Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I de fleste forhold kommer man til et punkt der man plutselig blir mye mer irritert på hverandre. I begynnelsen av et forhold er man jo opp i skyene forelsket og ingenting er galt. Etterhvert forandrer jo det seg.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i ca ett år, og jeg merker at nesten alt han gjør irriterer meg for tiden. Jeg elsker han fortsatt og er like forelsket. Er det noe man kan gjøre for å slippe å bli så gæren på hverandre? Er det alltid sånn eller går det over etterhvert? Ville det kanskje hjelpet å være fra hverandre litt?

Setter pris på alle råd og forslag :)

Anonym poster: 082c101122e6c54ca13169f4ee84dc29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er feil at alle par blir irritert på hverandre etterhvert.

Men uansett så bør du kanskje ta en pause fra han på noen uker? Altså at dere fortsatt er i et forhold osv, men at dere ikke sees på noen uker.

Anonym poster: 2e76d6516f9020760d8eacbc2d1c98ca

AnonymBruker
Skrevet

Det er feil at alle par blir irritert på hverandre etterhvert.

Men uansett så bør du kanskje ta en pause fra han på noen uker? Altså at dere fortsatt er i et forhold osv, men at dere ikke sees på noen uker.

Anonym poster: 2e76d6516f9020760d8eacbc2d1c98ca

Mulig ikke alle blir det, mener bare at mitt inntrykk er at de fleste kommer til en liten ''tøff'' periode, etter å ha vært sammen med en person i ett år eller to. Altså at den nyforelska følelsen blekner, og ting blir litt mer ekte.

Tenkte det ja, men må jo eventuelt bli om en måned, siden han nå snart har bursdag og etter det skjer det noe vi begge må være sammen på. Er bare redd at dette ikke funker, og jeg blir fort irritert på han selv etter å ha tatt denne pausen. Kan ha mye med at jeg er en person som generelt blir fort irritert og jeg slet med temperamentet for noen år siden.

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Dette begynner å bli så ille at jeg vurderer nesten å slå opp, mye fordi vi har hatt en jævlig tøff periode i det siste også da. Ved alt han sier eller gjør, har jeg bare lyst til å rive av han huet .. haha.

Uff, er bare lei meg og syns alt er så komplisert.

• Liker 1
Gjest LadySizz
Skrevet

Hva med å prøve å kommunisere litt istedet for å tenke at du skal stikke av med en gang ikke alt går deres vei?

Skrevet

Tror det er normalt å bli litt "lei" etterhvert, særlig når man bor sammen og går oppi hverandre hele tiden - men klart om det er over en lengre periode og du ikke klarer å se noe positivt i partneren din lengre bør du tenke litt over hva du vil. Jeg hadde det også slik en stund i forholdet, orket ikke å ha han i nærheten av meg men savnet han med en gang han gikk ut døren. Heldigvis var det bare gravidhormonene som var ute å kjøre!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble også brått irritert på typen min samme hva han gjorde, galt eller ei. Det som hjalp for min del var å få mer alene-tid og mer tid med venner uten han. Jeg trengte rett og slett bare å være litt for meg selv.

Var sånn når jeg bodde med mamma også, de periodene jeg hadde lite alene-tid irriterte jeg meg grønn over ALT hun gjorde. :P

• Liker 1
Skrevet

Hva med å prøve å kommunisere litt istedet for å tenke at du skal stikke av med en gang ikke alt går deres vei?

Etter å ha lest flere tråder her inne på kg er det ikke vanskelig å se at kommunikasjon er et fremmedord i forhold. Og allikevel lurer de samme menneskene på hvorfor skillsmissetallene er så høye!

Skrevet (endret)

TS igjen.

Dette begynner å bli så ille at jeg vurderer nesten å slå opp, mye fordi vi har hatt en jævlig tøff periode i det siste også da. Ved alt han sier eller gjør, har jeg bare lyst til å rive av han huet .. haha.

Uff, er bare lei meg og syns alt er så komplisert.

Min erfaring er at hvis du går rundt og irriterer deg over alt han gjør så er det egentlig deg det er noe i veien med. Antageligvis henger du deg opp i mye småting som er uvesentlig i det store og det hele.

Selv forstår jeg meg ikke på mennesker som går rundt og irriterer seg mye over andre mennesker. Jeg har vært igjennom flere forhold, samboerskap, militæret, fotballturneringer, jobbreiser etc etc. Jeg har nesten aldri irritert meg over dem jeg er med. Enten har jeg vært veldig heldig, eller så er det mange som blir irritert for lett av for lite.

Jeg tror TS må jobbe litt med seg selv først.

Endret av pressplay
AnonymBruker
Skrevet

nå kommer det jo helt ann på hvor ofte dere sees osv, men avtal f.eks en uke eller to fra hverandre. om du forsatt elsker han og er glad i han, vil du få merke på disse følelsene i løpet av disse ukene, noen ganger trenger følelsene et lite boost, og man trenger litt avstand for irritasjonen kommer hvertfall ikke til å gå over av å se han mer..

prøv å finn på andre ting enn dere pleier, se hverandre i andre settinger.

siste alternativ blir å snakke med han, irriterer han seg over deg? er det noe dere kan gjøre annerledes? Synes dere uansett skal ta en prat;)

Anonym poster: e7f5f1e1d15b284683c8e2b7e9147987

Skrevet

Bor dere sammen? Som de andre her nevner, bruk tid fra hverandre. Etter ca ett år med min kjæreste, begynte jeg plutselig å syns at alt han gjorde plutselig ikke var så søtt lengre. Vi løste det med å bruke mer tid på venner/alene, og snakke ut om problemet, og de spesifikke tingene som plaget oss. Kanskje han irriterer seg over deg? Er det noe han gjør som du rett og slett ikke takler, prøv å se om dere kan finne et kompromiss :)

AnonymBruker
Skrevet

Dere er mest sannsynlig for mye sammen. Tilbring med tid med andre venner - både hver for dere og sammen.

Anonym poster: 687578ef9446bd03615cdffe3a17c1ba

AnonymBruker
Skrevet

Smart du var da, gitt. Har selvfølgelig snakket mye med han. Ikke anta noe, da kan du heller spørre på en ordentlig måte.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er normalt å bli litt "lei" etterhvert, særlig når man bor sammen og går oppi hverandre hele tiden - men klart om det er over en lengre periode og du ikke klarer å se noe positivt i partneren din lengre bør du tenke litt over hva du vil. Jeg hadde det også slik en stund i forholdet, orket ikke å ha han i nærheten av meg men savnet han med en gang han gikk ut døren. Heldigvis var det bare gravidhormonene som var ute å kjøre!

Hm, kanskje jeg er gravid, haha. Vi bor forresten ikke sammen, men har vært veldig mye sammen nå i det siste så det er vel veldig uvandt for oss begge. Ser fortsatt mye positivt i han, og vet at jeg elsker han. Det eneste er at jeg blir fort irritert, det tror jeg at jeg hadde blitt uansett hvem jeg hadde vært sammen med hver dag. Takk for svar, btw :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også brått irritert på typen min samme hva han gjorde, galt eller ei. Det som hjalp for min del var å få mer alene-tid og mer tid med venner uten han. Jeg trengte rett og slett bare å være litt for meg selv.

Var sånn når jeg bodde med mamma også, de periodene jeg hadde lite alene-tid irriterte jeg meg grønn over ALT hun gjorde. :P

Du har nok helt rett! Vi har avtalt nå at vi skal være litt fra hverandre, men kan selvfølgelig møtes på bursdagen hans osv. Tror jeg trenger litt pause fra å tenke konstant på forhold, og faktisk være litt mer med vennene mine. Alt har jo handlet om kjæresten og meg i lang tid nå, så kanskje lurt på fokusere på noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest flere tråder her inne på kg er det ikke vanskelig å se at kommunikasjon er et fremmedord i forhold. Og allikevel lurer de samme menneskene på hvorfor skillsmissetallene er så høye!

Jeg sier til deg og jeg. Jeg og kjæresten har snakket masse om dette, og skjønner egentlig ikke hvorfor dere tror at jeg ikke snakker med han. Jeg fortalte rett ut at jeg har merket at jeg blir veldig irritert på han for tiden, osv.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at hvis du går rundt og irriterer deg over alt han gjør så er det egentlig deg det er noe i veien med. Antageligvis henger du deg opp i mye småting som er uvesentlig i det store og det hele.

Selv forstår jeg meg ikke på mennesker som går rundt og irriterer seg mye over andre mennesker. Jeg har vært igjennom flere forhold, samboerskap, militæret, fotballturneringer, jobbreiser etc etc. Jeg har nesten aldri irritert meg over dem jeg er med. Enten har jeg vært veldig heldig, eller så er det mange som blir irritert for lett av for lite.

Skjønner hva du mener. Og som jeg skrev, så slet jeg med sinneproblem før, men har jobbet mye med dette. En annen ting er at når jeg og kjæresten først ble sammen, irriterte jeg meg aldri for noe som helst og det gjør jeg heller ikke med venner eller familie. Jeg er en person som eeegentlig ikke gidder å lage en big deal ut av ting. Eneste er vel at jeg blir fort irritert på en person ja, hvis jeg er rundt den personen 24/7, fordi jeg rett og slett alltid har vært en person som trenger å være alene.

AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig, veldig heldig. Jeg har hatt kjæreste som klomser til viktige billettbestillinger fordi han spilte poker hele natta og sovet hele dagen, jeg har spilt fotball med folk som i stedet for å sende en helt åpenbar målgivende pasning absolutt skal drible selv, enda personen har 0 tekniske ferdigheter og det var siste minutt i en finale, jeg har jobbet med folk som nekter å jobbe en halvtime overtid for å løse et problem som hindrer hele avdelingen i en kommune, jeg har bodd med folk som har høylydt nachspiel klokken fire på natta før eksamen en ukedag, jeg har bodd med folk som lar ting stå i en uke på kjøkkenet og mugne og jeg har vært på ei viktig oppgavegruppe med ei som aldri burde vært tatt inn på høyere utdanning i det hele tatt. DET IRRITERER MEG.

Anonym poster: e749ce1bac6282422c9a207c6d9f4313

Skrevet

Vi har avtalt nå at vi skal være litt fra hverandre, men kan selvfølgelig møtes på bursdagen hans osv. Tror jeg trenger litt pause fra å tenke konstant på forhold, og faktisk være litt mer med vennene mine. Alt har jo handlet om kjæresten og meg i lang tid nå, så kanskje lurt på fokusere på noe annet.

Det var lurt av dere, når dere merker at dere får litt nok av hverandre. Jeg forstår at enkelte går ganske lei hvis man driver og tråkker oppi hverandre hele tiden, men når det er sagt så synes jeg også at irritasjonsterskelen hos enkelte kunne vært litt høyere.

Apropos det, så forstår jeg fremdeles ikke hva som er problemet med det berømte dolokket..?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var lurt av dere, når dere merker at dere får litt nok av hverandre. Jeg forstår at enkelte går ganske lei hvis man driver og tråkker oppi hverandre hele tiden, men når det er sagt så synes jeg også at irritasjonsterskelen hos enkelte kunne vært litt høyere.

Apropos det, så forstår jeg fremdeles ikke hva som er problemet med det berømte dolokket..?

Har nok bare vært veldig mye med hverandre. Blir vanskelig da, savner han jo med en gang jeg ikke er med han.

Og ja, irritasjonsterskelen kan definitivt være høyere for enkelte, kunne selvfølgelig ønske selv jeg ikke ble så fort irritert på en person bare fordi jeg har vært mye med personen. Blir heldigvis ikke fort irritert til vanlig. Og haha, angående dolokket, i meg og kjæresten sitt forhold er det han som sier jeg alltid må huske å ta dolokket OPP når jeg har vært på do, haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...