Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen for ca 9 mnd siden, og vi har prøvd mer eller mindre aktivt siden da. Problemet er at jeg ikke vil si fra til samboer når jeg har EL, da jeg vil anta det vil få han til ikke å klare å prestere...

I går fikk jeg en svært så positiv EL-test. Vi hadde ikke hatt sex på to døgn, og jeg tenkte at det i går hadde passet perfekt med en runde :) Men - han var sliten og ville ikke. For første gang i løpet av denne prøvetiden begynte tårene å trille på meg - for jeg vet jo at i går kunne være eneste sjanse. Jeg sa til han at "VIL du egentlig at jeg skal bli gravid? Hver gang jeg er på månedens mest fruktbare dager, så er du "sliten"."

Og det burde jeg jo aldri sagt, verken han eller jeg fikk noe mer lyst på sex etter det utsagnet. Jeg fikk skikkelig angst og ble superstressa, lå og gråt for meg selv i en time minst. Og det er ikke noe bra det heller, at stresshormonene popper fram :(

Tipper at han ikke er så lysten på sex i kveld heller, føler seg vel som en baby-maskin etter det utsagnet mitt..

Er det noen som vet hvor lenge etter en positiv EL man er fruktbar? Jeg pleier aldri ha pos. test mer enn en dag, så tipper EL skjer as we speak....

Anonym poster: 29926ef50d2d987653a26a0d8076b89a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det mest optimale tidspunktet for sex er visst 2 dager før eggløsning ettersom sædcellene skal ha tid til å vandre oppover, så det høres ut som at dere har hatt sex på det mest optimale tidspunktet denne syklusen.

Anonym poster: 5c4b257240df951d81fbe84d4204c341

• Liker 1
Skrevet

Så du forteller ikke samboer om at du har eggløsning samtidig som du "beskylder" ham for å ikke ha lyst til å gjøre deg gravid? Han kan jo ikke gjøre det bevisst hvis han ikke vet at det er "idag" det gjelder.

Du må enten fortelle ham at idag bør vi ha sex eller godta at han noen dager ikke orker.

• Liker 4
Skrevet

Så du forteller ikke samboer om at du har eggløsning samtidig som du "beskylder" ham for å ikke ha lyst til å gjøre deg gravid? Han kan jo ikke gjøre det bevisst hvis han ikke vet at det er "idag" det gjelder.

Du må enten fortelle ham at idag bør vi ha sex eller godta at han noen dager ikke orker.

Skjønner hva du mener, og det var veldig dumt av meg. Det var kanskje en måte for meg å si til han at jeg begynner å bli desperat. Men jeg kan aldri tenke meg at han hadde ville hatt sex hvis jeg hadde sagt "hei, du, i dag har jeg eggløsning - kom la oss ha heftig sex!"

Skrevet

Skjønner hva du mener, og det var veldig dumt av meg. Det var kanskje en måte for meg å si til han at jeg begynner å bli desperat. Men jeg kan aldri tenke meg at han hadde ville hatt sex hvis jeg hadde sagt "hei, du, i dag har jeg eggløsning - kom la oss ha heftig sex!"

Men dere er enige om at dere vil ha barn? eller er det du som er drivkraften? Hvis han er litt lite interessert i det kan jeg forstå hvorfor du ikke sier ifra om EL men hvis han virkelig vil burde jo det være en motivasjon på samme måte som det er det for deg =D

AnonymBruker
Skrevet

Men dere er enige om at dere vil ha barn? eller er det du som er drivkraften? Hvis han er litt lite interessert i det kan jeg forstå hvorfor du ikke sier ifra om EL men hvis han virkelig vil burde jo det være en motivasjon på samme måte som det er det for deg =D

Jo, vi er veldig enige! men i og med at det bare er jeg som vet når jeg har EL, er det nok jeg som er "drivkraften" når sjansen er til stede.

Anonym poster: 36dd3a7dcf9e499fde288117b5aa588f

AnonymBruker
Skrevet

Det mest optimale tidspunktet for sex er visst 2 dager før eggløsning ettersom sædcellene skal ha tid til å vandre oppover, så det høres ut som at dere har hatt sex på det mest optimale tidspunktet denne syklusen.

Anonym poster: 5c4b257240df951d81fbe84d4204c341

hvis det stemmer at EL kommer ca 1 døgn etter pos.test, hadde vi i såfall sex 3 dager før EL. Og det skal kanskje holde hardt?

Skrevet

Jo, vi er veldig enige! men i og med at det bare er jeg som vet når jeg har EL, er det nok jeg som er "drivkraften" når sjansen er til stede.

Da kan du jo si ifra, før dere er i sengen (eller der dere gjør det) at idag er dagen, så får han litt tid til å finne noe energi en plass?

AnonymBruker
Skrevet

Men siden det er "dagen derpå" burde det være en ypperlig mulighet til å snakke sammen om at dere kanskje skal time det litt bedre og være aktive prøvere når du har positiv test. Vet han forresten at du tester etter EL? Hvis begge vil ha barn er det ikke noe i veien for å ha planlagt sex med formål å lage en baby i stedet for vill bare-må-ha-deg sex :P

Anonym poster: 298d9cbb8e805575f5c0e35bf37b69d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du sier "Nå har jeg eggløsning, kom i meg!" til ham kan du kanskje ikke forvente at han tar deg med storm og at dere gir hverandre historiens beste sexopplevelse, men den slags har dere andre anledninger til. Nå er planen å lage barn, og da er det ikke uvanlig at det blir litt mindre lidenskapelig og mer planlagt enn ellers. Sikkert ingen kjempe-turn-on å høre at det er nå testen viser at det passer best at dere har sex, men dette er jo først og fremst prosjekt lage baby. Svømmerne merker ikke forskjellen.

Og som det ble sagt over her: Hvis han ikke vet at du har eggløsning er det jo på trynet å bli sint for at han aldri vil på akkurat de mest fruktbare dagene.

Anonym poster: 9194a0be5f9b09a4dceaada3ed730571

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men siden det er "dagen derpå" burde det være en ypperlig mulighet til å snakke sammen om at dere kanskje skal time det litt bedre og være aktive prøvere når du har positiv test. Vet han forresten at du tester etter EL? Hvis begge vil ha barn er det ikke noe i veien for å ha planlagt sex med formål å lage en baby i stedet for vill bare-må-ha-deg sex :P

Han vet ikke at jeg tester meg for EL, nei. I går sa jeg bare at jeg kjente symptomer på EL, som for øvrig stemte! Tror både han og jeg vil at dette skal foregå mest mulig naturlig, men nå har jeg i allefall fortalt han at jeg begynner å bli desp - forhåpentligvis er han med på "sex minst annenhver dag" akkurat den uka. Så lenge vi har det - burde det vel gå til slutt..?

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å prøve å informere samboer om når du har EL. Du antar det det vil svekke prestasjonen hans, er det noen spesiell grunn til antakelsen? Om ikke, er det godt å være to om prosjekt lage baby.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner egentlig litt hvorfor du ikke vil si klart at nå har du el og det er på tide å ha sex. Vi skal begynne prøvingen fra i sommer og jeg vet at han ønsker det like mye, om ikke mer enn meg, men samtidig så har han nok litt "kvaler" og synes det er veldig "skummelt". Kan legge til at han er 45 år og barnløs så det å få barn vil være en enorm overgang når man har levd som unkar i mer eller mindre 40 år. Jeg er redd han rett og slett vil få så noia av å vite at jeg har el at det er best at han ikke vet det. Tror kanskje han ikke vil klare å komme om han vet det. Men nå har vi sex mer eller mindre annehver dag uansett så det burde klaffe uten timing og eltesting.

Anonym poster: 3895189a670bb3a6f88373cc54a10295

Skrevet

Hmmm... Når man driver og jobber aktivt for å lage et barn må det da være rom for å si noe ala "I dag har jeg eggløsning, la oss ha sex."?

Det behøver jo ikke å bli unaturlig. Kan jo hende mannen din syns tanken på å lage barn er superromantisk og presterer enda bedre enn vanlig :lur:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende at mannen din ikke vet at det bare er noen få dager i måneden det er mulig å bli gravid? Bare si til han at du kjenner symptomene på EL hvis det føles for "masete" å si at du tester :)

AnonymBruker
Skrevet

Min mann visste alltid om eggløsningstider. Vi vil begge ha barn, og vet at vi må gjøre dette selv om man er sliten. Jeg har alltid ekstreme eggløsningssmerter, men sex MÅ man ha skal det bli baby.

Han kan vel ligge på rygg da, og du kan ta styringa... Det må til, og det er jo ikke akkurat mye tid man har på seg per mnd så...prioriteringer!

Anonym poster: 8ec7ba234e48bb05dc3703edf5d48a5c

AnonymBruker
Skrevet

Selv om kjæresten min er 27 år gammel så viste han veldig lite om hvordan man blir gravid - hehe, altså han viste man måtte ha sex, men han ble veldig overrasket da jeg fortalte han hvor få dager man faktisk kan bli gravid i måneden. Hvis du forteller kjæresten din det så skjønner han kanskje litt mer om hvor viktig det er å treffe på riktig tidspunkt! Jeg forteller alltid kjæresten min når jeg har eggløsning, men gjør det på en litt søt måte ved å sende han en sms på dagen alla: "i dag blir det babymaking, gleder meg" eller noe lignende. Gjør det til en morsom greie!

Anonym poster: 36f4fab41cdf5ee2ab86ef9f0e0fecb1

AnonymBruker
Skrevet

Det her viser at mannen bare er redusert til en sæddonor. Han må ha lyst når det er riktig tidspunkt.

Hvorfor ikke legge sånne ting bort og ha lyst når det skjer og ha et godt sexliv. Hadde forstått det om man ble ekstra påpasselig når det hadde gått et år med prøving.

Anonym poster: b3b7b9a1be4858bb8f14e11a6dd7491a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...