Gå til innhold

Vennine anbefalte meg forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

men hun selv bruker en annen? Merkelig?

Hun sa agria var best, men bruker nå selv gjensidige. Syntes dette var merkelig, virker ikkesom hun er særlig glad på mine vegne som fikk hund av mannen min heller :-( Hva er etter din oppfatning best og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er veldig stor forskjell mellom hund og katt, men jeg har rasekatt og har forsikret min hos Agria, da Agria fremdeles dekker uforutsette veterinærutgifter og livsforsikring etter at katten er blitt eldre enn 10 år. Det hører jeg at Gjensidige ikke gjør.

Har lest og hørt litt i kattemiljøet at Agria er flinke når de er flinke, men at enkelte har hatt dårlig erfaring med ting som ikke blir ordentlig dekket, om livsforsikringer som ikke blir utbetalt, obduksjoner som de sier de skal dekke kostnader for - men ombestemmer seg etterpå..

Skrevet

Agria er best på forsikring av dyr jo. Godt mulig hun har gjensidig fordi man får bonus hvis man har flere forsikringer der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Agria har blitt SVINDYRT med årene. To venner av meg fikk økt års-summen i fjord med over tusen kroner, uten forvarsel.

For full forsikring (livs, sykdom og rehab) på min relativt friske rase koster det 3800kr i året.

Betaler 2800 i et annet selskap. Har forsåvidt 30k i stedet for 40k i sykdom, men de sparer jeg inn på ti mnd ved å sette til side en tusenlapp.

Noen er kjempefornøyde med agria, andre har måttet krangle over ting som er helt klart en forsikringssak-.

Fordelen med agria er at mange veterinærer har direkteoppgjør, så du slipper å legge ut ti tusen for en operasjon.

Anonym poster: 0a0c00f71d316198a16458f6119630bc

Skrevet

Når jeg sjekket hva Agria og Gjensidige dekket på hunden min for noen år siden så var det rimelig likt så jeg valgte Gjensidige. Mulig jeg hadde valgt Agria i dag, men de hadde ikke dekket alt nå fordi at hunden har en tilstand. Derfor fortsetter jeg med Gjensidige.

Prisen var også samme da jeg undersøkte. Hva den er nå vet jeg ikke. Tror det er litt individuelt.

Skrevet

Agria hadde omtrent dobbel pris på rasen min, selv om den er en av de friskete rasene i deres register. I tillegg har de alt for sære krav på hva som dekkes ved ulykker o.l. Min f.eks vil ikke få dekte noe som helst når det gjelder kreft, behandlinger i tillegg til det o.s.v ettersom han er krypt. Verken gjensidige eller if har komentert noe på det. I tillegg har han HD-c (hvilket har lite å si på min rase), men da ville ikke agria dekke evt hofteproblemer heller.

AnonymBruker
Skrevet

Er selv veldig fornøyd med Agria. Fått igjen for mange utgifter. Har boxer, som har en del kroniske plager.

Det viktigste er ha forsikring fremfor ingen forsikring :)

Anonym poster: d0ff10d3c5015ea111c852b8e00bf47e

Gjest Funky Punk
Skrevet

Har brukt Agria, men de var dyre og jeg opplevde mye problemer når jeg først trengte å bruke forsikringen.

Byttet til Gjensidige og har vært kjempefornøyde med dem. De ordner opp på stedet, aldri noen problemer.

Siste gangen jeg brukte dem var når jeg måtte avlive min gamle hund. De dekket en stor del av avlivingen og jeg fikk igjen hele kjøpesummen i løpet av 2-3 dager

Gjest hulderjenta
Skrevet

Har Agria på mine tre huskatter, har aldri hatt noen problemer med dem. Og har hatt flere saker i løpet av årene, spesielt med den ene uheldige pusen min. Veldig kjekt med direkte skadeoppgjør, og det at man også kan opparbeide seg en "bonus" på egenandelen om katten går skadefri i ett år eller flere.

Tror jeg betaler litt over 250 nå samlet for alle tre hver måned, og det er det helt klart vært verd. Spesielt nå når to av dem nærmer seg 10 år, og ikke alle andre forsikringer varer livet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...