Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har latt seg forfalle etter vi ble sammen og han har lagt på seg veldig mye. Jeg tenner ikke på han lenger og vurderer å gå fra han. Jeg er også flau over å vise meg sammen med han ute, spesielt blant venner og familie. Utseende teller mye for meg og tiltrekning er viktig. Er jeg slem hvis jeg går fra han? Han er jo ikke lenger den personen jeg en gang falt for.....

Anonym poster: 239e4b8c3b3ceafff7bb5c1da21e08b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er slem. Du er tydeligvis ikke forelsket i mannen i det hele tatt, når du ønsker å gå ifra han bare på grunn av dette. Han fortjener nok bedre!

• Liker 5
Skrevet

Hva med å forklare hva du tenker og gi ham en sjanse til å gjøre noe med det hvis han vil det?

• Liker 3
Skrevet

Nei, du går om du ikke vil ha han som kjæreste.

Men; hadde kjæresten min plutselig lagt på seg så hadde jeg tenkt det lå mer bak det. Ihvertfall snakket med han om dette før jeg bare forsvant.

har han blitt drit feit? (kan forstå at du stikker da) eller bare chubby? Er det sistnevnte så er det fort gjort å bli ikke-chubby igjen :-)

De fleste av oss forfaller med tiden. Så man kan ikke forvente at kjæresten alltid vil være tynn :-)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg ville sagt du var slem om du gjorde det. Samtidig unner jeg han en som faktisk vil ha han som kjæreste og som ikke bryr seg om utseende hans.

For meg betyr ikke vekt eller utseende så mye (omtrent ingenting faktisk) så jeg vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon.

Endret av Lilac
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å forklare hva du tenker og gi ham en sjanse til å gjøre noe med det hvis han vil det?

har gjort det flere ganger men det ser ikke ut som han bryr seg om det

Nei, du går om du ikke vil ha han som kjæreste.

Men; hadde kjæresten min plutselig lagt på seg så hadde jeg tenkt det lå mer bak det. Ihvertfall snakket med han om dette før jeg bare forsvant.

har han blitt drit feit? (kan forstå at du stikker da) eller bare chubby? Er det sistnevnte så er det fort gjort å bli ikke-chubby igjen :-)

De fleste av oss forfaller med tiden. Så man kan ikke forvente at kjæresten alltid vil være tynn :-)

ingen helsemessige årsaker for vektøkningen .. han har bare sluttet å trene og passe på kostholdet. Bare i løpet av det siste året har han gått opp 15 kg ...

Anonym poster: 0f7498d32c9f06fa0e1731962fcdd11c

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke du er slem. Men du kan jo si det til han og gi han en mulighet til å gjøre noe med det. Med mindre han har endret personlighet også i den grad at det ikke lenger er noe med han du liker..

• Liker 5
Skrevet

Okei. Psykologiske? Unormalt å bare plutselig gi faen i trening og kosthold, hvis dette har vært en del av hverdagen hans tidligere.

Mitt tips er at du prater med han. Om han bare følte for å bli tjukk og ikke gadd å ta vare på seg selv så hadde jeg gått. Fin grobunn for problemer senere. Er ingen som digger å være overvektig.

AnonymBruker
Skrevet

Å bli overvektig skjer jo ikke over natta. Kan du ikke hjelpe han å gå ned i vekt da? Kjærestapar legger ofte på seg når de flytter sammen, fordi det blir mer kos i hverdagen.

Anonym poster: 1739199024420a9e807455124d03ec93

• Liker 1
Gjest vilma2000
Skrevet

Jeg tror ikke du er så forelsket i han ts! Jeg, som er hodestups forelska i min kjære, er jo det pga personligheten hans!! Hans fantastiske humor, sjarm og inteligens. Hvis han hadde lagt på seg 15kg ville jeg aldri vurdert å gå fra han, men på en fin måte pratet med han. Eller "snik-slanket" han med sunnere mat og aktive helgaktiviteter fremfor tv-titting.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Okei. Psykologiske? Unormalt å bare plutselig gi faen i trening og kosthold, hvis dette har vært en del av hverdagen hans tidligere.

Mitt tips er at du prater med han. Om han bare følte for å bli tjukk og ikke gadd å ta vare på seg selv så hadde jeg gått. Fin grobunn for problemer senere. Er ingen som digger å være overvektig.

Ingenting som tyder på psykiske problemer heller. Hadde han f.eks. hatt depresjon så hadde jeg skjønt et eller annet.

Å bli overvektig skjer jo ikke over natta. Kan du ikke hjelpe han å gå ned i vekt da? Kjærestapar legger ofte på seg når de flytter sammen, fordi det blir mer kos i hverdagen.

Anonym poster: 1739199024420a9e807455124d03ec93

jeg kan ikke gjøre så mye når han ikke gidder å gjøre en innsats selv.

Anonym poster: 0f7498d32c9f06fa0e1731962fcdd11c

• Liker 3
Skrevet

Du er slem hvis du går fra han og ikke har snakket med han om det først! Gi han i det minste en sjanse da.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er chubby, og du rynker på nesa av det, kan du godt la en annen dame få ham.

Anonym poster: a202a684c978aaa48a84139ff2295922

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Falt du bare for utseendet da ettersom han ikke lenger er den personen du falt for? Isåfall gjør du ham en tjeneste om du går fra ham, så sett i gang. Hadde du brydd deg om hele mennesket så hadde du prøvd å få ham med på en livsstilsendring ettersom fedme først og fremst er et helseproblem og kan skade ham på sikt.

Anonym poster: 2e52a19da35d02e6fdc0371f68675441

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår ønsket om en flott mann, men hva med å jobbe sammen med ham istedenfor å kreve at han skal fikse det selv? Det er tross alt utrolig mye mer motiverende å trene sammen enn alene.

Dessuten, hvis du ikke tenner på ham mer, så er det vel ikke rart at han går opp i vekt...? Litt mer av :humpe: setter fart på forbrenningen!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes...

Ja, jeg synes du skal gå fra han fordi han fortjener noen bedre enn deg som ikke er så overfladisk!

Anonym poster: 3a80085fc6ce19f518a0a4fb7488465f

• Liker 3
Skrevet

Syntes ikke du er slem om du går ifra han, jeg. Om utseende er alt som betyr noe for deg fortjener han nok en som bryr seg litt mer om personligheten istedetfor kun utseende.

• Liker 1
Gjest Rumpenisse
Skrevet

Kjæresten min har latt seg forfalle etter vi ble sammen og han har lagt på seg veldig mye. Jeg tenner ikke på han lenger og vurderer å gå fra han. Jeg er også flau over å vise meg sammen med han ute, spesielt blant venner og familie. Utseende teller mye for meg og tiltrekning er viktig. Er jeg slem hvis jeg går fra han? Han er jo ikke lenger den personen jeg en gang falt for.....

Nei, selvsagt er du ikke slem. Man ofrer ikke sin seksualitet for en person man ikke tenner på. Du kan dog gi ham et ultimatum. Si f.eks. 6 måneder på å bli fit, hvis ikke er det på huet og rævva ut.

Skrevet

Hvis han fortsetter å legge på seg over en kilo i måneden i årene fremover og helsa forfaller, så syns jeg det er lov til å si at du ikke godtar den utviklinga. Ofte kan de som har trena mye før og brått slutter å trene legge på seg mye pga av at de fortsetter med det samme matinntaket på tross av at kroppen ikke bruker like mye energi lengre. Hvorfor sluttet han å trene når han ble sammens med deg? Har han kuttet ut alt av kamerater, gutteting, sport, gøy og morro?

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Ja, du er slem. Du er tydeligvis ikke forelsket i mannen i det hele tatt, når du ønsker å gå ifra han bare på grunn av dette. Han fortjener nok bedre!

Gjeeesp.

Kan det BLI mer klisjè?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...