Gå til innhold

GIRLIT barnebokklubb, sender ut inkassovarsel....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Jeg var så utrolig dum at jeg takket ja til et tilbud fra Girlit bokklubben. De skulle sende oss en velkomstpakke. Det varte og det rakk, men ingen pakke kom. Isteden dukket det etter lang tid en dyr påskepakke, som jeg ALDRI hadde bestilt, og sammen med regningen på den - lå det purring på velkomspakken.

Jeg ringte og forklarte saken, samtidig som jeg sa ja til å betale for påskepakken. (Jenta mi hadde jo allerede fått den, og blitt glad). De sa jeg skulle se bort fra regningen på velkomstpakken.

I april dukket det opp en ny purring fra Girlit med varsel om inkasso. Jeg ringte igjen og lurte på dette. Fikk da beskjed om at dette var min sak, og at de ikke kunne gjøre noe siden de ikke hadde fått velkomspakken i retur...

Jeg skrev da en mail... Det har nå gått to uker, og jeg får ingen svar.

Hva gjør jeg? Har noe andre mailadresser dit enn meg?

Jeg sendte til både svar og til post.girlit.

Må jeg betalt for noe jeg ikke har fått, itillegg til at jeg har betalt for en stor pakke jeg ikke har bestilt???

Anonym poster: 505c6bcfe9a5e93f422c78071c97c20d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ansvarlig for å avbestille de pakkene du ikke vil ha, det er slik sånne klubber fungerer. Leste du ikke betingelsene da du meldte deg på?

Men ja,det er useriøst at de krever penger for velkomstpakken du ikke har mottatt, spesielt da de først sa at du skulle se bort fra regningn.

Anonym poster: 16f92c77f2b13efccd4a76e8da8fdb79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke til girlit, men jeg ville kontaktet forbrukerrådet. Når det er sagt burde du nok ringt dem når pakken ikke kom, og den andre pakken kom sikkert fordi du ikke meldte deg ut av klubben. Du må avbestille bøkene du ikke ønsker eller melde deg ut av klubben om du ikke ønsker flere bøker (om du ikke har gjort det allerede). Det står på siden at det ikke er noen bindingstid, så da kan du nok melde deg ut med en gang. De fleste slike ting tar vel sjansen på at kunden glemmer melde seg ut igjen.

Anonym poster: 4ce001764aca2b5b2b13f0272ec3884c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ansvarlig for å avbestille de pakkene du ikke vil ha, det er slik sånne klubber fungerer. Leste du ikke betingelsene da du meldte deg på?

Men ja,det er useriøst at de krever penger for velkomstpakken du ikke har mottatt, spesielt da de først sa at du skulle se bort fra regningn.

Anonym poster: 16f92c77f2b13efccd4a76e8da8fdb79

Jeg er fullstendig klar over at jeg må avbestille pakkene jeg ikke ønsker, men da må jeg jo først få beskjed om at vi er medlemmer dvs. at velkomstpakken dukker opp. Jeg må jo også få se hva neste pakke inneholder og få en dato for avbestilling. Vi gikk jo bare å ventet på velkomstpakken, og slike ting kan jo av erfaring ta lang tid.

Jeg kjenner ikke til girlit, men jeg ville kontaktet forbrukerrådet. Når det er sagt burde du nok ringt dem når pakken ikke kom, og den andre pakken kom sikkert fordi du ikke meldte deg ut av klubben. Du må avbestille bøkene du ikke ønsker eller melde deg ut av klubben om du ikke ønsker flere bøker (om du ikke har gjort det allerede). Det står på siden at det ikke er noen bindingstid, så da kan du nok melde deg ut med en gang. De fleste slike ting tar vel sjansen på at kunden glemmer melde seg ut igjen.

Anonym poster: 4ce001764aca2b5b2b13f0272ec3884c

Jeg ringte ikke å purret på velkomstpakken fordi jeg av erfaring vet at det kan ta lang tid. Tok vel 1,5 - 2 mnd før påskepakken dukket opp. Jeg tenkte jo ikke på å avbestille neste pakke, når jeg ikke hadde fått den første enda. (Men jeg forstår jo at den dukket opp, når de trodde jeg hadde fått velkomstpakken) Jeg meldte barnet mitt ut av klubben og har fått en bekreftelse fra Girlit på dette - etter at jeg ringte og fortalte om velkomstpakken. (Planen var å la datteren min være medlem der, men siden ting ikke kom, og andre ting dukket opp uten forvarsel ville vi avslutte.) Nå sliter jeg bare med purringene som fortsatt kommer, og vil ende med inkasso. Jeg har kun sendt hyggelige mailer, og vært høffelig på tlf. ønsker kun å avslutte purringene.

AnonymBruker
Skrevet

Pass på at du tar vare på mailene du har sendt dem. Dette er bevis på at du har forsøkt å kontakte dem for å ordne opp i saken. Det kan ikke bli noe inkassosak ut av det så lenge det er en "uenighet" mellom deg og girlit. Dersom du får noe fra et inkassoselskap, så kontakter du dem og forklarer hva som har skjedd, sender dem kopier av mailene osv.

Anonym poster: 82486435cfcbf71648a54fefe535f138

AnonymBruker
Skrevet

Pass på at du tar vare på mailene du har sendt dem. Dette er bevis på at du har forsøkt å kontakte dem for å ordne opp i saken. Det kan ikke bli noe inkassosak ut av det så lenge det er en "uenighet" mellom deg og girlit. Dersom du får noe fra et inkassoselskap, så kontakter du dem og forklarer hva som har skjedd, sender dem kopier av mailene osv.

Anonym poster: 82486435cfcbf71648a54fefe535f138

Takk for svar.... Men blir det ikke registrert noe sted at jeg har fått inkassokrav, slik at det kan være dumt for meg i ettertid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...