Gå til innhold

Engangskameraer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange skal dere ha?

Jeg har lurt på å bare legge ut to under middagen og legge ut mange fler under festen. Bordbilder er jo ofte litt kjedelige allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestemt oss for å droppe hele greia. Det er så mange som har så gode digitalkameraer, pluss at fotografen vår skal mingles inn som en vanlig middagsgjest. Og jeg er ikke så interessert i en haug med flirende fjollete mannfolkbilder.... :ler:

Skrevet

Vi er nødt for å a det synes jeg. Ingen som skal ta bilder for oss hele dagen.

Skrevet

Hei!

Vi skal sitte i E, og kjøpt kamera utifra dette.

Hovedbord. Et kamera på hver ende.

Armer. Et kamera i hver ende + et kamera i midtarmen opp v/ brudeparet. Dvs. totalt 6 kamera.

Tror ikke kamerane blir flittig brukt under middagen, så de settes også frem v/ kaffebordene. Toastmaster skal minne folk på å bruke de.

Blir sikkert en haug med ubrukelige bilder, men det er ikke så nøye. Bruker gjerne noen hundrelapper på dette allikevel....kan jo være at bildene blir bra. Meningen med dette, er at få bilder av alle gjestene. Syntes det er gøy å ha jeg.... :-)

Skrevet

Vi skal ikke ha engangskameraer på bordene. Enig med Tex, i at det er så mange som har digitale kamera nå, og da er det lett å samle sammen gode bilder fra dagen. Sikkert mange som sender oss på mail i etterkant :-)

Mange i den nærmeste familien har digitalt kamera, og fra disse får vi jo alle bilder de har tatt fra dagen. Lillebror får låne vårt kamera (kan jo ikke bruke det selv den dagen likevel ;.))

Tipper det holder i massevis. Hvis vi i tillegg får noe fra noen andre, så er jo det fint :-)

Men vi skal ha engangskamera sammen med gjesteboken. Toastmaster skal oppfordre alle til å skrive en hilsen og ta bilde. Vi skal på forhånd markere plass for bilde på hver side.

Skrevet

Verst tenkelige scenario: alle glemmer kamera. :ler:

Glemmer det alltid selv, derfor stoler jeg ikke på noen når det gjelder å huske det den dagen heller.

Skrevet

Lur idè Frøken Snurp!

Kan du forklare litt nærmere hvordan dette gjøres i praksis?

Dvs. hvordan holdes dette av i gjesteboken - skriver dere inn navn på gjestene og hvilke sider den og den har til disposisjon?

Forklarer toastmaster dette, eller legger dere en forklaring sammen med gjesteboken?

Skrevet

Lullu:

Vi har tenkt å gjøre det ganske enkelt og selvforklarende :-)

Gjestebok og engangskameraer legges ut et egnet sted.

Toastmaster opplyser om at vi har en gjestebok, og ber alle om å skrive hilsen og ta bilde (dette gjør han under middagen, så kan folk gjøre dette utover kvelden)

I selve boken gjør vi slik:

Jeg tar et bilde og tegner rundt det med en blyant. Dette gjøre på hver side. I midten skriver jeg "bilde". Da skjønner de fleste at de kan skrive på resten av siden, og at vi etterpå limer inn det bildet som "hører til".

Boken skal ikke være for stor, men slik at det er plass til 1 bilde, og ca. like mye plass til tekst.

Vi skriver ikke navn på sidene. Gjestene får skrive i den rekkefølgen de vil. Vi matcher jo hilsen med rett bilde etterpå likevel.

Håper du skjønte noe av dette :-)

Skrevet

Vi har runde bord, så vi legger ett kamera på hvert bord.

Skrevet

Når vanlige bryllupsgjester tar bilder ender det ofte med at alle tar de samme bildene. Vi ba et vennepar av oss om å fotografere i løpet av dagen (de er flinke hobbyfotografer). Siden de fikk dette som en spesiell oppgave var de også mer obs på å ta bilder av litt ander ting enn alle andre, f.eks de som arbeidet på kjøkkenet, hver rett dandert på talerkenen osv. Det er greit med noen som husker på slike ting, og jeg tror det var en mye bedre løsning enn en masse engangskamera.

Skrevet

Fakse: Vi skal gjøre som dere i tillegg til enganskamerane. Er et vennepar av oss som har fått i oppgave å fotografere hele dagen gjennom. Men jeg syntes det blir for mye ansvar for de å huske å ta bilde av alle gjestene, så jeg håper at det blir gjort ved bruk av enganskamera.

Skrevet

Vi har heller ingen til å følge etter oss hele dagen..Så vi har kjøpt 10 engangs kameraer, som vi skal legge på bordene! Vi skal ha firkantet bord med plass til 8 personer..Hvis vi får kamera til overs, kan det hende vi gjør som Frøken Snurp!

Skrevet

Vi har en som skal ta bilder hele kvelden, men vi kommer også til å legge ut engangskameraer. Vi skal ha laaaangt langbord, og kommer til å legge ut ca. 4 stk. Moro med litt uorganiserte amatør bilder også :-)

Skrevet

Vi har kjøpt 5 engangskamera som vi kommer til å fordele mellom middag og fest............

Skrevet

Vi hadde engangskamraer og fikk bilder vi aldri hadde fått hvis vi ikke hadde kameraene.Bedre med for mye bilder enn for lite. :-)

Husk bare å be toastmaster informere om å bruke blizen.

Skrevet

Vi har 2 engangskameraer som vi legger ut på 2 bord under middagen..

Gjest Tabby
Skrevet

Vi kommer til å ha noen engangskameraer. Hvor mange aner jeg ikke enda, men noen skal det da bli. Min forlover hadde stor suksess med dette i sitt bryllup. Klart det kan bli mange like bilder, men man kan også få noe som man ellers ikke ville fått.

Skrevet

Litt i tvil om vi skal ha. En får mye dårlige bilder, og det har en tendens til å bare være de unge gjestene som fatter pointet. Noen venninner har fått bare bilder fra ungdomsbordene i sære posisjoner, mens besta og tanter ikke helt skjønner at de er til for å brukes eller at blits er smart innendørs.

Men skal man ha; sørg for å kjøpe gode engangskameraer fra kjente merker. Selv om de andre kan ha kul pynt, så er det bedre å feks kle et godt, ustilig med stilig papir utenpå enn å bare gå for dekoren. (Hvis detaljene teller). Det er forskjell på engangskameraer.

Bare et tips.

M

Skrevet
Selv om de andre kan ha kul pynt, så er det bedre å feks kle et godt, ustilig med stilig papir utenpå enn å bare gå for dekoren. (Hvis detaljene teller). Det er forskjell på engangskameraer.

Bare et tips.

M

Et tips i den anledning:

Ta av pappen på kameraet forsiktig. Tegn av rundt kanten på ønsket papir og klipp ut. "Kle på" kameraet igen med nytt papir som du synes er pent :-)

Skrevet

Tror det blir åtte stykker på oss jeg.

kjøper noen av et godt merke og pynter selv. Bra tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...