AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 jeg blir så forvirret. har gått og håpet på at det skulle bli meg og eksen igjen på en eller annen måte etter tøft brudd. trodde jeg aldri skulle se fyren igjen. han var kald under bruddet, har ikke sett han i underkant av et år også står han plutselig på døra mitt på natten, jeg er dum(?) slipper han inn, han får sove her. Jeg har ingen selvdisiplin når det kommer til han, jeg elsker han forsatt, og har så utrolig mye følelser, jeg klarer rett og slett ikke se klart. han begynner å snakke om forholdet vårt, hvor forelsket han var i meg, hvordan vi hadde noe spesielt, hvordan jeg forstod han sånn som ingen andre osv. han sier at vi skal bli sammen igjen når vi blir gamle. Jeg lo og fnøys litt av mye av det, men det er klart jeg finner det flatterende og synes det er itt overaskende at han sier disse tingene nå. Han sier han har savnet meg. Under hele samtalen holder han litt tilbake når han sier ting, snakket veldig i koder. Han prøvde å kysse meg hundre ganger, og til slutt ga jeg etter, det føles veldig riktig, selvom han er en eks, og selv om jeg føler meg utrolig svak. Jeg vet at han er redd for forhold og forpliktelser, men når han sier han har alle disse følelsene, er det virkelig ingen sjangse for å bygge noe opp igjen? Hva mener han med dette? er det bare for å markere territoriet og fordi han savner meg litt? Eller er det et forsøk på å ta noe opp igjen? Hvordan skal jeg reagere å alt dette? Han har aldri vært utro, sviktet meg eller noe, her handler det først og fremst om umodenhet, avstand, osv. Anonym poster: d582d362050b8ed011fd2ace8f27b19b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 anyone:) ? -TS Anonym poster: 32403f5f325870677f385e0dfff2487b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Det er nok fordi han savner deg. Tror heller det, enn at han prøver å markere territoriet sitt. Har han tisset på deg? Så du må nesten se litt i deg selv da. Har du lyst å prøve å bygge opp igjen noe? Anonym poster: e0cb02871e6b5158effef60bed6ef670
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Han har nok lyst å ha sex med deg. Kommer hjem til deg dritings midt på natta, etter å ha mislykkes på byen? Om han ikke fikk noe av deg denne natten, kommer han nok ikke tilbake. Tenker han angret på dette besøket dagen der på, om han ikke fikk noe. Anonym poster: 6ba2d245b0563db279220bb5a1e579ec
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 ja, jeg har jo det. Men hører så mye om alle disse eksene som kommer tilbake for kos og en skulder og ligge på fordi man naturlig nok savner en, men ikke vil noe mer. Jeg vet han ikke vil meg noe vondt, men jeg får en følelse av at han selv ikke helt vet hva han vil, han er ganske impulsiv i forhold til følelser, og med en gang han føler noe så setter han disse følelsene til livs, dette kjenner jeg godt til for jeg er sånn selv. Jeg vil virkelig ha han tilbake, men vil at det skal gå over tid og bygge opp det vi hadde igjen, men er redd for å begynne å fable om denne tanken, om dette fra han sin side kun var fordi han måtte få tilfredstille sitt eget savn litt..da blir jeg såret. Jeg har brukt tid på å berarbeide bruddet, og vil ikke falle inn dette forholdet igjen uten å bruke tid og kommunikasjon på å få rettet opp det som gikk galt da det ble slutt (jeg mener helt klart etter mye tenking at grunnene til at det bl slutt er ting som er mulig å endre/forbedre, og som sagt ingen ble sviktet eller såret med utroskap, krangel etc. så føler ikke at det er brorer som er brent.) Jeg vil bruke hodet litt mer denne gangen og ikke hjertet (for da vi ble sammen bar jeg litt yngre, mye mer styrt av følelser, jeg vil gjerne rette opp i dette, og være litt mer "taktisk") og nei han tisset ikke på meg:P -TS Anonym poster: 32403f5f325870677f385e0dfff2487b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 ab, over der, vi hadde sex, jeg sliter med å si nei, da jeg selv mener at det er noen følelser og en kjemi der som er vanskelig å unnvære. Andre kan si at dette er noe jeg "innbiller meg" eller at jeg blir "lurt" av han til å tro at det er noe mer, men jeg mener at det er kjærlighet mellom oss, og han vil alltid ha en spesiell plass hos meg, og omvendt. Han kom nok for sex, og han hadde drukket (var ikke dritings) , men han har ikke problemer med å få jenter, og jeg synes det virker helt idiotisk å skulle velge meg om han bare vil ha et ligg, for her vet han av erfaring at det fort blit trøbbel, grining og mye vanskelige følelser. Han har prøvd å møtes en del ganger edru, men har ikke passet for meg, så er det ikke en teori at han har savnet meg i noen uker, drakk litt nå, og ikke klrte å kontrollere seg selv, og dermed dukket opp på døren? Altså ikke KUN sex, sexen vi har er veldig mye følelser, han er god til å fake dersom det han viser under selve akten ikke er sterke følelser. Jeg vet fra før at jeg er dum som lar han komme inn til meg så lett igjen, og at det sikkert ikke er smart. Jeg forbanner meg selv litt for det, men når det skjer føles det rett og slett så utrolig riktig, det er ikke en celle i kroppen min som har lyst til å si nei til dette. Men jeg er ikke naiv heller, jeg vet godt hvordan vi mennesker fungerer, og jeg vet at savn over lenger tid kan skape en slags falsk følelse av forelskelse igjen som ikke nødvendigvis trenger å bety at forholdet har noen sjangse i det virkelige liv. Følelser er jo ikke konstante, og det skal litt mer til en lidenskap. Men ja.. jeg trenger å få luftet dette litt.. Jeg elsker han forsatt.... - TS Anonym poster: 32403f5f325870677f385e0dfff2487b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 ja, jeg har jo det. Men hører så mye om alle disse eksene som kommer tilbake for kos og en skulder og ligge på fordi man naturlig nok savner en, men ikke vil noe mer. Jeg vet han ikke vil meg noe vondt, men jeg får en følelse av at han selv ikke helt vet hva han vil, han er ganske impulsiv i forhold til følelser, og med en gang han føler noe så setter han disse følelsene til livs, dette kjenner jeg godt til for jeg er sånn selv. Jeg vil virkelig ha han tilbake, men vil at det skal gå over tid og bygge opp det vi hadde igjen, men er redd for å begynne å fable om denne tanken, om dette fra han sin side kun var fordi han måtte få tilfredstille sitt eget savn litt..da blir jeg såret. Jeg har brukt tid på å berarbeide bruddet, og vil ikke falle inn dette forholdet igjen uten å bruke tid og kommunikasjon på å få rettet opp det som gikk galt da det ble slutt (jeg mener helt klart etter mye tenking at grunnene til at det bl slutt er ting som er mulig å endre/forbedre, og som sagt ingen ble sviktet eller såret med utroskap, krangel etc. så føler ikke at det er brorer som er brent.) Jeg vil bruke hodet litt mer denne gangen og ikke hjertet (for da vi ble sammen bar jeg litt yngre, mye mer styrt av følelser, jeg vil gjerne rette opp i dette, og være litt mer "taktisk") og nei han tisset ikke på meg:P -TS Anonym poster: 32403f5f325870677f385e0dfff2487b Joda, det er jo noen som sliter litt med seg selv og ikke finner ut hva de egentlig vil. Her må du jo nesten bare snakke med ham og høre hva han tror om det. Om han virkelig er ærlig mot sine følelser og vet hva han vil ha, burde du jo ikke ødelegge det ved å være usikker før dere en gang har gitt det en sjanse. Men det vel strengt tatt ingen garantier. Ikke at man finner det i noen forhold, men. Og jeg tror han blir minst like såret om det ikke skulle fungere. Hvis han er oppriktig, noe jeg tror ham er, så tror jeg det handler om mye mer enn å bare tilfredsstille savnet sitt. Hva om han lenge har trodd at du var hans bedre halvdel, men måtte nesten ligge det til sides fordi det var uaktuelt? Så når det endelig kommer på bordet igjen, utrolig nok, så tror jeg han vil prøve å gjøre alt av sin makt for å ikke ødelegge det en gang til. Også synes jeg du sier noe veldig fornuftig. Bruke hodet minst like mye som hjertet, denne gangen. Således kan dere jo forsikre dere over at denne gangen kan det faktisk holde ut en hver storm og uvær. Og man må nesten ta en sjanse og hoppe, for å komme seg noen vei. For å få det en vil ha. Hva vil DU ha? Anonym poster: e0cb02871e6b5158effef60bed6ef670
Gjest anonym Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Virker jo som han har følelser for deg utifra det du skriver.
Gamerfrue Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 Det må jo være en grunn til at han er en ex...? 1
Gjest anonym Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Det må jo være en grunn til at han er en ex...? Synes dette argumentet som mange bruker, er helt på trynet...Det handler om at vi alle er mennesker med følelser, som kan forandre seg, man kan være kjæreste og utvikle seg i forskjellig tempo, en av partene trenger kanskje mer alenetid i en periode, evt lisvstuasjon, noe kan ha skjedd...i det hele tatt, det er så mye..alt for enkelt å si det. Vet om MANGE som har funnet tilbake til hverandre igjen. Ofte kan forholdet bli sterkere og. Man setter mer pris på hverandre. Det er ingen fasit på hva som er et "riktig" forhold. Det som teller , er om der er følelser eller ikke. kjærligheten kan overleve det meste!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #11 Skrevet 10. mai 2013 takk for gode svar:) Jeg må nok ta en prat med han, men da dette var første gang vi så hverandre på laang tid, så tenker jeg å vente litt nå. Kommer ikke til å kontakte han med det første, han kan få lov til å kjenne litt på at jeg ikke bare løper etter han heller (det kan nok også virke skremmende for han). Tror det er viktig at vi har mest mulig avstand fra hverandre, så han også kan få kjenne på hvorvidt dette var en engangsting, og om han forsatt har lyst til å se meg. Det er jo sant at det er en grunn til at noen blir en eks, men mange grunner er nok mulig å rette opp i. utroskap, svik, personligheter som krasjer, forhold som går i stykker av krangling over lang tid, forskjellige meninger om hvordan tingene skal være, osv, er kanskje grunner som er vanskelige å skulle få til å fungere. Noen mennesker vil også lukke ting, slutt er slutt osv. Dette har jeg respekt for, og dette er nok en ganske grei måte å komme videre på, unngå å henge seg opp i gamle forhold osv. Men jeg er bare ikke helt sånn, jeg har behov for å utforske og prøve ut relasjonene dersom jeg har en følelse av at det forsatt er noe der som kan rettes opp. Jeg sitter ikke med noen svar på om noen av disse antagelsene er riktige, men for meg er det vondt å la det stå uprøvd, det betyr alikevel ikke at man skal hoppe tilbake igjen i gamle spor. Dersom man skal sammen med en eks må man være villig til å endre noe, det er jeg, jeg ser hva som gikk galt, og det er sider av meg og han som kommer av lite erfaring med parforhold, umodenhet, forskjeller osv, men jeg har lært mye av avstanden, og ser hva han kan bli bedre på (noen av disse dårlge sidene nevnte han helt uoppfordret igår) og hva jeg må lære meg. Jeg tror til syven og sist at begge to er ganske like i forhold til hva vi vil i livet, hvordan vi vil ha et parforhold osv, jeg tror bare ikke vi var helt klar over dette tidligere, hva vi ville osv. Alt ble styrt ene og alene av følelser med stor F. Jeg føler jeg skjøt gullfuglen når jeg møtte han som nå er min eks, og jeg føler det forsatt, vi hadde våre problemer, men jeg ser et helt fantastisk og dynamisk forhold dersom vi kunne få på plass disse andre omstendighetene som ikke gikk så bra forrige gang, jeg er villig til å gi det mye energi og arbeid, for det jeg vinner på det er rett og slett verdt det. - TS Anonym poster: 32403f5f325870677f385e0dfff2487b
Gamerfrue Skrevet 11. mai 2013 #12 Skrevet 11. mai 2013 Synes dette argumentet som mange bruker, er helt på trynet...Det handler om at vi alle er mennesker med følelser, som kan forandre seg, man kan være kjæreste og utvikle seg i forskjellig tempo, en av partene trenger kanskje mer alenetid i en periode, evt lisvstuasjon, noe kan ha skjedd...i det hele tatt, det er så mye..alt for enkelt å si det. Vet om MANGE som har funnet tilbake til hverandre igjen. Ofte kan forholdet bli sterkere og. Man setter mer pris på hverandre. Det er ingen fasit på hva som er et "riktig" forhold. Det som teller , er om der er følelser eller ikke. kjærligheten kan overleve det meste! Wow, sorry! Det var ikke meningen å støte deg på noen måte! Jeg er enig i det du sier, men på samme tid så er det så mange som går i den fella at de blir sammen igjen etter fordi de plutselig bare husker de gode sidene ved sin partner, og kan risikere å bli såret på nytt. Jeez...
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #13 Skrevet 11. mai 2013 Jepp. Kommunikasjon må nok være en ganske essensiell faktor for at det skal fungere. Og når du nevner avstand, så får det meg til å tenke litt, og jeg tror ikke det er så usunt. Heller ikke etter dere har blitt sammen, om dere blir, så må dere ha tid fra hverandre og finne på ting med andre og. Jeg tror det veldig lurt av deg / dere å se om det ikke kan gjøres bra igjen, om du / dere føler at dette er relasjoner som kan bygges opp igjen. Hvem vet, det kan vel like gjerne bli bedre enn noen sinne. Og jeg vil tro det ville vært grådig bittert å se tilbake på det om ti år og vite at man ikke turte å prøve en gang. Hva er man sier, det er bedre å angre på det man har gjort enn det man ikke har? Jeg tror det ligger litt i den, når det omhandler noe som ikke dreper en eventuelt. Litt kjipt er det om hele forholdet ble styrt av følelser sist, men usannsynlig er det ikke. Derimot, er det ikke et veldig godt tegn da likevel? Hvis det en gang er muligheter for noe slikt, burde det jo ha vært og er massevis av fundament til å bygge noe grundig og vedvarende på. Og nå som dere er klokere, modnere og har muligheter for å se det fra flere mataperspektiver, burde dere jo også ha store sjanser for å ikke havne der dere havnet sist. Dere kan den veien nå liksom. Hva med å prøve den bedre veien denne gangen? Jeg tror og at hvis dere bruker tid og energi på det, vil dere ikke angre fordi det vil gjerne bli langt bedre enn forventet, og i hvert fall verdt det. Anonym poster: e0cb02871e6b5158effef60bed6ef670
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #14 Skrevet 11. mai 2013 noen flere innspill på denne, vil gjerne ha noen flere synspunkter, erfaringer etc? Anonym poster: 32403f5f325870677f385e0dfff2487b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #15 Skrevet 11. mai 2013 - TS Anonym poster: 32403f5f325870677f385e0dfff2487b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå