Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kjære har nylig funnet ut at vi ikke passer sammen som kjærester likevel. Vi er blitt enig om å beholde vennskapet. Vi har alltid vært veldig, veldig gode venner. Og jeg tror faktisk at det kommer til å funke :)

Er det noen andre som har erfaringer med forhold som går fra kjærester til vennskap?

Anonym poster: 0b1eafcfc55fdc1805e14fa82ca23644

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. Min søster får det til. Men ikke jeg. Eksen min vil stadig møtes som venner (jeg gjorde det slutt), men for min del må det går flere ÅR før noe sånt kan fungere.

Leste et sted at om vennskap funker mellom ekskjærester, så var nok forholdet mest en vennerelasjon i utgangspunktet - og ikke ekte kjærlighet.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg er gode venner med to av mine ekskjærester. Tror dere har et bra utgangspunkt i og med at dere er enige om bruddet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper vi klarer det :) For han har jo vært en del av livet mitt en stund, ville vært rart om han plutselig bare "forsvant". Men er jo også litt rart når vi ikke er sammen, et hade-kyss blir til en klem osv.

Anonym poster: fb0dadb8f87e6cfb0bd099b2f4f5ba4b

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg lurer på, hvordan skal jeg takle overgangen? Vi er jo vant til å være sammen bort i mot hver dag. Hvor ofte er dere sammen? Jeg tenker jo at hver dag blir litt mye...og blir det litt rart om jeg feks inviterer han med på kino eller noe annet bare vi to gjør? Tenker jo ikke på det som en date.

Gjest Gjest
Skrevet

Min eks og jeg er venner. Det var rart i begynnelsen, men det går seg til etter hvert. :)

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Men jeg lurer på, hvordan skal jeg takle overgangen? Vi er jo vant til å være sammen bort i mot hver dag. Hvor ofte er dere sammen? Jeg tenker jo at hver dag blir litt mye...og blir det litt rart om jeg feks inviterer han med på kino eller noe annet bare vi to gjør? Tenker jo ikke på det som en date.

Dere bør begrense det i begynnelsen. Hver dag er for mye og det er heller ikke lurt å gjøre for mye "kjæresteting" i begynnelsen, som å se film hjemme etc. Jeg syntes den første tiden var trist, vi møttes kanskje 1-2 ganger i måneden i begynnelsen, og etter det 1-2 ganger i uken. Nå når alle er i forhold blir det sjeldnere da.
Skrevet

Distanse og tid er etter min erfaring riktig vei å gå. Har godt vennskap med min eks, men vi måtte ha litt tid borte fra hverandre i begynnelsen. Etabler grenser og hold dem :)

AnonymBruker
Skrevet

Dere bør begrense det i begynnelsen. Hver dag er for mye og det er heller ikke lurt å gjøre for mye "kjæresteting" i begynnelsen, som å se film hjemme etc. Jeg syntes den første tiden var trist, vi møttes kanskje 1-2 ganger i måneden i begynnelsen, og etter det 1-2 ganger i uken. Nå når alle er i forhold blir det sjeldnere da.

Oi, det synes jeg var litt sjelden. Vi har felles venner, så jeg går utifra at vi kommer til å treffes oftere. Jeg får se det an med ting bare vi to finner på. Skal være med han i dag, så får jeg se hvordan det er mellom oss da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...