Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at babyer alltid skal ha en ny madrass og ikke arve fra noen. Men hva med dyne?

Jeg snakket akkurat med min mor som sa at jeg kan få div til babyen jeg har i magen, som klær, håndduker, dyne- og putetrekk, og dyne. Men kan vi bruke dyna? Selvsagt hvis den stinker (f.eks. mugglukt) og ser dårlig ut så vil jeg ikke ha den. Men hvis den har vært god pakket inn i nesten ehem 30 år, går det an å bruke den?

Anonym poster: 876d593f435bfb0b250141aeb3a9886d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde droppet dynen? Har vel skjedd litt på materiale/allergi-fronten på 30 år? En liten babydyne koster jo så lite likevel.....

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok jeg hadde kjøpt ny dyne. Sånne gamle dundyner (hvis det er det) holder seg ikke akkurat godt over så lang tid. Vi fikk en juniordundyne fra jeg var liten og den pælma jeg, den var stikkete og lukta ikke spesielt godt selv om den var vasket.

Anonym poster: 1ccf5528ef53376d5af64fdfa48842a6

AnonymBruker
Skrevet

Jo er skeptisk selv, derfor jeg spør. Skal se på den men tar neppe imot den :)

Skrevet

Me har arva babydyner, og det rekner eg med går bra. Skal vaske dei på 60 grader uansett, så rekner med det går fint. Dei er dog ikkje 30 år gamle, men 3. Hadde iallfall sett skikkelig på den og vaska den på 60 grader.

Skrevet

Jeg ville kjøpt ny. Babyen vår arva storesøster sin dyne, men hun er 2 år. En 30 år + dyne hadde jeg aldri brukt.

• Liker 1
Gjest Modig mor
Skrevet

Vi har flere dundyner som er mye eldre enn det, men har fått dem renset. Hvis dyna er av god kvalitet, ville jeg tatt imot den og levert den til rensing, eventuelt fått nytt trekk på.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det finnes noe renseri her vi bor, sikkert billigere å kjøpe en ny dyne uansett? Er det ikke dyrt å få ting renset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...