Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ok å ta et par minutter med solarium (hvis jeg dekker til magen og har vifte på fullt) nå som jeg er gravid? Skal gifte meg om 2 uker og ønsker at jeg ikke skal se helt gjennomsiktig ut...

Anonym poster: 73fb6196077cd2afb4c7fce76757f29b

Videoannonse
Annonse
Gjest Vevila
Skrevet

Det er ikke anbefalt, men vil sannsynligvis ikke skade om det bare er et par minutter.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tidlig å starte omsorgssvikten nå...

Anonym poster: b831f619f107d533f49ee5075cb44054

Skrevet

Tviler på det gir noe effekt(farge) i å ta sol i 2 minutter. Ta spray-tan hos en salong heller...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tidlig å starte omsorgssvikten nå...

Anonym poster: b831f619f107d533f49ee5075cb44054

Takk for hyggelig og konstruktivt svar!

Du er jammen meg et lite sjarmtroll!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ok å ta et par minutter med solarium (hvis jeg dekker til magen og har vifte på fullt) nå som jeg er gravid? Skal gifte meg om 2 uker og ønsker at jeg ikke skal se helt gjennomsiktig ut...

Det er helt ok å ta litt solarium så lenge du dekker til magen og passer på at du ikke blir for varm :)

Gå gjerne tidlig på dagen, da har ikke blitt så varmt enda :)

Anonym poster: 49773a4d358b8626752fb09c38933e5b

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke anbefalt, men vil sannsynligvis ikke skade om det bare er et par minutter.

Kilde på dette?

Skrevet

Det er visst ikke så bra å ta solarium når man er gravid, men ungen dør jo ikke av et par minutter da.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller bruke selvbruning? :)

Anonym poster: dc13b607f9a3b92a37b45b0194470b24

Skrevet

Grunnen til at man skal unngå solarium ved graviditet er a) fordi man ikke skal koke ungen, og b) fordi man lettere får pigmentflekker pga hormonene. Ungen blir ikke kokt på 10 min, med vifte på, uavhengig av om du dekker til magen. Strålene trenger IKKE inn i magen. Jeg ville vært mye mer skeptisk til spraytan eller selvbruning, pga alle kjemikaliene som florerer i sånne ting. Pigmentflekker er mulig risiko, men jeg har ikke fått noen ihvertfall, har tatt sol 2-3 ganger i kort tid. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet får ikke stråler på seg, men det er jo sterkt lys som jeg tenker på når jeg er 35 uker på vei :) Lillemor er følsom på det, og blir vill i magen ;)

Bruker håndkle for å skjerme henne for det :)

Skrevet

Solarium når man er gravid, skal være helt ok så lenge du tar forhåndsregler. Det viktigste er at du må passe på å regulere egen kroppstemperatur, dette for at det ikke skal bli for varmt for fosteret. I tillegg må du drikke rikelig for å ikke bli dehydrert, for man kan bli litt klam og svett hvis man soler seg lenge i solarium. Unngå å sole deg så lenge at du blir solbrent!

Med dette sagt, så vet jeg ikke om jeg ville tatt den risikoen selv. :klo: Å regulere kroppstemperatur er egentlig en fullstendig automatisert prosess, men i solarium, oppleves det gjerne litt annerledes siden eksponeringen for lys og varme er såpass stor. Du risikerer også økte mengder med pigmentflekker, særlig når du er gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hverken ha brukt solarium eller selvbruning/bruning i salong som gravid. Selv om det kanskje går bra så vet man jo aldri. Men nå er ikke jeg opptatt av å være brun, og pigmentflekker har jeg fra før av så det får jeg sikkert i solarium som gravid. Som gravid tenker jeg at man skal være mer opptatt av barnet sitt velvære enn sitt eget, som det å bli brun, alle klarer seg uten å bli brun.

Anonym poster: cdfd76a021b6f8ee97f6d4330cac38f9

Skrevet

Hva faen er vitsen med solarium når det ikke er 100% sikkert at det ikke skader barnet.

Skrevet

Hva faen er vitsen med solarium når det ikke er 100% sikkert at det ikke skader barnet.

Av alle ting man kan gjøre "feil" i et svangerskap er solarium virkelig ikke på lista mi over fy-ting engang! Hvis man skal unngå alt som kan være skadelig må man ta med seg mannen (for å unngå å gjøre tunge ting selv), og flytte ut i ødemarken, få han til å jakte og sanke all maten (for å unngå junkfood, sukker, kunstig søtning, plaststoffer, konserveringsmidler), behandle alt perfekt (unngå bakterier og stekestoffer), rense vann og bevege seg, men ikke for mye, ikke løfte tungt, unngå stråling, få akkurat passe mye besøk og ikke kjede seg (kan jo bli deprimert), ikke stresse, osv osv..

2-3 runder á 10 min i solarium evt med hånkle på magen er IKKE FARLIG! Gad... Jeg er godt på overtid og har til og med spist serranoskinke idag. Skyt meg.. :gravid:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...