Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mercedes
Skrevet

Jeg har nå vært sammen med en dame i snart 2 år (hun 28 og jeg 31).

Jeg synes damer er snåle. Er det normalt å pålegge noen å smile mot sin

vilje."smil litt elskling","du burde smile mer for det gjør jeg"," Hva er galt

med deg,du smiler jo så sjendent"."smil litt nå elskling".

Jeg gir beskjed at jeg bestemmer selv ut i fra jeg føler når jeg vil smile.

"Men kjære deg da,er du ikke glad i meg da". Jeg blir så forbanna når

noen jenter ikke kan respektere at smil er noe som må komme naturlig

og av egen fri vilje. Er det ikke nok da?. Ingen må vel bli tvinget til å være

en annen person. Og tro meg jeg har tatt det opp,men glir det inn.ÅÅÅ nei

da etter en stund er det"smil litt nå da elskling". Hva er poenget her. God

forklaring på hva jeg skal gjøre er kjekt å høre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det finnes arbeidsgivere som også sier slikt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du tenkt på at du ser mye penere ut og får en helt annen utstråling ved å smile:-)

Har du prøvd å tenke etter om du smilte mere før? (Hva er grunnen til at du ikke ser glad ut?)

Jeg har hørt av andre at jeg må smile av og til. Dette får meg til å smile fordi jeg rett og slett glemmer at folk ser på meg.

Jeg har også fått høre klaging nesten lik denne av typen min. Noe som bare førte til at alt ble værre. Typen hengte seg helt opp, og klarte ikke å heve seg over dette og prøve en annen fremgangsmåte. Skjønner at du blir sur når hun holder på sånn.

Skrevet

Høres rart ut. Virker som hun har et problem med seg selv, siden hun ikke kan respektere andre slik som de er. Å skulle pålegge andre å smile vil jo til slutt skape motsatt effekt tror jeg. Hadde jeg fått beskjed av partneren min at jeg skulle smile mer, så hadde jeg blitt fly forbanna.

Når det gjelder i jobbsammenheng, så er "smilepakken" en del av en rolle, etter min mening. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når det gjelder i jobbsammenheng, så er "smilepakken" en del av en rolle, etter min mening.  :wink:

Men ikke internt vel...

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes damer er snåle

Det er nok ikke bare damer som er slik.. Han jeg er sammen med nå driver på på samme viset.. Synes også det er kjempeslitsomt. Jeg er ikke sur fordi jeg ikke smiler 24 timer i døgnet. Ansiktet mitt er ikke skapt for å gå rundt med et bredt glis hele dagen. Blir direkte slitsomt..

Hva er det??? Du er så alvorlig?? Hva tenker du på?? Hva er det som plager deg pus?? Og har jeg ingen forklaring på hvorfor jeg ikke gliser fra øre til øre så blir han mutt, for da tror han noe er galt..

Men når jeg ser på tv bl.a. Hva pokker skal jeg sitte å glise for da... Har prøvd å forklare ham i ett år nå at jeg er overhodet ikke sur, eller lei meg eller noe som helst.. Dette er meg.. Gliser når det passer meg, men kan ikke sitte å smile på komando.. Smiler med øynene jeg.. Men han er så opptatt av munnen at det ser han ikke...

Skrevet

Men ikke internt vel...

Vel, hvis en kollega sier til deg at du skal smile mer, så synes jeg det er rart. Jeg hadde reagert negativt hvis noen hadde sagt det til meg. Selv om jeg personlig er mer bekvemt med å gi folk et lite smil. Samtidig liker jeg at folk som smiler, men da mener jeg ikke at man skal gå hele dagen å smile. Men møter man kollegaer på jobben er det "vanlig" å gi dem et smil. Men å pålegge noen å smile, da synes jeg man går for langt.

Skrevet

Smilet er ett av våre viktigste sosiale redskaper. Et smil viser at vi har det bra, og at vi trives i selskap av det mennesket vi er sammen med. Forskning viser at vi smiler hyppig til mennesker vi har respekt for eller setter pris på. Mennesker vi ønsker å ha et godt forhold til. Det er en slags byttehandel; Jeg smiler til deg, du smiler til meg, det betyr at vi liker hverandre.

Om man slutter å smile til kjæresten sin er det som oftest et tegn på at noe er galt i forholdet. Om man smiler svært lite generelt, er det ofte et tegn på at man ikke har det bra. Som du sier, er et smil noe som kommer fordi man føler for det, og føler man svært sjelden for å smile så har man det stort sett ikke bra med seg selv.

Du bør tenke gjennom hvilke situasjoner du smiler i og hvilke du ikke gjør det i. Tenk igjennom årsakene som ligger bak. At kjæresten din maser fører ingenting med seg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om man smiler svært lite generelt, er det ofte et tegn på at man ikke har det bra. Som du sier, er et smil noe som kommer fordi man føler for det, og føler man svært sjelden for å smile så har man det stort sett ikke bra med seg selv.

Ja, ikke sant..et smil må komme naturlig, og kan ikke presses fram. For å trekke fram arbeidslivet igjen; å tvinge kolleger til å smile løser vel ikke alle problemer. Kanskje man er redd for de underliggende årsaker?

Skrevet

Ja, ikke sant..et smil må komme naturlig, og kan ikke presses fram. For å trekke fram arbeidslivet igjen; å tvinge kolleger til å smile løser vel ikke alle problemer. Kanskje man er redd for de underliggende årsaker?

Å smile hele tida når man bare er mørk på innsiden er vondt og slitsomt. Men man bør ta hintet og finne ut hva som ligger bak dersom en ofte får kommentarer på at en smiler lite og ser trist ut. Det finnes mye god hjelp å få, det værste man kan gjøre er å ignorere problemet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hender jeg blir mutt og smiler lite når jeg er forelsket også....

Skrevet

Kanskje de synes det er vanskelig å være sammen med deg hvis du er en surpeis? Du kan jo ta til etterretning at du sender ut vibber om at du er mutt og innesluttet til andre folk, og at du kanskje burde endre litt på det. Må ikke gå rundt og glise, men vanlige småsmil i omgjengelighet.

Hvis du er glad i kjæresten din, kan du da vel vise henne det ved å smile litt?

Skrevet

Eksen min ba meg stadig om å smile hvis jeg var litt trist, eller melankolsk, eller bare generelt litt tankefull og ikke smilende. Begrunnelse: "Jeg blir så trist når du ser trist ut." Hvorpå jeg enten smilte, eller ga ham stygge blikk og ble virkelig sur. Hva i all verden har han med å bestemme mitt humør? Har jeg kanskje ikke lov til å ha en dårlig dag? Det at jeg ikke smilte pleide å være et tegn på at jeg IKKE tok ut et ganske dårlig humør ufortjent på ham.

Min nåværende samboer og forlovede fikk klar beskjed om at han kunne drite i å prøve å "muntre" meg opp på denne måte. Hvis jeg er trist, så er jeg det. Det går over hvis jeg ikke blir provosert. Jeg vil heller at han holder rundt meg og gir meg en klem og ikke sier så mye, enn å få slengt til med at "Smil litt da." Heldigvis er vi ganske like på det punktet, og det er fint. Han har aldri bedt meg om å smile, og jeg gjør ikke det med ham heller.

Jeg mener at smil er noe som kommer naturlig. Man må takle at partneren ikke går rundt og er blid som en lerke hele tiden. Så får man heller snakke sammen og finne ut hva som er Ok å gjøre når man ser at den andre er trist. Er det OK å komme med en klem eller annen fysisk oppmerksomhet? Eller bør man bare komme med en kopp med te eller kaffe, og dermed si, uten ord, at man er oppmerksom på stemningen, og at man er mottakelig for kontakt.

Catzy

Skrevet

:ler: Jeg hadde klikket.

Jeg har ikke hatt noen kjærester som har vært slik, men bekjente.

"Smiiil!" "Smil litt da!" "Er du sur?"

Uhyyre irriterende.

Dersom jeg hadde prøvd å sagt ifra på en OK måte først, og det etter noen minutter/timer/dager IGJEN kom "men så smiiiil litt da!", så hadde jeg blitt forbanna, og sannsynligvis tatt en oppvask der og da.

Jeg vet ikke helt hva det er med disse menneskene, men jeg vil vel tro at de må ha et behov for å "finne på noe å si" - kanskje - at de er litt usikre.

Det er da faen meg ingen som går rundt og smiiiiiler hele tiden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er kvinne og helt enig med deg "Mercedes".

Min eks.mann sa det samme til meg alltid: "smiil litt da, så kan alt bli bra igjen." Eller "Kan du ikke bare smile mer da?!" Som en anklage..

Det skal sies at han selv smilte i enhver situasjon. Overfor folk han ikke likte, situasjoner han ikke likte osv.: han smilte og var blid konstant. Slik er hele familien hans også: de smiler i tykt og tynt. Tror de ble født slik.

Det skal også sies at denne smile-mannen jobber med inkasso..så vet ikke om det er kursingen som også pålegger dem å smile slik(?)

Men slitsomt er det uansett!! Herregud, det må da være lov å værelitt melankolsk i blant, høre på Radka og være litt småtrist 1 av 30 dager?

Jeg synes det er en menneskerett å få ha et BALANSERT sinnelag. Da er man glad, blid, melankolsk, småtrist og nøytral om hverandre i en slags harmonisk balansegang.

:) Smil fra kvinne 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...