AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Har en hannkatt på 2 år. Han er sterilisert så har ikke noe med det å gjøre. Er noen ganger han kommer inn og virker veldig urolig. Løper opp trappen og mjauer høylytt før han legger seg eller løper ut igjen. Prøver jeg å nærme meg han så løper han gjerne bort. Vanligvis pleier han å komme inn. Mjauer gjerne hei, går og spiser, kommer og koser eller legger seg. Begynner jo å lure på om det er et eller annet ute. Vanskelig å svare på, men begynner jo å lure når han plutselig er så annerledes. Anonym poster: f43539954ec41bc52a82c1cad7d96bc4
lilleulv1 Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Kanskje det er noe ute, som du sa, som kan skremme katten. Kanskje rev eller løsbikkje? Tror katter kan bli redde av større dyr, så hvis du bor utenfor tettbygd strøk kan det jo være det. Ellers er det vanskelig å skjønne seg på katter Pass i alle fall på å se etter om han har vært i slåsskamp. Kan jo være en "rivalkatt" der ute.
Aurora M. Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Tror det er som Lilleulv sier, et eller annet som har skremt han. Katter generelt er jo veldig vare, og noen er mer meddelsomme enn andre. Jeg tenker at det er litt sånn som med unger når de kommer inn og har opplevd noe ubehagelig/skremmende ute, så lar de det ikke gå upåaktet hen. Skjer det ofte derimot, bør du ta en tusletur etter karen på avstand så kanskje du finner svaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå