Gjest Gaby Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Jeg har begynt å fryse morsmelk i isbitposer for å bruke i grøt til babyen. En pupp gir ca 12 isbiter, dvs omtrent halve posen. Da jeg skulle fylle på den samme posen neste gang, lakk melka ut overalt! Regner med at de første isbitene har sprengt i stykker plasten da de frøs. Er det noen som har testet etterfylling i isbitpose, uten lekkasje? I så fall, hvilke poser bruker dere? De jeg hadde i skuffa duger ikke, dumt å måtte ta en ny pose for hver gang når de bare blir halvfulle..
sara-ellis Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Nå har ikke jeg barn, men er et vanlig å fryse morsmelk, og i isbitposer?!
Sushi Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Jeg vil heller anbefale aventbegre. De er tette, og da holder melka seg mye lenger. De er også lette å stable og du kan etterfylle når du vil (regelen er at man ikke skal fylle på mer melk enn den som allerede er frosset i begeret).
Tolly Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Nja, men det blir et problem når man bare skal ta opp litt melk. Som til grøt, f eks. Tror bare du har vært uheldig med posetypen. Jeg frøs litersvis i terningposer uten problem. Men jeg behandlet posene svært forsiktig slik at de ikke kom borti skarpe kanter. Tok faktisk en poseklemme på åpninga, og så heng jeg den i den kurven man gjerne har i fryseren. Og når posen var full, hadde jeg en egen boks med lokk som jeg la posene i.
Gjest Gaby Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 (endret) Nå har ikke jeg barn, men er et vanlig å fryse morsmelk, og i isbitposer?! Det er ganske vanlig ja Jeg vil heller anbefale aventbegre. De er tette, og da holder melka seg mye lenger. De er også lette å stable og du kan etterfylle når du vil (regelen er at man ikke skal fylle på mer melk enn den som allerede er frosset i begeret). Hadde jeg skulle brukt melka til flaskemating hadde dette vært bedre. Men jeg trenger bare en liten dæsj om gangen Tror bare du har vært uheldig med posetypen. Jeg frøs litersvis i terningposer uten problem. Men jeg behandlet posene svært forsiktig slik at de ikke kom borti skarpe kanter. Tok faktisk en poseklemme på åpninga, og så heng jeg den i den kurven man gjerne har i fryseren. Og når posen var full, hadde jeg en egen boks med lokk som jeg la posene i. Da er det kanskje bare posene mine som er dårlige ja, jeg gjør det faktisk på akkurat samme måte som deg! Henger de på kurven med en klesklype, og legger i boks etterpå. Får gå til innkjøp av noen nye isbitposer! Endret 12. mai 2013 av Gaby
Tolly Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Jeg kjøpte mine på rema, om det har noe å si. De hadde en sånn lukkemekanisme at når de er fulle, så renner væsken tilbake og lager en slags vannlås. Humbug. Jeg klipte et lite snitt på hver side av innsmalningen i halsen, og så knøt jeg etter siste påfylling.
Gjest Gaby Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Tusen takk, da skl jeg teste remaposene hadde faktisk tenkt på det samme, å knyte dem!
izzy_l Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Jeg har latt posene ligge ute i ett minutt før jeg helte på mer. det samlet seg noen dråper melk helt øverst som tettet igjen posen, når disse tinte gikk alt helt bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå