Gå til innhold

Forventes det gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt teit spørsmål, men en litt perifer bekjent skal gifte seg, og vi er "invitert" til å delta i kirken. Vurderer litt å dra siden det er i nærheten, men ikke hvis det forventes at vi har med gave. Er det vanlig at det gjør det?

Anonym poster: 324d8d438524b4835283645e3c5148ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Skal du kun i kirken, vil jeg ikke tro de forventer gave, nei :)

Gjest lisha
Skrevet

samme som over, skal du kun i kirken, så kan jeg ikke skjønne at de forventer noe gave nei!

jeg kommer til å sette en notis i lokalavisen om hvor og når vi gifter oss! ikke for å få gaver, men for at om noen har lyst å komme og se i kirken, så er de velkommen til det :)

AnonymBruker
Skrevet

samme som over, skal du kun i kirken, så kan jeg ikke skjønne at de forventer noe gave nei!

jeg kommer til å sette en notis i lokalavisen om hvor og når vi gifter oss! ikke for å få gaver, men for at om noen har lyst å komme og se i kirken, så er de velkommen til det :)

Man burde være litt forsiktige med det, vet om brudepar som har kommet hjem til et hus tømt av innbruddstyver.

Anonym poster: 9ea05969b9bb239651ab079426c1506f

Skrevet

Jeg vet ikke her på Østlandet - men på Vestlandet er det ihvertfall helt normalt å invitere perifere venner til kun kirken. Da er det ikke forventet gaver, eller at man pynter seg spesielt mye. Som regel sitter man også litt langt bak i kirken.

For min del er jeg ikke overvettes begeistret for denne skikken. Mange sier at kaffegjester er en uting og "annenrangs", men det å kun bli invitert i kirken og sitte på bakerste benk er ihvertfall ikke så veldig kjekt. Men man gjør det gjerne for å vise litt høflighet. Jeg har ikke noe i mot å møte opp kun i kirken, men samtidig blir det bittelitt "feil" da man virkelig ser hvem som ikke tilhører selskapet som sådan.

• Liker 3
Gjest lisha
Skrevet

Man burde være litt forsiktige med det, vet om brudepar som har kommet hjem til et hus tømt av innbruddstyver.

Anonym poster: 9ea05969b9bb239651ab079426c1506f

Ja det er skummelt! Mye rart som følger med.. Men barnevakten skal være hjemme med oss, sammen med hunden vår - og han sier høyt ifra om han hører noe! :) Så huset blir ikke stående tomt :)

samme om hvis jeg skriver på facebook at vi skal dit og dit og blir kjekt å komme seg bort litt f.eks.. så skriver jeg alltid også at bare husgjesten (den som passer på katten) igjen ;)

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg hadde ikke gitt gave, men kanskje et kort?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Anonym poster: 324d8d438524b4835283645e3c5148ee

Gjest Kiara!
Skrevet

Ja det er skummelt! Mye rart som følger med.. Men barnevakten skal være hjemme med oss, sammen med hunden vår - og han sier høyt ifra om han hører noe! :) Så huset blir ikke stående tomt :)

samme om hvis jeg skriver på facebook at vi skal dit og dit og blir kjekt å komme seg bort litt f.eks.. så skriver jeg alltid også at bare husgjesten (den som passer på katten) igjen ;)

Jeg vil bare si at det er ikke huset som kan bli gjenstand for tyveri den natten, men lokalet dere feirer på. Mange som har brent seg på å ikke ta med gavene hjem eller låser de inn pga de selv eller gjester har snakket løssluppent om hvor festen er. :)

Så tips til alle er vel å ta det med seg etter endt fest, låse ting inn, og unngå å snakke om hvor man holder festen på facebook. Bryllup er en gullgruve for tyver spesielt nå som så mange ønsker seg pengegaver mm.

• Liker 1
Gjest lisha
Skrevet

Jeg vil bare si at det er ikke huset som kan bli gjenstand for tyveri den natten, men lokalet dere feirer på. Mange som har brent seg på å ikke ta med gavene hjem eller låser de inn pga de selv eller gjester har snakket løssluppent om hvor festen er. :)

Så tips til alle er vel å ta det med seg etter endt fest, låse ting inn, og unngå å snakke om hvor man holder festen på facebook. Bryllup er en gullgruve for tyver spesielt nå som så mange ønsker seg pengegaver mm.

Ja, det er sant! Er forresten ikke så mange år siden det var innbrudd på et lokale her i byen..

Så det er viktig å ta med seg alt hjem igjen!

Vi ønsker oss i hovedsak penger, og har opprettet en bryllupskonto, så kan gjestene om de ønsker det, overføre penger rett inn på kontoen, istedenfor å ha de i konvolutt og gi til oss.

gaver som vi får på selve dagen, må jeg finne et system til - ihvertfall pengegavene. Kortene skal opp, men pengene gjemmes.

Skrevet

Har også lest om innbrudd i biler mens det var vielse i kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...