Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom en ikke baker så ofte ?

Anonym poster: dc27a75ad0b777f7b152cefdbb9ec619

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du bake da? Og bruker du virkelig ikke mel, egg og sukker ellers i matlagingen?

Til enhver tid har jeg nok basisingredienser stående i skapet/kjøleskapet til at jeg kan piske sammen både muffins og sjokoladekake uten å måtte handle noen ting først.

Anonym poster: ac347116887352d8b57bef97c3b00fe3

• Liker 1
Skrevet

Det skal ikke mye til før det blir billigere med posekake... Men ordentlig kake er mye bedre da ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har verken egg, melk, sukker, eller smør. Kan ikke spise dette til hverdags og baker sjeldent.

Skal nå bake sjokoladekake, eller brownies, så tekner det da kanskje blir billigere med pose siden jeg må kjøpe lle ingrediensene...

Anonym poster: dc27a75ad0b777f7b152cefdbb9ec619

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis du kjøper de miksene som bare krever olje og vann så.

Anonym poster: 456cd29e29411a9eb896853638eb87b9

Skrevet

Det er jo egentlig bare å gå i butikken og regne. Jeg tipper basisingredienser til sjokoladekake koster 100-120 kr i innkjøp. En pose koster kanskje i underkant av 50. Man får flere kaker ut av basisingrediensene, men dersom dette er et engangstilfelle ville jeg gått for ferdigmikset blanding. Kjøp miks som krever olje og vann, det har de fleste hjemme. Og ikke bruk olivenolje ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo egentlig bare å gå i butikken og regne. Jeg tipper basisingredienser til sjokoladekake koster 100-120 kr i innkjøp. En pose koster kanskje i underkant av 50. Man får flere kaker ut av basisingrediensene, men dersom dette er et engangstilfelle ville jeg gått for ferdigmikset blanding. Kjøp miks som krever olje og vann, det har de fleste hjemme. Og ikke bruk olivenolje ;)

Haha, jeg bakte nettopp muffins med ferdigpose og brukte olivenolje. DET angrer jeg på.. Hvilken olje skal man egentlig bruke?

Anonym poster: e6c0b0d4e41db3eefb5e96f30eff7879

Gjest Funky Punk
Skrevet

Dersom man aldri har basisvarer i huset og sjeldent baker, ja da er det nok billigere med posekake.

For meg ville det blitt mye dyrere, men jeg har alltid masse basisvarer i skapene og kjøleskapet

Gjest Naria
Skrevet

Skal man bruke olje må man bruke en uten smak, soyaolje er et eksempel.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Haha, jeg bakte nettopp muffins med ferdigpose og brukte olivenolje. DET angrer jeg på.. Hvilken olje skal man egentlig bruke?

Jeg bruker nesten bare rapsolje.

Mener jeg prøvde en sånn kakeposesak hvor man skal tilsette olje og mener å huske at det smakte helt okey

AnonymBruker
Skrevet

:fnise:

En nøytral olje. Rapsolje liker jeg.

Anonym poster: 456cd29e29411a9eb896853638eb87b9

Skrevet

Kommer helt an på tror jeg. Manuelas cupcakes koster svinmye i butikken! Selve miksen til muffinsense koster 40 kroner, miksen til toppingen koster 35, også må du ha egg, smør og fløte i tillegg. Huff, nei, bak selv :)

Skrevet

Smaksnøytral olje, jeg bruker raps, eller du kan bruke soyaolje. Flytende eller smeltet margarin eller smør funker også.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke soyaolje!!!

Anonym poster: 072a9a68736118f319368a2c98775d0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte en gang rapsolje i muffins og jeg måte kaste dem. Besøket sa det smakte jævlig og de visste ikke hvilken olje jeg hadde brukt:( Nå bruker jeg helst solsikke, men det går helt fint med vita (selv om det er litt raps i den).

Anonym poster: 74af1d366a495d541b540975f3bc37de

AnonymBruker
Skrevet

Tørre kakemikser er ok, men huff, hva slags ekkelt innhold er det i poser med fuktig røre, som kan oppbevares i lengre tid uten kjøling?

Fysj.

Anonym poster: a2c86f426469f30c0e877a407ccb14aa

AnonymBruker
Skrevet

Tørre kakemikser er ok, men huff, hva slags ekkelt innhold er det i poser med fuktig røre, som kan oppbevares i lengre tid uten kjøling?

Fysj.

Anonym poster: a2c86f426469f30c0e877a407ccb14aa

..har du hørt om hermetisering? Sterile ting som pakkes lufttett holdet, tro det eller ei, ganske lenge siden de er bakterie- og muggfrie.

Og hey - i stedet for å spekulere og spre skremselssvada, hvorfor leser du ikke på innholdsfortegnelsen og setter deg inn i det?

Anonym poster: 1385c1e7afeeb6f9d9ffd6d8f6b24fc9

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte en gang rapsolje i muffins og jeg måte kaste dem. Besøket sa det smakte jævlig og de visste ikke hvilken olje jeg hadde brukt:( Nå bruker jeg helst solsikke, men det går helt fint med vita (selv om det er litt raps i den).

Anonym poster: 74af1d366a495d541b540975f3bc37de

Tipper det var noe annet enn rapsolje som gjorde smaken rar. Rapsolje er nøytral og gir ingen smak.

• Liker 1
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Tipper det var noe annet enn rapsolje som gjorde smaken rar. Rapsolje er nøytral og gir ingen smak.

Kaldpresset raps eller hva det var vi brukte i babymaten ga faktisk smak, så det varierer sikker på hvilken type rapsolje det er man bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...