AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Herre, er det mulig! Nå var jeg på kontroll for annen gang, hvor det nok en gang ble bekreftet at jeg og kjæresten min venter et pikebarn. Og så presterer svigerfar å ringe samboeren min for å spørre om det var helt sikkert at det ble jente.. Svigerfar er gammeldags, og ser vel ned på jenter. Og som om ikke det var nok, så måtte søren meg svigermor slå til med en idiotkommentar hun også. Vi var altså på en klinikk hvor det ble tatt 3D bilder av barnet vårt, og sambo avfotograferte dette og sendte det til sin mors tlf (som er noe eldre enn våre moderne). Og her kommer godsakene! Hun presterte å si at jenta lignet på samboeren min (og det til tross for at bildene var av dårlig kvalitet på urklossen hennes Oh my god, er det mulig! Jeg hadde også sendt bildene til mine foreldre, som kun kommenterte at bildene var for utydelige til at de kunne se trekkene så godt.. Du snakker om ønsketenkning, vedrørende svigermor.. Selvfølgelig ønsker hun sterkt at barnebarnet skal ligne på sønnen hennes.. Men jeg er redd denne holdningen hennes bare vil føre til store skuffelser For jeg og sambo fant nemlig ut at jenta vår har arvet mine ører, min nese, min munn, og mine bein.. Haha! Måtte bare få det ut.. Jeg har ikke kommentert noen av dem vedrørende oppførselen, for min hevn ligger jo i at jenta vår ligner på sin mor Jeg og sambo skal ha i alt to barn har vi bestemt, å måtte den andre bli jente! Det ville falt svigerfar tungt til brystet, da han lever 100 år tilbake i tid.. Del gjerne deres historier om svigerfamilien og deres møte med barnebarna for første gang Anonym poster: de603cb74e282960ad325e41323b93e5 1
MockingJay Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Å herregud... Kommentaren fra din svigermor er da bare søt! Jeg er mildt sagt sjokkert over at du tar det til deg negativt. Vil du ikke at barnet skal ligne på din sambo da? Dere har da begge laget barnet, og barnet vil garantert bære trekk etter din sambo. Barnet kan til og med få trekk fra din svigermor! Og for min del så viser det jo bare familie tilhørelse, og kan jo i værste fall bare bringe båndene tettere. 37
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Altså...hæ? Ja.., man kan vel si at jeg føler meg høyst velsignet med disse to svigerforeldrene Kan vel regne med litt av hvert nå framover skjønner jeg... Anonym poster: de603cb74e282960ad325e41323b93e5
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Ja.., man kan vel si at jeg føler meg høyst velsignet med disse to svigerforeldrene Kan vel regne med litt av hvert nå framover skjønner jeg... Anonym poster: de603cb74e282960ad325e41323b93e5 Ja, hvis du kommer til å tolke alt det de sier i verst mulig mening, så kan du vel det. 36
Gjest Fleecejakke Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Jeg synes du virker snålere en svigerforeldrene dine. 44
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Å herregud... Kommentaren fra din svigermor er da bare søt! Jeg er mildt sagt sjokkert over at du tar det til deg negativt. Vil du ikke at barnet skal ligne på din sambo da? Dere har da begge laget barnet, og barnet vil garantert bære trekk etter din sambo. Barnet kan til og med få trekk fra din svigermor! Og for min del så viser det jo bare familie tilhørelse, og kan jo i værste fall bare bringe båndene tettere. Nja, vet nå ikke helt det.. Selvsagt har jeg ikkenoe i mot at barnet ligner på samboeren min Men nå har det seg slik at det har arvet mange av trekkene mine likevel, noe jeg tror vil gi litt skår i gleden til hans familie.. Jeg er veldig spent på å se hvordan de behandler datteren vår, dersom hun blir veldig lik meg i utseendet. (Jeg har aldri blitt behandlet med respekt, i og med at jeg ikke kommer fra samme plass som sambo og hans familie. Jeg har regelrett blitt mobbet for både dialekt og det tynne utseendet, i tillegg til at jeg ikke tjener like mye som kjæresten min..) Anonym poster: de603cb74e282960ad325e41323b93e5
Havbris Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Kjære vene - ordene fra din svigermor var sikkert godt ment. Jeg gir deg ett råd - svigermor kan bli god å ha når dere har fått nummer to. Jeg er selv i svigermor- alder, og får håpe at jeg ikke får en svigerdatter med en så negativ innstilling til meg. Mener du virkelig at du skal "hevne deg". 17
MockingJay Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 (endret) Er det ikke bare trist om det blir skår i gleden til svigers da ? Og kanskje svigerfaren din spurte en ekstra gang , fordi han skulle kjøpe et eller annet i sjokk rosa. Da hadde jeg også dobbelt skjekket hos de vordene foreldrene. Endret 10. mai 2013 av MockingJay 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Er det ikke bare trist om det blir skår i gleden til svigers da ? Og kanskje svigerfaren din spurte en ekstra gang , fordi han skulle kjøpe et eller annet i sjokk rosa. Da hadde jeg også dobbelt skjekket hos de vordene foreldrene. De må lære seg til å godta meg som jeg er. Dette med trekkene tror jeg ligger til stoltheten deres, vedrørende utseendet til barnet. Tror flere vordende mødre hadde blitt lei seg/skuffet over at svigerfamilien nærmest heiet fram at barnet bør ligne på far, og at guttebarn blir favorisert. Har for øvrig ikke fått noe av svigerfar, etter at kjønnet atter en gang ble bekreftet Han var også den som mente at jeg ikke burde vite kjønnet før fødselen, da han selv gjorde dette for 100 år siden.. Anonym poster: de603cb74e282960ad325e41323b93e5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #11 Skrevet 10. mai 2013 Kjære vene - ordene fra din svigermor var sikkert godt ment. Jeg gir deg ett råd - svigermor kan bli god å ha når dere har fått nummer to. Jeg er selv i svigermor- alder, og får håpe at jeg ikke får en svigerdatter med en så negativ innstilling til meg. Mener du virkelig at du skal "hevne deg". Hvordan i all verden kan hun påstå at barnet ligner på sønnen hennes, når bildene hun fikk var så uklare? Det morsomme opp i dette er jo at jeg og sambo sitter på de beste bildene (originalene), og funnet ut dette med trekkene (Var sambo selv som hevdet at jenta hadde fått mange av trekkene mine). Så min konklusjon er at svigermor bedriver med ønsketenkning, noe mine foreldre også tror. Foreldrene mine har forresten ikke sagt noe på bildene jeg sendte, da de var for uklare. Derfor synes jeg det er rart at svigermor plutselig kan påstå at jenta er som snytt ut av nesen på sønnen Joda, må si det er ganske så søtt.. Anonym poster: de603cb74e282960ad325e41323b93e5
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 10. mai 2013 #12 Skrevet 10. mai 2013 Har det slått deg at hun kanskje ikke var hundre prosent alvorlig? At det kanskje var en liten morsomhet hun kom med? 9
Gjest Riskjeks Skrevet 10. mai 2013 #13 Skrevet 10. mai 2013 Hvordan kan du påstå at fosteret lignet på deg, da, når bildene var så uklare? Beklager å måtte si det, men alle unger ser noenlunde like ut på ultralyd-bilder. For øvrig høres du ikke helt god ut. 28
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #14 Skrevet 10. mai 2013 Har det slått deg at hun kanskje ikke var hundre prosent alvorlig? At det kanskje var en liten morsomhet hun kom med? Nå var det ikke til meg hun sa dette til, men til min samboer(han spurte henne ikke om hva hun mente om utseendet heller). Hun plumpet bare ut med at hun trodde jenta lignet på han.. Tror egentlig ikke den var ment så himla spøkefullt. Anonym poster: de603cb74e282960ad325e41323b93e5
Havbris Skrevet 10. mai 2013 #15 Skrevet 10. mai 2013 Dette skal du ha: du er god på å sette din svigerfamilie i et dårlig lys. Med denne holdningen kommer du nok til å få et godt og konstruktivt forhold til svigers. 16
super-s Skrevet 10. mai 2013 #16 Skrevet 10. mai 2013 Jeg ser ikke helt hva som er så ille med det de sier jeg, men så ligger det vel flere ting bak som vi ikke vet, som gjør at du tolker det de sier på den måten du gjør. Men synd du føler sånn om svigers. Håper de behandler jenta di bra til tross for at de ønsket seg en gutt. 1
Adhara Skrevet 10. mai 2013 #17 Skrevet 10. mai 2013 Å hjelpes. Må virkelig si at du gjør alt for å ha et godt forhold til svigers.. Hva med å heve seg over det de har gjort og være den voksne personen? Du er tross alt knyttet til disse personene resten av ungene dine sitt liv. Hva sier mannen din om at du er så negativ i forhold til foreldrene hans? Kan ikke fatte og forstå at det gjør dere noe nærmere ihvertfall. 4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 10. mai 2013 #18 Skrevet 10. mai 2013 Nå var det ikke til meg hun sa dette til, men til min samboer(han spurte henne ikke om hva hun mente om utseendet heller). Hun plumpet bare ut med at hun trodde jenta lignet på han. Tror egentlig ikke den var ment så himla spøkefullt. Anonym poster: de603cb74e282960ad325e41323b93e5 Men jeg skjønner fortsatt ikke problemet. Hva så om hun mente at hun ligna på han? Babyen forandrer ikke utseende fordi hun mener den ligner på samboeren din. Kan dere ikke heller nyte graviditeten og glede dere til baby kommer. Dere(du) virker å være unormalt opphengt i hvem babyen kommer til å ligne på. 5
Teriyaki Skrevet 10. mai 2013 #19 Skrevet 10. mai 2013 Hæ? Hva i all verden var galt med å si at barnet lignet på hennes sønn? Det gjorde min svigermor også, men det var da bare koselig det!? Da gutten ble født var han prikk lik faren som nyfødt, noe som ble veldig påpekt. Fikk se bilder så jeg kunne sammenligne også. Synes bare det var trivelig jeg. Og so what at bestefaren egentlig ønsket seg en gutt? Betyr ikke at han ser ned på jenter. For øvrig så trenger det ikke å bety at det absolutt er gutt han ønsker seg. Han synes kanskje bare det er vanskelig å stole på "dagens tekonologi". Håper ikke jeg får en svigerdatter som deg, som tar alt mulig på en negativ måte. 17
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 10. mai 2013 #20 Skrevet 10. mai 2013 Det er ganske naturlig at man ser trekkene fra sin egen familie framfor svigerfamilien. Da mini her var født, var hun som snytt ut av nesa mi da jeg var baby, men de på svigerfamiliens side så selvfølgelig likhetstrekk med faren, siden de hadde sett ham da han var liten. Og nå ligner hun ikke på meg i det hele tatt, men er kliss lik svigerfar. Så bare pass deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå