LaToya Skrevet 5. april 2004 #1 Skrevet 5. april 2004 Hei. Jeg har fått en powerpoint fremvisning som jeg synes innholder mange søte bilder ( de grå bamsene med blå snuter ). Kunne tenke meg å ha noen av disse bildene som avartar, men jeg får ikke åpnet/fikset slik at jeg kan lagre et og et bilde. Noen som vet hvordan jeg gjør dette ? Eneste jeg får gjort er å se hele fremvisningen ( 10 lysbilder ). Fremvisningen dekker hele skjermen. ARG
Catzy Skrevet 5. april 2004 #2 Skrevet 5. april 2004 Du kan først gjøre en print-screen av det skjerm-bildet du liker best. Så kan du gå inn i et tegneprogram. Hvis du ikke har et eget, så fungerer selv Paint greit. Lim inn bildet i programmet. Så gjør du bildet mye mindre. Hvis du bruker Adobe Photoshop, kan du høyreklikke på menylinja øverst på bildet, og velge Image size. Så velger du antall pixler stort. Prøv først med 100 px bredt og kanskje 150 høyt. Så lagrer du, enten som jpg eller gif. Hvis du gjør dette i paint, er det litt mer tuklete, men det går. Trykk på Image -> Stretch and Skew. Under stretch setter du prosent. Hvis det er et stoooort bilde, er det mulig du må gå helt ned til 10% for å få det lite nok til å kunne bruke på Kvinneguiden. Når du er fornøyd med størrelsen, så lagrer du, igjen som gif eller jpg. Catzy
Imax Skrevet 5. april 2004 #3 Skrevet 5. april 2004 Hvis du har fått presentasjonen, har du vel fått den på mail? Da kan du lagre presentasjonen på C:/ først, og så kan du vel enkelt markere bildet, kopiere det og klippe inn i et annet dokument/mail osv som du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå