mmaria Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Hei alle flotte mennesker! Jeg har et problem jeg håper noen kan hjelpe med. Jeg har alltid vært en glad og fornøyd jente, og egentlig grått veldig lite opp etter årene - bortsett fra ved dødsfall, kjærlighetssorg e.l. Jeg har siden jeg var 16 år gått på Diane p-piller (begynte i hovedsak pga kviser), fram til i høst, hvor jeg begynte på Loette for å få mindre hormoner. Etter ca en-to mnd på Loette fikk jeg plutselig et "gråtesammenbrudd". Jeg og kjæresten satt og så på Senkveld, jeg lo og lo, og plutselig bare begynte jeg å gråte. Han ble livredd og trodde jeg skulle slå opp eller at han hadde gjort noe feil - noe som absolutt ikke stemte. Jeg vet ikke hvorfor jeg begynte å gråte. Etter masse mellomblødninger på Loette, samt flere av disse sammenbruddene, byttet jeg for en mnd siden tilbake til Diane - i håp om at jeg nå kom til å bli normal igjen og at det var pillene som hadde gjort det. Likevel våknet jeg kjempetrist i dag. Snakket omtrent ikke med kjæresten selv om han prøvde å være så snill som bare det. Til slutt konfronterte han meg og spurte om hva det var og jeg endte (som vanlig) med å begynne å hulke og gråte til jeg nærmest hyperventilerer. Jeg klarer ikke å holde tårene tilbake når han spør av en eller annen grunn. Atter en gang blir han redd for at jeg ikke vil være sammen med han lenger, og jeg sier til han at jeg ikke vet hva som gjør at jeg gråter, men at det absolutt ikke er pga han. Dette tror jeg ikke han helt klarer ikke å tro på og jeg merker at han trør forsiktig på tærne rundt meg for å være verdens beste kjæreste (noe han allerede er). Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor jeg gråter. Jeg vet ikke om det er meg, pillene eller hva for noe. Det jeg vet er at det går utover kjæresten min - heldigvis ikke på den måten at han vil slå opp, men at han blir bekymret for meg. Jeg føler ikke dette er normalt og jeg har ikke vært sånn før i høst. Det er heller ikke noe kjekt for han å skulle være sammen med en jente som plutselig begynner å hulke uten forvarsel. Er det noen av dere som har vært eller er i samme situasjon? Noen som har tips eller råd?
Gjest anonym Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Hei du Jeg synes absolutt at du skal ta dette opp med fastlegen din(hvis du ikke allerede har gjort det) Kan være hormonell ubalanse,eller kan det være du er deprimert?
Bollefisken Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Hei! Du kan vurdere å slutte på p-piller noen mnd, selv om det er kjipt. Ei venninne av meg sluttet på pillene noen mnd i høst, og skal si humøret hennes endret seg! Hun gjekk fra å være helt nøytral, følelsesløs på en måte. Hun sluttet, og etter noen uker i berg-og-dalbane humør fekk ho humøret tilbake! Glede og sorg og ja, generelt ble ho i bedre humør! Ho reagerer veldig på hormonene i p-piller. Samme venninne, fortalte at ho for noen år siden gjekk på Diane, og var som deg, gråt hver dag og var veldig nedfor. Alternativ begynne på cerazette som ikke inneholder østrogen! Ta deg en prat med lege/helsesøster så kan hjelpe deg! Lykke til hvertfall
Gjest Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Hva med å bytte over fra p-piller til minipille? Disse inneholder ikke like mye hormoner som p-piller. Jeg gikk tidligere på Yasmin, og hadde litt av samme greia som deg. Eller, jeg var ganske mye sint også egentlig. I hvertfall, går nå på Cerazette og merker overhodet ikke noen forandring i humøret. Er det noen spesiell grunn til at du går på Diane? Disse er jo de "verste" pillene på mange måter, proppet med hormoner...
mmaria Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2013 Takk for svar! Deprimert tror og håper jeg ikke at jeg er, har det stort sett veldig fint, men får disse plutselige utbruddene. Kanskje jeg skal ta en tur til fastlegen som dere foreslår. Hadde ikke problemer med Diane før, så har et håp om at jeg blir normal igjen når jeg har gått på disse en stund. Er veldig redd for å hoppe over til minipille, har problemer med å stole helt på p-piller og man må vel være enda mer nøyaktig med minipiller for å ikke bli gravid. Grunnen til at jeg begynte på Diane var fordi jeg fikk kviser på ryggen, jeg tok en pause fra dem, men da begynte kvisene å komme tilbake. Så har det bare blitt til at jeg trives med de egentlig Takk folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå