Cognizance Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Hei, et lite spørsmål jeg har von om at noen med litt mer peiling på skatteregler enn meg kan gi noe fornuftig innputt på: Dersom sameiet der jeg bor betaler meg for å gjøre små vaktmesterting, hvor mye kan jeg da motta før skatt blir aktuelt? Er det noen skjemaer som må fylles ut?
Gjest celine Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Du kan motta opptil kr 1000,- før de er pliktige til å trekke skatt. Dvs at du kan ha ganske mange små utbetalinger uten at de er pliktige til å trekke deg - men det du da må være klar over, er at den inntekten du da får, vil inngå i ditt totale skatteoppgjør, så i og for seg vil det ikke bli fritatt for skatteberegning
smilo Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Du kan motta opptil kr 1000,- før de er pliktige til å trekke skatt. Dvs at du kan ha ganske mange små utbetalinger uten at de er pliktige til å trekke deg - men det du da må være klar over, er at den inntekten du da får, vil inngå i ditt totale skatteoppgjør, så i og for seg vil det ikke bli fritatt for skatteberegning Bare for å spesifisere: 1000 kr tilsammen pr år! Ikke 1000 kr for hver utbetaling. 1
Cognizance Skrevet 15. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2013 Hva med dette: http://www.risanger.no/privat/4000-skattefritt-foreninger/
smilo Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 Et sameie er regnet som en bedrift, ikke en forening. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå