Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #1 Skrevet 5. april 2004 Kanskje ikke dette er rette stedet å spørre, men har tenkt å slutte å amme min datter, og lurer på hvor lang tid det er vanlig å bruke på dette, er det slutt på melka til sommeren? Ammer nå bare litt til frokost og kvelds
Gjest Xavia Skrevet 5. april 2004 #2 Skrevet 5. april 2004 Jeg har ikke så voldsom erfaring, men jeg slutta på dagen.... Ikke noe avvenning.... (Guri, nå høres jeg jo ut som mor-grusom!!!) Da hadde vesla vist lite interesse i lengre tid, og det var mest amming for kosens skyld. Det gikk i hvert fal smertefritt.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #3 Skrevet 5. april 2004 hvor gammel var barnet ditt da du slutta? mi er bare 9mnd, men ho viser veldig lite interesse, og biter meg litt... ho har bare lyst på annen mat. så jeg vil slutte, men ble du ikke en del sprengt i brystene når du slutta m en gang? det blir jeg.. tror jeg må ta det litt gradvis..
Gjest Xavia Skrevet 5. april 2004 #4 Skrevet 5. april 2004 Dattera mi var 10 måneder da jeg slutta. Tror ikke jeg hadde noe særlig melkespreng, ikke som jeg husker i alle fall. Litt var det nok, men det gikk helt fint. Det er sikkert lurt å kutte ned ant måltider pr dag, og ikke slutte med alt på en gang.
Gjest olive Skrevet 5. april 2004 #5 Skrevet 5. april 2004 Vesla vår er litt over 12 måneder nå, og har akkurat lært seg å si "pupp". Vi koser oss med amming enda, men jeg tenker å trappe ned litt mot sommeren. Kutte ut ett og ett måltid. ..men det er ikke så lett når vesla kommer krabbende og sier "pupp". ;-)
-ida- Skrevet 5. april 2004 #6 Skrevet 5. april 2004 Jeg og bare sluttet på dagen, men da hadde jeg fjærnet ett og et måltid over lengre tid og bare morgen g kveld gjennsto. Tror det var værst for meg. Au for noen vonde pupper jeg hadde.
pondusa Skrevet 5. april 2004 #7 Skrevet 5. april 2004 Vesla vår er litt over 12 måneder nå, og har akkurat lært seg å si "pupp". Vi koser oss med amming enda, men jeg tenker å trappe ned litt mot sommeren. Kutte ut ett og ett måltid. ..men det er ikke så lett når vesla kommer krabbende og sier "pupp". ;-) Vet åssen du har det!! Mi lillemor på 14 mnd kommer og kryper oppi fanget, bretter opp genseren og ser på meg med DE engleøynene og sier: MI-MI (som er pupp)... Tungt å slutte da... :oops:
Lula Skrevet 5. april 2004 #8 Skrevet 5. april 2004 Vet åssen du har det!! Mi lillemor på 14 mnd kommer og kryper oppi fanget, bretter opp genseren og ser på meg med DE engleøynene og sier: MI-MI (som er pupp)... Tungt å slutte da... :oops: Men kanskje på ¨høy tid når ungen nærmest forsyner seg selv ??? ;-)
Twigi Skrevet 5. april 2004 #9 Skrevet 5. april 2004 Men kanskje på ¨høy tid når ungen nærmest forsyner seg selv ??? ;-) ....så kanskje man slipper situasjoner hvor 3-åringen bretter opp genseren til mamma i butikken for å forsyne seg selv :oops: Når barnet har passert året mener jeg det er helt greit å slutte å amme. Da er ikke barnet på noen måte avhengig av å die, men jeg tror noen mødre kvier seg for å slutte fordi det er så koselig...... Jeg syntes det var godt å få kroppen min for meg selv igjen, det syntes mannen min også Jeg vet at det i noen miljøer anses for å være veldig progressivt å amme - men når små gutter ammes til de er 5 år, da begynner man å nærme seg helt andre problemstillinger enn mors bluferdighet og barns ernæring....
Gjest olive Skrevet 6. april 2004 #10 Skrevet 6. april 2004 Jeg oppdaget i går at vesla sier "pupp" til flasken sin med melk også. Så pupp betyr nok melk, og ikke bare den melken som kommer fra pupp ;-)
Gjest Tex Skrevet 6. april 2004 #11 Skrevet 6. april 2004 Det anbefales å amme babyen til h*n er ett år, alt over det er et ekstra pluss. Hvorfor slutte når en på fjorten mnd vil ha mer? Mine fikk til de ikke ville ha mer, de var tolv-tretten mnd begge to. Skulle gjerne ha fortsatt, det er noe av det jeg savner aller mest. Morgen eller kveldskosepupp er bare sunt og naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå