FrøkenBaker Skrevet 11. mai 2013 #1 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Lenge, lenge, lenge siden jeg farget håret, og skal nå ta en sjanse. Jeg hadde hvitt som ung, så gullfarget, så kommunefarget. Etter det jeg forstår har jeg en "kald hudtone", som innebærer at jeg må ha en kald hårfarge. Ganske blek, tynn hud, og blågrå øyne, så mørke farger er fullstendig utelukket. Men hvilke lyse farger er egentlig kalde? Honning? Hvete? Helt borte når det kommer til dette fargekombinasjons-greiene. Og fins det farger som har gyllent/rødt i seg som er kalde? Endret 11. mai 2013 av FrøkenBaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 11. mai 2013 #2 Del Skrevet 11. mai 2013 Platinablond. Evt. lyse striper+masse sølvsjampo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenBaker Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 11. mai 2013 Platinablond. Evt. lyse striper+masse sølvsjampo. Takk, men off, nei, blir rødtonet i huden om sommeren og ser med sånn hår bare ut som ja... vet ikke hva, men det er ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 11. mai 2013 #4 Del Skrevet 11. mai 2013 Takk, men off, nei, blir rødtonet i huden om sommeren og ser med sånn hår bare ut som ja... vet ikke hva, men det er ikke pent. Problemet med kalde toner er at de ikke vil sitte særlig lenge i håret. Unngå alt som heter golden i alle fall. Skal du farge det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 11. mai 2013 #5 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg sliter veldig med det å farge håret "kaldt", det er veldig fint i 1-2 uker, men så skinner varme toner igjennom. Så det er nok ikke så lett dette dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira-delta Skrevet 11. mai 2013 #6 Del Skrevet 11. mai 2013 Det finnes nok ikke kalde hårfarger med rødt i seg, det er jo det man prøver å holde ute av håret når man skal holde på de kalde tonene. Det er jo veldig vanskelig å få askeblonde farger pent.... Jeg måtte bare kapitulere og farge det brunere. Har du sett noe på "blondette" farger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenBaker Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 11. mai 2013 Problemet med kalde toner er at de ikke vil sitte særlig lenge i håret. Unngå alt som heter golden i alle fall. Skal du farge det selv? Sett noen eh... uheldige tilfeller med hjemmefarging, så nå skal jeg til en frisørsalong som er litt dyr, men som har et bra rykte på seg. Bare litt redd for å gjenta en episode da jeg var yngre og klarte, tro det eller ei, å få grått hår. Hos frisøren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenBaker Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg sliter veldig med det å farge håret "kaldt", det er veldig fint i 1-2 uker, men så skinner varme toner igjennom. Så det er nok ikke så lett dette dessverre Det hørtes jo ikke så bra ut. Er det sånn med bare hjemmefarger eller er det samme visa i frisørsalong? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenBaker Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 11. mai 2013 Det finnes nok ikke kalde hårfarger med rødt i seg, det er jo det man prøver å holde ute av håret når man skal holde på de kalde tonene. Det er jo veldig vanskelig å få askeblonde farger pent.... Jeg måtte bare kapitulere og farge det brunere. Har du sett noe på "blondette" farger? Var jo mye der som så pent ut. Visste ikke det skulle bli så vanskelig å finne en farge, men når det ikke kan være mørkere, ikke platina, og ikke varmt så ble valgene begrenset, mildt sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira-delta Skrevet 11. mai 2013 #10 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Skrev feil. Slett slett slett Endret 11. mai 2013 av Kira-delta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caroline55 Skrevet 11. mai 2013 #11 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 11. mai 2013 #12 Del Skrevet 11. mai 2013 Det hørtes jo ikke så bra ut. Er det sånn med bare hjemmefarger eller er det samme visa i frisørsalong? Ser Tropic også bekrefter det jeg sier. De kalde pigmentene går ofte ut etter et par vask, jeg diskuterer det med frisøren min hver eneste gang jeg er der. Fargene som selges til hjemmebruk er ikke veldig forskjellige fra frisøren sine. Fordelen er at frisører kan blande flere farger og justere hvor mye blekemiddel (hydrogenperoksid) som er i alle hårfarger av den vanlige typen fordi man alltid må bleke noe før man tilfører nytt pigment, og vet åssen fargene blir hos den enkelte og hva som passer. Den eneste måten man kan holde det kaldt på er å stadig tilføre blå/lilla pigmenter, vha sølvsjampo ol. eller drive på med glansvask i hytt og gevær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå