Gjest Liza_80 Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Hei Akkurat kjøpt halvpart tomannsbolig som er veldig lang og tynn. De som bodde der har prioritert stor gang og stort kjøkken og har stue i 2 etg. Vi vil helst ha stuen oppe som soverom og ha sofaløsning (ikke nødvendigvis med tv) også i denne etasjen. Hvordan kan vi få til det med denne planløsningen? Noen som har noen tips til møblering som ikke innebærer å rive halve kjøkkenet? Hvor ville du ha plassert sofa og spisestue ift utgang til hagen? Det går dør rett ut i hagen fra hjørnet ved kjøkkenet og skyvedører som kan trekkes til side ut til hagen i enden av rommet som vi helst ikke vil dekke til. Hvis vi eventuelt må rive deler av kjøkken-øyen, har noen erfaring med hvordan slike festes i gulvet? Må vi regne med å legge nytt gulv under?
Gjest Liza_80 Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Jeg tror kanskje jeg ikke var helt tydelig. Mente å ha både spisestue med vanlige stoler, men og en liten sofa et eller annet sted i rommet så man får en liten stue i samme rom. Vi har nemlig da kun loftstue, og skulle hatt en liten sofa man kan sitte og slappe av i mens den andre lager middag f.eks.
orgus Skrevet 11. mai 2013 #4 Skrevet 11. mai 2013 Hvis vi eventuelt må rive deler av kjøkken-øyen, har noen erfaring med hvordan slike festes i gulvet? Må vi regne med å legge nytt gulv under? Ved å ta av sokkelen på kjøkkenet ser du om gulvet er lagt under, eller inntil innredningen. Det er ikke sikkert øyen er festet på noe annen måte enn at den bare står der av egen vekt.
Gjest Liza_80 Skrevet 11. mai 2013 #5 Skrevet 11. mai 2013 Ved å ta av sokkelen på kjøkkenet ser du om gulvet er lagt under, eller inntil innredningen. Det er ikke sikkert øyen er festet på noe annen måte enn at den bare står der av egen vekt. Smart, takk. Eneste problemet er selvfølgelig at induksjonstopp og ventilator er i denne øyen så blir "hassle" å rive denne for da må jeg plassere det et annet sted. Kanskje finne en liten mini-sofa og et mindre spisebord. Det de har er veldig stort...
orgus Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 Smart, takk. Eneste problemet er selvfølgelig at induksjonstopp og ventilator er i denne øyen så blir "hassle" å rive denne for da må jeg plassere det et annet sted. Skal du ha ny innredning eller kun rive selve øyen?
Gjest Liza_80 Skrevet 11. mai 2013 #7 Skrevet 11. mai 2013 Vil helst unngå å rive noe som helst, men likevel få plass til både spisebord med 6 stoler og sofa, men det et kanskje en drøm :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå