid et hus litt på landet, måtte ha noe da det ble brudd og eksen kasta meg ut. Jg må bli her pga drømmejobben så jeg leide dette huset her fort og gale. Oppsigelsestid er 4 måneder, betalte 7000i depositum og betaler nesten 7000mnd for husleie med strøm, det er utrolig dyrt til å være så langt unna alt og alle, og jeg måtte selv det ene selskapet som kunne koble meg til Internett. Men her er et stort problem. Jeg tenkte ikke over at når jeg leide dette huset, så stod det bare "kjeller og 1etasje tilgjengelig". Andre etasje er låst så jeg gikk utfra at det bare var avsperret eller noe. Uansett er kjeller og første etasje veldig stort. I dag kom huseier og sa a det kommer en familie for å se på andre etasje i morgen, det viser seg at dette huset har to leiligheter på en måte, men vi har kun en inngang så hvis de skal ut og inn, må de inn til meg først og så opptrappa til seg selv. Men da vil ikke jeg bo her, men huseier sa jeg har 4mnd oppsigelsestid. Hva skal jeg gjøre, jeg visste ikke om dette Anonym poster: ff4725b82c4ded1b7c65f66272e8a237
langbein86 Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Skrev du kontrakt? Se i kontrakten om det sto noe om dette, hvis ikke kan du med rette flytte før oppsigelsestiden. Snakk med utleiemegleren og lignende for råd 3
Gjest Naria Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Har man ikke kontrakt er det husleieloven som gjelder og da er oppsigelsestiden på 3 måneder. Si opp med en gang TS, da vet du at det bare er en begrenset periode du må bo slik. Bruk tiden på å lete etter nytt og mer egnet husrom, denne gangen har du ikke så stort press på deg så sjansen for å finne noe som passer deg bedre er større. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Vi skrev kontrakt, og det stod absolutt ikke noe om dette i selve kontrakten. Jeg leide ikke via megler men kontaktet huseier selv, landsbygda vet dere. Hvor kan jeg gå videre med dette? Anonym poster: ff4725b82c4ded1b7c65f66272e8a237
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Var det ikke opplyst i kontrakten at du deler inngang med resten av huset? Hvis dette ikke er opplyst så er det en mangel men jeg vet ikke om den er stor nok til å kreve heving av kontakten. Jeg kan ikke helt skjønne at du ikke forstod at adgang til etasjen over måtte skje gjennom din leilighet. Jeg forstår jo selvsagt at det er forskjell på en husvert som går gjennom der en gang i blant og beboere oppe som går gjennom mange ganger pr dag. Men du burde spurt på visning hva som var i 2.etasje. Og huseier burde opplyst om dette også.
Gjest Bud Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Oisann, det var ingen heldig situasjon. Ta det opp med utleier, krev 1 måneds oppsigelse og se hvor det fører deg Det er slettes ingen bra situasjon, og det er utleier klar over...
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Jg skjønte jo at inngangen deles med andre etasje, men det hadde jo aldri slått meg at fyren skal leie ut andre etasje også! Det kom aldri opp, i kontrakten står det at kjeller og første etasje er tilgjengelig, han fortalte meg at andre etasje er stengt av, at det er stengt av tolker jeg ikke som "familie på 4 kommer for å se på leiligheten oppe i morgen". Jg visste ikke at det var leilighet det en gang, trodde kanskje det var under oppussing eller noe siden det var stengt av for meg. Anonym poster: ff4725b82c4ded1b7c65f66272e8a237 5
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Det virker som om husverten har villedet med vilje. Jeg ville ha funnet noe annet og flyttet, men jeg vet ikke hvor sterkt du står med tanke på heving av kontrakt. Uansett betyr heving at du må flytte omgående eller straks han har funnet en annen leieboer. Jeg hadde sagt opp med virkning fra 1.juni og krevd å få flytte me den gang en ny bolig var på plass med henvisning til endrede forutsetninger/mangel i hit kontrakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå