Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å leiter litt, men foreløpig har jeg ikke funnet noe. Jeg synes alle barnevogner er så lav, og at jeg nesten må stå i 90 graders vinkel for å nå skikkelig ned. Selvfølgelig står jeg ikke i 90 grader, men det føles i alle fall slik :P

Er ikke helt lysestolpe da, er "bare" 180 cm. Mannen er ennå litt høyere. Vi har forsåvidt en ganske høy hund også, og han kan uten problemer legge hodet opp i alle vogner vi har prøvd. Liker det ikke helt, selv om hunden selvfølgelig er snill, så føler jeg at det blir litt skummelt.

Foreløpig har vi ikke funnet en vogn som tilfredsstiller høydekravet, så vi har bare slått oss til ro med city crossen, og vi blir vel mest sannsynlig å kjøpe den om vi ikke finner noe annet.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan jeg anbefale Emmaljunga Edge duo eller Mondial duo. :) De er høye :-)

• Liker 1
Skrevet

Da kan jeg anbefale Emmaljunga Edge duo eller Mondial duo. :) De er høye :-)

Vi har sett på de også, og målt de opp mot city crossen, men de nøyaktig like høye (i alle fall på øyemål) :/

Skrevet

Jeg synes Baby Jogger ser veldig høye ut, men kanskje er det et optisk bedra fordi de er ganske smale og nette?

Skrevet

Jeg synes Baby Jogger ser veldig høye ut, men kanskje er det et optisk bedra fordi de er ganske smale og nette?

Den er i laveste laget den også ja.. Har dog bare sett den på bilder, men er det inntrykket jeg sitter igjen med... Er litt vanskelig dette her :P

AnonymBruker
Skrevet

Maxi cosi Mura kan du dra ut håndtaket på så det kommer ganske høyt. Mannen på 1.80 drar det ut så det passer ham, da er det alt for høyt for lille meg iallefall.

Anonym poster: b0e29505774cae5a480d244ef791f5b2

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket Teutonia Prestige? Eller Simo kombi?

Anonym poster: 6e3c84ca015c9d3a1bdb319888a4f34a

Skrevet

Den er i laveste laget den også ja.. Har dog bare sett den på bilder, men er det inntrykket jeg sitter igjen med... Er litt vanskelig dette her :P

Hvilke modeller har du sett på da? For jeg tror det er en av de trehjulingene med relativt store hjul som ser høy ut. Men det kan jo være fordi bagdelen sitter veldig høyt på ramma.

Skrevet

Hva med Stokke da? De ser så høye ut, uten at jeg har noen erfaring med de..

Skrevet

Hva med Simo duo? Du kan regulere håndtaket på den etter hvor høy du vil ha den, men jeg vet ikke om selve vogna er høyere enn det hunden rekker. Hvilke vogner har dere funnet ut er uaktuelle da?

Skrevet

Hvilke modeller har du sett på da? For jeg tror det er en av de trehjulingene med relativt store hjul som ser høy ut. Men det kan jo være fordi bagdelen sitter veldig høyt på ramma.

Er ikke sikker på hva den het, men det var i alle fall 4 hjuling. Vi er nødt til å ha fire faste hjul da vi ofte er i ullent terreng.

Har du sjekket Teutonia Prestige? Eller Simo kombi?

Anonym poster: 6e3c84ca015c9d3a1bdb319888a4f34a

Teutonia prestige så interessant ut, skal se om jeg finner en plass hvor jeg kan teste :) Simoen var også for lav..

Maxi cosi Mura kan du dra ut håndtaket på så det kommer ganske høyt. Mannen på 1.80 drar det ut så det passer ham, da er det alt for høyt for lille meg iallefall.

Anonym poster: b0e29505774cae5a480d244ef791f5b2

Alle vognene vi har prøvd passer i håndtakene altså, er bagdelen som er lav.. Blir veldig klumsete når vi skal bøye oss for å feste seler, pakke inn barn osv. Må liksom knekke kneene også for å ikke få vond rygg.

Hva med Stokke da? De ser så høye ut, uten at jeg har noen erfaring med de..

Har sett en del på de, men alle stokkevognene har løse hjul. Og det passer ikke helt til bruksområdet :P

Skrevet

Jeg vil tro at en trehjuling (med låsbare hjul, de fleste har det) med store lufthjul er bedre i ulendt terreng enn firhjuling. Da er det å treffe med forhjulet og så kun lirke bakhjulene (og det er enklere enn når du må lirke fire hjul over smale skogtråkk full av røtter..). God høyde under kurven er definitivt også å anbefale! :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har Simo Duo og syns den er av det høyere slaget. Vet ikke om noen andre høyere...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen jeg da, bortsett fra det med hunden, kanskje.

Jeg er selv 180 cm høy og mannen er over to meter. Vi har Emmaljunga Nitro City, som er akkurat like høy som City Cross. Ingen av oss har hatt noen som helst problemer med høyden på denne vognen, håndtaket kan jo justeres så det blir akkurat så høyt/lavt som du vil.

Anonym poster: ded26d65fad38974daa5195a7e8af2c4

Skrevet

Om jeg har forstått ts riktig, så er det høyden på bagen som er problemet og ikke håndtaket. Mange vogner har bag som sitter så lavt på ramma at den nesten sleper i bakken, f.eks. typisk Bugaboo.

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg har forstått ts riktig, så er det høyden på bagen som er problemet og ikke håndtaket. Mange vogner har bag som sitter så lavt på ramma at den nesten sleper i bakken, f.eks. typisk Bugaboo.

Og city crossen! Den ser jo helt dverg ut!

Anonym poster: 87d6236fdbc9debe1b3d3458c80f428e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønner det, men jeg, som høy person, greier ikke å se hvorfor det er problematisk med en litt lavere vogn? Man er jo oppi bagen bare akkurat når man legger/tar opp baby, så det er jo ikke som om man blir stående bøyd over der i lang tid..

Anonym poster: ded26d65fad38974daa5195a7e8af2c4

Skrevet

Da skulle du ha sett min barnevogn, den har 4 store hjul og høy bag. Det går ei sånn gul bruskasse fra Ringnes i kurven under bagen. Den er ganske gammel, men jeg liker kombinasjonen store hjul og bag som sitter høyt oppe.

Skrevet

Den nye Bugaboo Buffalo er høgere enn Bugaboo Cameleon. Bugaboo Buffalo har også større hjul enn Cameleon og passer derfor betre på grusveg o.l.

Eg ser heller ikkje den heilt store problemet med at bagen ikkje er voldsom høg. Dess høgare vogn dess høgere er vel tyngdepunktet også. Så dess høgare dess meir ustabil. Viktigste må vere at handtaket er høgt nok og at det er god nok plass til beina foran vogna til at dere kan gå normalt og ikkje må trippe. Vil dere stå mykje bøyd over vogna?

• Liker 1
Skrevet

Har TFK og er kjempe fornøyd, passer både for høyden ( 180 :) og område der vi bor. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...