Gå til innhold

Allergiker - kronisk sår tunge.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har allergi som har problemer med sår tunge. Det virker som om det er å veldig mange matvarer som jeg får sår tunge av.

Til info så er det bjørk, or og slike beslekted pollen som jeg reagerer på.

Jeg kan spise salat med diverse grønnsaker og svir som fy på tunga. Noen ting er verre enn andre selvfølgelig som tomat og ananas. Men det er utallige andre ting enn disse jeg reagerer på.

Om jeg så drikker kaffe eller vin f.eks. etterpå på kvelden så er det plagsomt pga den såre tunga. Andre som har erfaringer med dette?

Anonym poster: d4269fae3687167a70642b43f49878ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergiker og astmatiker og har alltid sår på tungen, halve tungen (bakerst og på siden) er til tider åpne sår. Jeg har tenkt at det er astma medisinen som lager dem, til tross for at jeg er nøye med å skylle munnen etter jeg har tatt dem.

Men nå satt du meg på en tanke. Nå skal jeg virkelig tenke over hva jeg spiser og om det blir bedre eller verre.

Anonym poster: 3b73a2b0ee05d5844b4420869e7e9502

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergiker og astmatiker og har alltid sår på tungen, halve tungen (bakerst og på siden) er til tider åpne sår. Jeg har tenkt at det er astma medisinen som lager dem, til tross for at jeg er nøye med å skylle munnen etter jeg har tatt dem.

Men nå satt du meg på en tanke. Nå skal jeg virkelig tenke over hva jeg spiser og om det blir bedre eller verre.

For ordens skyld kan jeg fortelle at jeg ikke går på astmamedinisiner.

Jeg går på allergitabletter nå på våren men den såre tungen/ + tildels såre slimhinner i munnhulen er noe jeg er plaget av jevnlig hele året men det er vel kanskje verre nå når det er allergiperiode.

Anonym poster: d4269fae3687167a70642b43f49878ca

AnonymBruker
Skrevet

Mitt problem startet like etter jeg startet på nye astmamedisiner, det er derfor jeg har tenkt at det er synderen. Men som sagt så er jeg nøye på å skylle munnen.

Tomat og sjokolade er håpløst for meg å spise, men det er fordi sårene allerede er der. Det er helt sykt vondt.

Men jeg skal virkelig tenke på hva jeg spiser og om det blir verre av noe.

Har du perioder hvor du blir verre? Ev, hvor fort blir du verre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Zendium lenge fordi jeg reagerer på annen tannkrem. Men for meg så hjelper det ikke.

Skrevet

Jeg er pollenallergiker og har kryssallergi for epler og ananas som gjør at jeg blir sår i munnen. Det er veldig vanlig, så følg med på hva du spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...