Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 http://jezebel.com/just-tell-your-friends-that-you-can-t-afford-to-go-to-t-486159148
Anglofil Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Det er nok en liten sannhet i dette ja. Heldigvis har ikke jeg blitt invitert til så mange bryllup. Ikke misforstå, det er koselig, men nei, det er ikke gratis. Så jeg er glad jeg har sluppet unna 10 bryllup på en sommer. Jeg har takket nei en gang fordi jeg ble invitert til et bryllup seks-syv timer unna, og da bare som kaffegjest. Jeg gadd rett og slett ikke å bruke 7-800 kr bare på transport, så kommer jo alt annet i tillegg som f.eks at man skal ha et sted å sove, mat osv. Dessuten var det betalbar, så det kostet i tillegg litt. Nei, det er en grunn til at jeg ville at mine gjester skulle betale minst mulig, det er tross alt ikke deres feil at vi giftet oss. Mvh Yvonne 1
Vulcan Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Les diskusjonen. Var det ikke derfor du startet denne tråden? Slik at vi kunne diskutere det her? =D
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Var det ikke derfor du startet denne tråden? Slik at vi kunne diskutere det her? =D ' Jo da vennen. 1
Chloe- Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Nå har vi gjerne ikke bridesmaids/groomsmen, engagement party, rehearsal dinner m.m. her i Norge da....
Vulcan Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Ettersom Ottar demonstrer mot strippere er det også veldig vanskelig å være forlover som mann kan jeg tenke meg... Litt kjipt å få "kvelden før" ødelagt med maling og slagord :D (aldri hørt om at dette har skjedd, bare tenker høyt) Ellers er det nok veldig deilig å være mann, både som brudgom og som gjest. Enkelt å finne antrekk, og null stress med hår eller sminke. 1
Anglofil Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 Nå har vi gjerne ikke bridesmaids/groomsmen, engagement party, rehearsal dinner m.m. her i Norge da.... Nei, det er klart, men det er ikke akkurat gratis å være gjest her i Norge heller. Det er vel kanskje litt av poenget, spesielt hvis det er betalbar, lang reisevei, overnatting osv. Derfor var det ihvertfall viktig for oss som brudepar at våre gjester skulle betale minst mulig selv når de først var i bryllupet, for jeg visste at en del faktisk brukte penger på å bare komme seg til østlandet (en del venner fra sørlandet som var med), og brukte da penger på blant annet hotell (de fikk tilbud om gratis overnatting, men da hjemme hos mine foreldre/hans foreldre). Det er helt greit å velge disse tingene for min del, men da må også brudeparet ta høyde for at folk takker nei. Selv opplevde jeg at brudeparet ble sure fordi jeg takket nei. Jeg takket høflig nei lenge før fristen gikk ut og oppgav sånn sett ingen grunn. Skulle ønske jeg faktisk sa i fra når de ble sure, men sånn er det. Jeg kunne ikke fordi jeg som student hadde dårlig råd akkurat da og følte ikke jeg kunne prioritere et bryllup som lå mange timer unna, som ville i realiteten kostet meg kanskje 3-4000 kr fordi jeg måtte ha overnatting, betale for kost og losji, drikke i betalbaren, gave osv. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Nei, det er klart, men det er ikke akkurat gratis å være gjest her i Norge heller. Det er vel kanskje litt av poenget, spesielt hvis det er betalbar, lang reisevei, overnatting osv. Derfor var det ihvertfall viktig for oss som brudepar at våre gjester skulle betale minst mulig selv når de først var i bryllupet, for jeg visste at en del faktisk brukte penger på å bare komme seg til østlandet (en del venner fra sørlandet som var med), og brukte da penger på blant annet hotell (de fikk tilbud om gratis overnatting, men da hjemme hos mine foreldre/hans foreldre). Det er helt greit å velge disse tingene for min del, men da må også brudeparet ta høyde for at folk takker nei. Selv opplevde jeg at brudeparet ble sure fordi jeg takket nei. Jeg takket høflig nei lenge før fristen gikk ut og oppgav sånn sett ingen grunn. Skulle ønske jeg faktisk sa i fra når de ble sure, men sånn er det. Jeg kunne ikke fordi jeg som student hadde dårlig råd akkurat da og følte ikke jeg kunne prioritere et bryllup som lå mange timer unna, som ville i realiteten kostet meg kanskje 3-4000 kr fordi jeg måtte ha overnatting, betale for kost og losji, drikke i betalbaren, gave osv. Mvh Yvonne Jeg har selv sagt nei pga det du forteller. Det blir ikke tatt godt imot.
CathFoto Skrevet 10. mai 2013 #11 Skrevet 10. mai 2013 Jeg har droppet bryllup selv, men av frykt for sure brudepar har jeg rett og slett oppgitt en grunn som ikke var usann, men heller ikke hovedårsak til at jeg sa nei takk. Nå skal vi selv snart sende ut invitasjoner, og om foreldre eller forlovere brått takker nei så begynner jeg å lure. Men det får være opp til folk selv om de vil eller ei, og vi kommer ikke til å surmule eller kreve noe forklaring av noen, det er langt utenfor hva jeg anser som akseptabel oppførsel.
Anglofil Skrevet 10. mai 2013 #12 Skrevet 10. mai 2013 (endret) Jeg har droppet bryllup selv, men av frykt for sure brudepar har jeg rett og slett oppgitt en grunn som ikke var usann, men heller ikke hovedårsak til at jeg sa nei takk. Nå skal vi selv snart sende ut invitasjoner, og om foreldre eller forlovere brått takker nei så begynner jeg å lure. Men det får være opp til folk selv om de vil eller ei, og vi kommer ikke til å surmule eller kreve noe forklaring av noen, det er langt utenfor hva jeg anser som akseptabel oppførsel. Enig. Jeg hadde forøvrig begynt å lure hvis svært nære personer som har takket ja plutselig sier nei, men det tenker jeg er naturlig. Litt som den ene personen vi hadde invitert til vårt bryllup som da valgte å ikke dukke opp i vårt bryllup selv om personen og ektefellen hadde takket ja. Ektefellen dukket opp, men da ikke denne personen som sto nær meg og hadde takket ja på forhånd, for denne personen skulle absolutt på et Kiel-cruise bestilt i siste liten. Må innrømme at jeg ble litt lei meg, det var litt sårende, at en som står nær meg driter så fullstendig i andre mennesker og kun tenker på seg selv. Noe annet er hvis man sier nei i god tid før fristen, det er jo bare sånn det er, og det må man som brudepar bare finne seg i. Mvh Yvonne Endret 10. mai 2013 av Yvonne 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå