AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #1 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg er tilkallingsvikar i butikk og på eldrehjem. Tjener som regel mellom 4000 og 6000 pr mnd. Før jeg fikk den jobben fikk jeg livsoppholdstøtte fra NAV på 5000. Har levd himla knapt lenge, men det har gått. Veldig lite jobber ledig her, og nesten ingen faste med stor stillingsprosent. Nå bor jeg billig, men er nødt til å flytte snart. Har blitt tilbudt en hybelleilighet til 6000 inkl. strøm. Det er en rimelig pris her hvor jeg bor. Leiemarkedet er hardt. Hører stadig om at hybel/leilighetseiere her får henvendelse fra 50-100 interesserte.. Har selv satt inn annonser, spurt venner og kjente osv.. Men har ikke fått napp. Pga. en situasjon i familien er det ikke aktuelt å flytte herfra, og til et sted med enda billigere bolig og større sjanse for fast jobb i stor stilling. Hvor mye er det mulig å få av pengestøtte til bolig fra NAV? Tror ikke det er mulig å få vanlig bostøtte for denne leiligheten. Får ikke snakket med NAV før om over en uke pga. jobb i neste uke, så ville høre litt her. Anonym poster: 353f0f1161ded27778d9e000450e5258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 11. mai 2013 #2 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Det er husbanken som forvalter bostøtte, men hvor mye du kan få er det absolutt ingen her på KG som kan vite.. edit; jeg fant en kalkulator hvor du kan regne ut hva du kanskje muligens kan få.. https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html Endret 11. mai 2013 av NozMonster 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #3 Del Skrevet 11. mai 2013 Det er husbanken som forvalter bostøtte, men hvor mye du kan få er det absolutt ingen her på KG som kan vite.. .........? Ho/han skreiv: Hvor mye er det mulig å få av pengestøtte til bolig fra NAV? Tror ikke det er mulig å få vanlig bostøtte for denne leiligheten. Kan du ikke ringe Nav i matpausen allerede på mandag? Jeg hadde husleie på 2500 kr og fikk den helt dekket da jeg var uten jobb/jobbet noen få timer. Det varierer fra kommune til kommune, men klart du har krav på endel støtte fra Nav. De må vurdere deg utifra din situasjon, men det finnes sikkert noen som kan skrive om hva de evt. har fått utifra sin situasjon. Nav mener som regel at man bør flytte til bedre jobb- og boligmarked om det er mulig. Så problemet i familien din spiller sikkert en stor rolle, i forhold til om du bare hadde hatt lyst til å bo der du bor uten spesiell grunn... Anonym poster: daf18b5ed77d34aecfe87f0ef0897910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå