Gjest Deppa drittsekk Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Etter et nachspiel i går natt slo jeg følge med en mann ett stykke på veien. Vi hadde gitt hverandre litt lange blikk fra før og endte opp med å kline en del på veien. Han har kjæreste og barn, jeg har kjæreste. Nå ligger jeg her i sengen, helt knus. Jeg er en angrende synder. Jeg har det utrolig bra med kjæresten min og har ingen grunn til å gjøre noe slikt. Jeg vet at dette aldri kommer til å gjenta seg. Tanken på å miste kjæresten er helt forferdelig, han er det beste som har skjedd meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bør jeg fortelle det? Jeg er redd han aldri kommer til å klare å legge det fra seg. Jeg tror ikke mannen jeg klinte med har noen som helst ønsker om at noen skal få vite om det, så han får nok ikke vite det den veien. Vi er delvis i samme omgangskrets, så vi vil nok møte på han en gang i blandt. Stakkars gutten min, han fortjener ikkje dette.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 Nei, du holder kjeft. Selvsagt. Anonym poster: c2557b029bc25e7862d6d04a4781593d 13
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #4 Skrevet 11. mai 2013 1. Du er et ludder. 2. Du bør selvfølgelig si det til typen din. Anonym poster: 93c757696ce4d48df8c0080dfbb565a3 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #5 Skrevet 11. mai 2013 Gjort er gjort. Du kan ikke fortelle det! Anonym poster: 44f7200c3f7e7f4e0e20ce84156c26ab
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 1. Du er et ludder. 2. Du bør selvfølgelig si det til typen din. Anonym poster: 93c757696ce4d48df8c0080dfbb565a3 Anonym poster: c2557b029bc25e7862d6d04a4781593d 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #7 Skrevet 11. mai 2013 Gjort er gjort og spist er spist. Fortell kjæresten din. Han er glad i deg, er han ikke? I så fall er han det samme hva. Han er der for deg for å lytte til tankene dine, følelsene dine, forstå, bry seg om, er han ikke? Så del med deg. For du er glad i han du også, er du ikke? Anonym poster: 0c0e93403fa521bf70ecaca63b29770e
Gjest Eurodice Skrevet 11. mai 2013 #8 Skrevet 11. mai 2013 1. Du er et ludder. 2. Du bør selvfølgelig si det til typen din. Anonym poster: 93c757696ce4d48df8c0080dfbb565a3 Ettersom du er så skarp angående dette, kunne det vært interessant å vite hva du kaller menn som er i forhold, når de gjør akkurat det samme som denne jenta. 13
Ferny Skrevet 11. mai 2013 #9 Skrevet 11. mai 2013 Tror det å høre at kjæresten kysset en annet oppleves som et større svik enn det faktisk var. Det ER galt, og slemt. Men det trenger ikke å ha betydd noe.... som i denne saken. Sånn sett kan det være like greit å ikke si noe. Jeg kunne sikkert kysset en fyr uten at det betydde noe, selv med en kjæreste hjemme. Hadde HAN kysset en annen jente, så hadde jeg sikkert blitt fysisk kvalm og kanskje blitt så usikker at jeg hadde måttet gjøre det slutt. Dobbeltmoral ftw! 6
Gjest Deppa drittsekk Skrevet 11. mai 2013 #10 Skrevet 11. mai 2013 Ja, jeg er enig med at jeg var/er et ludder. Problemet er at han allerede sliter litt med fortiden min. Nei, jeg har ikke vært med mange, heller få, men jeg hadde sex med en venn av han(før jeg møtte kjæresten min) og dette takler han heller dårlig. Jeg er redd det vil bare gjøre ting mye, mye verre om jeg forteller. Det er jo tydelig at han ikke er så flik å takle slike ting, uansett hvor glad han er i meg.
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. mai 2013 #11 Skrevet 11. mai 2013 Jeg syns du burde si det jeg. Han fortjener sannheten.
Gjest Deppa drittsekk Skrevet 11. mai 2013 #12 Skrevet 11. mai 2013 Tror det å høre at kjæresten kysset en annet oppleves som et større svik enn det faktisk var. Det ER galt, og slemt. Men det trenger ikke å ha betydd noe.... som i denne saken. Sånn sett kan det være like greit å ikke si noe. Jeg kunne sikkert kysset en fyr uten at det betydde noe, selv med en kjæreste hjemme. Hadde HAN kysset en annen jente, så hadde jeg sikkert blitt fysisk kvalm og kanskje blitt så usikker at jeg hadde måttet gjøre det slutt. Dobbeltmoral ftw! Veldig med på hva du sier! Tror jeg hadde taklet om han hadde gjort det om det, så lenge det var med en random og ikke en venninne!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #13 Skrevet 11. mai 2013 Syntes nesten ikke du skal si noe, slemt det og, men tenk etter: er dette uskyldige kysset verdt å ofre forholdet for? Eller er det kysset verdt å ofre tillit for, at det kan bli parterapi mange år fremover eller at han aldri klarer å stole på deg igjen? Er det verdt at kjæresten din kommer til å bli knust? Så lenge du angrer og lover deg selv å aldri gjøre det igjen, syntes jeg du kan holde det for deg selv. Skjer det igjen så forteller du det. Anonym poster: d6b13e12424edece206e996fed2d382b 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #14 Skrevet 11. mai 2013 Jeg fikk akkurat vite at kjæresten min hadde gjort noe, han hadde ikke vært direkte utro, men det var nok til at han fikk meg til å bli usikker. Dette skjedde et halvår ut i forholdet vårt, altså i desember. Men jeg fikk først vite om det uka som var. (Han innrømte det ikke, jeg fant det ut selv.) Jeg skulle ønske jeg ikke visste det, fordi det også gikk utover min egen selvtillit, og jeg har litt problemer med å forholde meg til ham nå. Så dersom du elsker kjæresten din og vil beholde ham så holder du kjeft. Og dersom det skulle komme opp og kjæresten din finner ut av det så forteller du sannheten. Lykke til! Anonym poster: 98eecd34d0c3f67a0b633f829bd4080e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #15 Skrevet 11. mai 2013 Du bør definitivt si det til ham selv.. Om han finner det ut via en annen, vil jeg tro det blir langt vanskeligere å gi deg tillit igjen, eventuelt. Anonym poster: f73f32e495c5bf391eefd92b8f43f12a
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2013 #16 Skrevet 11. mai 2013 Jeg syns du burde si det jeg. Han fortjener sannheten. Sannheten er oppskrytt. Dersom hun ikke mener noe mer med det, og aldri kommer til å gjøre det igjen, synes jeg ikke det er verdt å ødelegge et godt forhold med å fortelle om litt klining. Han kommer garantert til å legge mye mer i det enn hun gjorde og gjør, så da er det etter min mening bedre for ham om han forblir uvitende om sannheten enn å ødelegge det gode forholdet. Hvilken sannhet er det forresten du synes han fortjener å vite? At hun elsker ham å ønsker å være trofast for fremtiden? Den sannheten vil du mest sannsynlig nekte ham å kjenne ved å informere om en ubetydelig kliningshendelse som det helt sikkert vil være svært vanskelig for ham å overse.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #17 Skrevet 11. mai 2013 Sannheten er oppskrytt. Dersom hun ikke mener noe mer med det, og aldri kommer til å gjøre det igjen, synes jeg ikke det er verdt å ødelegge et godt forhold med å fortelle om litt klining. Han kommer garantert til å legge mye mer i det enn hun gjorde og gjør, så da er det etter min mening bedre for ham om han forblir uvitende om sannheten enn å ødelegge det gode forholdet. Hvilken sannhet er det forresten du synes han fortjener å vite? At hun elsker ham å ønsker å være trofast for fremtiden? Den sannheten vil du mest sannsynlig nekte ham å kjenne ved å informere om en ubetydelig kliningshendelse som det helt sikkert vil være svært vanskelig for ham å overse. Hvorfor antar mange i denne tråden at ts ikke vil gjøre dette, og verre ting, igjen? Once a cheater, always a cheater. Anonym poster: 93c757696ce4d48df8c0080dfbb565a3 4
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2013 #18 Skrevet 11. mai 2013 Om du aldri har gjort dette før og går ut ifra at det aldri kommer til å skje igjen; Ikke si noe. Skjer det flere ganger; fortell det. Om du forteller noe nå så vil dette mest sannsynlig lette samvittigheten din og det fortjener du ikke. Greit nok, da hadde han fått visst om tabben du hadde gjort. Gjør du det derimot flere ganger så fortjener han å vite hva slags person du er.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #19 Skrevet 11. mai 2013 Hvorfor antar mange i denne tråden at ts ikke vil gjøre dette, og verre ting, igjen? Once a cheater, always a cheater. Anonym poster: 93c757696ce4d48df8c0080dfbb565a3 For noe tull!! Jeg hadde en "uheldig episode" tidlig i et forhold. Dette har dreid seg om denne ENE gangen. Vi har vært sammen i 26 år, er gift og har barn. Jeg har aldri siden så mye som snust på en annen mann siden. TS viser jo ved det hun skriver at hun angrer seg veldig. Jeg tror sjansene for at dette skal skje igen er ganske minimale.... Problemet er hvis denne mannen hun rotet med skulle finne på å fortelle dette til venner/bekjente og at samboeren får høre det. Dette ville selvfølgelig kunne opleves som et svik. Dette er noe hun muligens bare må leve med. Lurer litt på om de som er dømmende, moralske og absolutt synes hun skal fortelle om denne episoden enten er veldig unge, har vært mye utro selv eller har opplevd å bli sviktet... Virker litt på meg som om det erl porsjon dobbeltmoral og "ulevd liv" her inne. Anonym poster: 43be17c366a2499f378a50ea93bae476 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #20 Skrevet 11. mai 2013 Det er tråder som dette som gjør meg jævlig usikker på samliv generelt. Ikke nødvendigvis TS, men alle som mener hun bør holde munn. Jeg skjønner jo tanken "Det han ikke vet har han ikke vondt av". Problemet er at det pga. holdninger som disse blir så vanlig å ikke si fra at man etter hvert ikke lenger kan anta at partneren er trofast frem til du eventuelt hører annet. Det ødelegger alt i alt langt mer enn man tjener på det selv, selv om det kan hende det sparer TS. Uansett er det tåpelig å mene at du ikke sier fra av hensyn til ham. Det er bare en måte å forsvare å velge minste motstands vei på. Det er egoistisk og feigt å ikke si fra. Anonym poster: 8897df0c843d0fb51c18ba1fbfa44fb9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå