Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, et lite spørsmål jeg har von om at noen med litt mer peiling på skatteregler enn meg kan gi noe fornuftig innputt på:

Dersom sameiet der jeg bor betaler meg for å gjøre små vaktmesterting, hvor mye kan jeg da motta før skatt blir aktuelt? Er det noen skjemaer som må fylles ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest celine
Skrevet

Du kan motta opptil kr 1000,- før de er pliktige til å trekke skatt. Dvs at du kan ha ganske mange små utbetalinger uten at de er pliktige til å trekke deg - men det du da må være klar over, er at den inntekten du da får, vil inngå i ditt totale skatteoppgjør, så i og for seg vil det ikke bli fritatt for skatteberegning :)

Skrevet

Du kan motta opptil kr 1000,- før de er pliktige til å trekke skatt. Dvs at du kan ha ganske mange små utbetalinger uten at de er pliktige til å trekke deg - men det du da må være klar over, er at den inntekten du da får, vil inngå i ditt totale skatteoppgjør, så i og for seg vil det ikke bli fritatt for skatteberegning :)

Bare for å spesifisere: 1000 kr tilsammen pr år! Ikke 1000 kr for hver utbetaling.

• Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

1000kr per år fra hver arbeidsgiver.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Et sameie er regnet som en bedrift, ikke en forening.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ok! Takk skal dere ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...