AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Hei Jeg er ny på forumet som dere kanskje ser. Føler at jeg trenger å lette litt på trykket og håper jeg får litt innput av dere selv om jeg kan se for meg at jeg også får kritikk. Kritikken får jeg nok av meg selv også, bare så det er sagt Jeg har vært sammen med en mann i 13 år nå og vi har det bra. Han er verdens snilleste! Men jeg har gjennom alle år også forsøkt å fotelle ham at jeg mangler å være ''kjæreste''. Vi sitter på sofaen om kvelden. han er fordypet i lesing og PC og selv om jeg forsøker å foreslå annet, får jeg ikke mye respons. Når jeg tar det opp, blir han lei seg, beklager og tror alt retter seg etterpå. Jeg legger ikke skyld på ham for det som skjer nå men det er litt bakgrunn.. Jeg går til en fysioterapeut nå og har gjort det i en måned. Han har et blikk som ser dypt inn og et smil som gjør meg mo i knærne. Vi prater godt sammen, ler og har veldig god tone. Når han ser på meg lenge, må jeg vike unna med mitt blikk innimellom da jeg er redd for at han kan se hva jeg tenker på. Jeg er jo gift og disse følelsene skremmer meg. Han har ikke gjort noen fremstøt, ikke jeg heller. Han er i et forhold, såpass vet jeg. Jeg er også en person som liker å fotelle folk når de har gjort noe bra. Livet er for kort og vi er altfor lite flinke til å gi hverandre de positive tilbakemeldingene. Nå sitter jeg med en ferdig skrevet mail der jeg beskriver at jeg er blitt betatt av ham men på ingen måte slik at han kan skjønne at jeg er pasienten hans. Jeg har også skrevet at han ikke må tro at jeg forventer noe eller romatiserer situasjonen så hele mailen har jo heller en humoristisk, glad undertone. Ønsker å sende ham denne fra en anonym mail. Har dere gjort noe slikt før? Jeg har ikke tenkt å gjøre noe med følelsene mine men synes det er litt deilig at noen har fått meg til å føle meg ''levende'' igjen og selv om han sikkert ikke er klar over det, vil jeg at han skal få et glimt av hvilket inntrykk han etterlater seg. Anonym poster: a14361092b81bcf81f6f6b7362547f51
Memoria Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Åh wow, en slik situasjon er vanskelig. Jeg kan forstå deg, men er likevel litt skeptisk med tanke på at du er i et forhold - og det er denne fysioterapauten også. La meg stille følgende spørsmål, for du rettferdiggjør denne mailen på en god måte, og tanken bak er jo fin, men er det ikke noe egoistisk fra din side i det hele også? - Dersom din mann hadde fått en slik anynom mail - hadde det vært like OK da, at noen satte pris på ham på denne måten og MÅTTE fortelle det fordi folk i dag ikke gir hverandre komplimenter nok? - Dersom denne fysioterapauten hadde vært en kvinne og en din mann så regelmessig - er det greit for ham å sende en slik mail og gi uttrykk for følelser for en annen utenfor ekteskapet, slik du er i ferd med å gjøre? Selv ville jeg svart et rungende nei på begge. Ens egne valg blir ofte overskygget av de følelsene du har nå, og det er da man må finne fram empatien og ta andre involverte parters følelser med i betrakning.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 du velger altså å være psykisk utro... du dyrker forelskelsen i stedet for å kvele den. ikke rettferdig mot din mann
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 La det ligge. Du oppnår fint lite med å gjøre det, han er din fysioterapeut og kunne ikke gitt respons på det om du så var singel, han kan faktisk miste jobben hvis han hadde gjort det. For det andre er du i et forhold, og selv om man blir betatt så har det ingen hensikt i å gi betattheten mer bensin på bålet ved å sende en anonym mail, du kommer bare til å tenke på om han har lest den, hva han tenker om det etc. Anonym poster: 4a145f31e95507a39708d451b129fa7f
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 herregud...hadde jeg fått en slik mail av en pasient ville jeg syns det var svært ubehagelig
Nemix Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Jeg ser kritikken OG spørsmålene i det hele og tro meg, jeg har tenkt på alt dette. Hadde nok syntes det er godt å vite at min mann etterlater gode inntrykk hos andre, såpass sjalu er jeg ikke. Samtidig vet jeg at han er av den typen som aldri hadde fortalt meg om han var utro...han har flere ganger sagt at det man ikke vet har man ikke vondt av (med mindre det utvikler seg til et forhold da selvf.) Jeg klarer fint å kvele følelsene for denne fysioen hvis det er flere dager mellom men det blusser opp igjen når jeg kommer til ham. Vurderer samtidig å bare avslutte hele pasient/fysioforholdet men det hadde også vært avslørende. Kjenner at denne følelsen er utrolig god å ha og lurer på hvordan årene fremover vil bli. Jeg er i 30-årene og denne opplevelsen setter ting i perspektiv på mange måter. Håper bare at jeg klarer å komme meg over det..
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 hvorfor er det avslørende å bytte terapaut? er da ikke noe avslørende det. her kommer du jo bare med en haug av unnskyldninger som rettferdiggjør det du er i ferd med å gjøre. du gidder jo ikke å ta råd herfra så da forstår jeg ikke hvorfor du opprettet tråden heller når du uansett mener du ikke gjør noe galt
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Jeg ser kritikken OG spørsmålene i det hele og tro meg, jeg har tenkt på alt dette. Hadde nok syntes det er godt å vite at min mann etterlater gode inntrykk hos andre, såpass sjalu er jeg ikke. Samtidig vet jeg at han er av den typen som aldri hadde fortalt meg om han var utro...han har flere ganger sagt at det man ikke vet har man ikke vondt av (med mindre det utvikler seg til et forhold da selvf.) No offense, men her mener jeg du lager unnskyldninger for deg selv. Folk her inne kan selvsagt ikke vite hvordan mannen din er, men de fleste ville ikke satt pris på at partneren hadde sendt en slik mail til en man syntes er deilig, "det man ikke vet har man ikke vondt av" er bare noe man sier. Det er også veldig lett å avfeie det med at du ikke hadde reagert på om han hadde gjort det, men det vet man faktisk ikke før man står der selv, tør jeg påstå. Jeg klarer fint å kvele følelsene for denne fysioen hvis det er flere dager mellom men det blusser opp igjen når jeg kommer til ham. Vurderer samtidig å bare avslutte hele pasient/fysioforholdet men det hadde også vært avslørende. Du gjør jo faktisk ikke det hvis følelsene blusser opp igjen når du ser han. Igjen, ikke lur deg selv med dette, det er faktisk ingen dum ide å gå til en annen fysioterapeut. Slapp av det er ikke avslørende, helsepersonell har ørti pasienter om dagen, de tenker ikke så mye på om noen bytter. Kjenner at denne følelsen er utrolig god å ha og lurer på hvordan årene fremover vil bli. Jeg er i 30-årene og denne opplevelsen setter ting i perspektiv på mange måter. Håper bare at jeg klarer å komme meg over det.. Det er deilig å bli betatt, og det er flott å følge begjær. Det er heller ikke noe galt i å bli betatt av en person, det er menneskelig og det gjør vi alle. Men man er ikke redelig ovenfor partneren dersom man gir videre næring til betattheten, og du bør heller spørre deg selv hvorfor du har behov for den. Som regel er det noe som skurrer i forholdet. Det trenger ikke være alvorlig, men jobb heller sammen med partneren din for å få gode følelser på plass hvis de mangler. Om man ikke klarer det er det mye bedre å slå opp og heller starte med blanke ark. Anonym poster: 4a145f31e95507a39708d451b129fa7f
Nemix Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 Slike følelser som dette ER jo egoistisk, det vet alle som har opplevd å bli betatt tror jeg? Man blir mester i å lage unnskyldninger også slik jeg merker nå at jeg blir. Forstår det sånn at ingen av dere har forsøkt å gjøre noe slikt før, for det var det som var spørsmålet i utgangspunktet og kritikk har jeg som sagt mer enn nok av herfra. Alt det dere sier har jeg vært innom og tenkt på selv om det kan virke annerledes men jeg måtte lufte litt. Jeg dropper nok mailen og prøver hardere å avfeie det hele. I verste fall bytter jeg fysio. PS: jeg vet at han ikke kan og skal svare på den mailen hvis jeg hadde sendt den. Jeg skriver der at han bare må slette den og beklager enveiskommunikasjonen for det ER egoistisk å sende en slik mail, jeg vet. Takk for alle svar
Suss81 Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Når samboeren min får antydninger til slik interesse fra pasienter så synes han det er veldig ubehagelig...han har fått en "interesse Mail" tidligere å den sendte han til ledelsen...så vet du det TS. Nå var heldigvis denne mailen underskrevet med navn slik at hun ble henvist til en annen med samme yrke som han istede.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #11 Skrevet 10. mai 2013 Faren min er lege, har ikke hørt noe om at han har fått mailer men han har i hvert fall fått interesse fra kvinner opp i gjennom. Det er ikke vits i å romantisere dette videre, ts. Se hvordan du rosemaler smilene hans.. Våkn opp. Anonym poster: 4f779c8c60e20d1292b2a1dd209f5234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå