Gå til innhold

Bakkestart...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan du dette "trikset"?

Trykk ned bremsepedalen så hardt du klarer, da vil det legge press på bremsene og gi deg ekstra tid før bilen ruller når du løfter foten av pedalen :)

Man må ikke ta foten av bremsepedalen før bilen står stille uten bruk av brems.

Endret av Charlie.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ikke ta foten av bremsepedalen før bilen står stille uten bruk av brems.

Kan du ta den på norsk?

Skrevet

Kan du ta den på norsk?

Hvis bremsepedalen brukes ved bakkestart må man bruke høyre fot på denne pedalen og venstre på clutchpedalen. Bremsepedalen holdes inne samtidig som man slipper clutchen, og når man merker at kraftoverføringen kobles inn kan man slippe bremsen. Bilen vil da stå i ro uten at bremsen er inne. Å trykke hardt på bremsepedalen har ingen hensikt.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kan forstå at TS sliter med bakkestart om hun bruker venstrefoten til å bremse med. Kanskje det vil gå litt bedre nå? :)

Hvorfor går du utifra at det er en "hun"? ;)

Skrevet

Jeg har hatt førerkort i 5 år, og jeg har fortsatt prestasjonsangst når jeg skal kjøre igang i bakker. Mulig det har noe å gjøre med at jeg i 4 år har kjørt automat, og har bil med manuell gir nå..

Løsningen er uansett øving. Øv, øv og øv :)

Skrevet

Hvis bremsepedalen brukes ved bakkestart må man bruke høyre fot på denne pedalen og venstre på clutchpedalen. Bremsepedalen holdes inne samtidig som man slipper clutchen, og når man merker at kraftoverføringen kobles inn kan man slippe bremsen. Bilen vil da stå i ro uten at bremsen er inne. Å trykke hardt på bremsepedalen har ingen hensikt.

At bilen er i gang og står i gir antok jeg var en selvfølge. Hva trodde du egentlig jeg mente?

Skrevet

At bilen er i gang og står i gir antok jeg var en selvfølge. Hva trodde du egentlig jeg mente?

Trodde du mente at man bør trykke så hardt man klarer på bremsepedalen, i og med at det var det du skrev. Ser ikke hva det skal være godt for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...