Felicia Skrevet 5. april 2004 #1 Skrevet 5. april 2004 Har noen en nammelig god oppskrift på Ost og løk-brød?
Gjest Madden Skrevet 6. april 2004 #2 Skrevet 6. april 2004 Vet ikke helt om det var dette du var ute etter, men det er både ost og løk i brødet da!: Salamibrød: 50 g gjær 4 dl vann 1-2 ts salt 2 dl rugmel 6-7 dl hvetemel Heves i 30 minutter 4 løk 150 g salami 75 g ost Skjæres i småterninger og eltes inn i deigen Form til rundt, litt flatt brød, Etter hev og skjær ruter i brødet. Pensle med vann og strø over grovt salt og persille. Dette blir ett stort brød som skal stekes i 45 minutter på 2oo grader!
Felicia Skrevet 6. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2004 Det høres ut som om noe av det jeg er på jakt etter ja! Kan spare meg for salamien, men det skader vel ikke å utelate denne. Tusen takk!
Gjest Madden Skrevet 8. april 2004 #4 Skrevet 8. april 2004 Jeg bruker heller ikke den..men det fungerer helt fint uten!!
Grooo Skrevet 10. april 2004 #5 Skrevet 10. april 2004 Hm... Ettersom butikkene endelig hadde åpent igjen i dag så jeg fikk tak i mere mel tror jeg at jeg skal prøve meg på dette i morgen. Høres kjempegodt ut!
Grooo Skrevet 18. april 2004 #6 Skrevet 18. april 2004 Litt treig er jeg, men i dag prøvde jeg oppskriften til Madden! Lagde ett brød med ost og løk + urter, og ett brett rundstykker med ost, løk, salami og urter. Brukte nesten 10 dl mel i hver porsjon, og tok i litt olje også jeg... Men bruke bare tre løk til sammen, syntes det holdt! Ble i alle fall kjempegode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå