Thomasine Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Poster her...finner ikke bedre sted... Har kjent på dette noen dager og det plager meg litt...er likevel usikker på om jeg rett og slett er litt barnslig?? En venn av meg adder nå noen av mine nærmeste venner på Facebook? Mine venner har i løpet av årene hilst på henne, men kun hvis hun tilfeldigvis er her når de kommer innom. De sier det er vanskelig å IKKE godta/akseptere venneforespørselen fordi hun er en venn av meg. Jeg har nå sagt til mine venner at de ikke skal svare når hun sender forespørsel...føler meg litt ...overvåket?? Hvis det er slik hun holder på skjønner jeg hvorfor hun har langt over 500 "venner" på Facebook??!! Og, ja - jeg burde vel be henne slutte...men vet IKKE hvordan jeg skal legge det fra uten å virke "barnslig"... :/ Er det ok oppførsel...?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 Er du... full? Jeg forsto ikke så mye av det du skrev? Anonym poster: ade07c5e67c16ece0337a08e70d9747b 3
Pimp Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Føler du deg overvåket av din venn? På hvilken måte? Skjønner ikke dette her.. Facebook er facebook. Det er lov å adde mennesker du ikke har hilst på. Det betyr ingenting. Og det er lov å sende venneforespørsel til hvem du vil. Det er lov å avslå. Min manns fetter sendte venneforespørsel til alle mine norske venner. I couldn't care less.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #4 Skrevet 11. mai 2013 Jeg forstår hva TS skriver, og jeg hadde syntes det var ganske merkelig. Forstår godt at du synes det er ubehagelig. Minner om lavere sosial intelligens fra din venninnes side... Anonym poster: f648d49147f6b15a8f14e1f2b72482a0 1
Sulosi Skrevet 11. mai 2013 #5 Skrevet 11. mai 2013 Synes ikke det høres så unaturlig ut å sende slike forespørsler. Jeg pleier ikke å gjøre det selv men det er mange som gjør det.
Singha Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 (endret) Trodde FB var til for perifere bekjentskaper jeg... (Neida, jeg hadde også syntes det var rart og hadde ikke gjort det. Men jeg hadde sikkert godtatt forespørselen da. Og lagt til vedkommende i ei gruppe uten innsyn). Endret 11. mai 2013 av Singha
Thomasine Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2013 Ikke full nei...godt noen andre skjønte da... Syns det er veldig spesielt at man sender forespørsler til mennesker man bare såvidt er på hils med? Ser ikke helt vitsen om man ikke er ute etter flest mulig venner da...
Singha Skrevet 11. mai 2013 #8 Skrevet 11. mai 2013 Ser ikke helt vitsen om man ikke er ute etter flest mulig venner da... Du treffer nok spikeren på hodet her. Eller så ønsker hun kanskje å utvide sin vennekrets? Men seriøst: Mange har absolutt alle de har møtt på i FB-vennelista si. Så det er nok ikke unormalt selv om vi synes det er litt rart.
Thomasine Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2013 Føler du deg overvåket av din venn? På hvilken måte? Skjønner ikke dette her.. Facebook er facebook. Det er lov å adde mennesker du ikke har hilst på. Det betyr ingenting. Og det er lov å sende venneforespørsel til hvem du vil. Det er lov å avslå. Min manns fetter sendte venneforespørsel til alle mine norske venner. I couldn't care less.. Da skal jeg prøve å fortelle. Hun forteller meg hva mine venner gjør/kommenterer/sier - selvom hun jo vet at jeg er venner med dem. Hun har aldri kommentert eller likt noe på noen av deres sider...hun er bare en "snoker"... Er fullt klar over at det er LOV å adde hvem man vil - jeg bare reagerer på at folk faktisk har interesse av å adde folk man ikke kjenner...?? Har selv fått en del rare forespørsler fra folk jeg vet hvem er, men jeg er da virkelig ikke interessert i at ALLE skal vite alt om meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå