Kati Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Hei Er det noen som har bestilt kjole fra www.drommedagen.no? Dette er visst en ren nettbutikk hvor kjolene blir sydd etter bilder, etter bestilling. Sånn jeg leser ut i fra vilkårene til butikken blir de nok sydd i Asia. Jeg skal ha en enkel og fin kjole, ikke for dyr. Synes de har fine kjoler, på bildene i alle fall. Men å kjøpe 'postordre-kjole' virker ltit skummelt. Er sikker på kvaliteten holder til 1 dags bruk, men passform og farge er vanskelig. Ser de har 14 dagers angrerett på kjolen jeg ønsker å bestille, da dette er lagervare. Sånn sett er det jo trygt nok.
Gjest dette Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Jeg tror at jeg enten skal bestille fra denne på Gjøvik: www.dinmote.net (e-post: [email protected]) eller denne fra New Jersey: Weddingdressfantasy.com (e-post: [email protected]) Disse bestiller ikke fra Kina, men skreddersyr etter din emål og dine ønsker. Den på Gjøvik må forholde seg til opphavsrett, og samarbeider derfor med deg om å forandre littegrann på kjolen for at de skal ha lov til å lage den. Den ble anbefalt av en annen på forumet her, som kjøpte der. Den fra New jersey har masse bre reviews, blant annet på etsy.com. Jeg vurderte http://www.mybigfatbeautifulwedding.com/ også, men de kjolene de lager, som skal være kopier av andre kjoler, lages i Kina, fant jeg ut. Og dessverre fikk denne butikken varierte reviews på ulike nettsteder, så jeg tør ikke bruke dem. 1
Kati Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2013 Vel, jeg må innrømme at den butikken på Gjøvik virket hakket 'verre' enn www.drommedagen.no. Vilkårene deres er jo helt merkelige: "Misbruk.Vi logger ditt IP-nummer. Opplysningene registreres i vår database. Ditt IP-nummer brukes kun i forbindelse med evt. misbruk" "Ettersom kunden kan se og prøve kjolene i butikken,gir vi ingen bytte- og returrett ved slike direktesalg,hvis ikke dette er avtalt på forhånd!" "Vi gjør oppmerksom på at en liten del av brudekjoler som er på lagerer prøvd på i butikken, noen av dem kan ha små flekker,mangle en perle eller en knapp.Når det er sagt, så er de stort sett i perfekt stand" Hvilke butikker er det som selger kjoler med SMÅ FLEKKER? Og særlig når det kommer til brudekjoler?? De har jo mange fine bilder av kjolene, men det er jo kun kopier dette også. Og hvis det ikke sys i Asia, hvor sys det da? Øst-Europa? Altså, jeg tviler ikke på at kjolen jeg evt. bestiller derfra blir fin, men synes selve nettsiden virket svært uproff og jalla. Lurer veldig på hvordan butikken på Gjøvik er, noen som har vært der?
Gjest dette Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Oi, jeg hadde ikke lest om flekkene :/ Men om de spesialsyr den, håper jeg at den ikke får så mye flekker og bruksslitasje, siden andre ikke prøver den? Egentlig skjønner jeg at kjoler i salong kan bli litt flekkete av sminke o.l., særlig siden jeg så at sånt kunne skje i klesbutikken jeg jobbet i før. Men likevel synd om man kjøper en kjole og finner flekk hjemme, og så ikke får byttet den:/ Det var en annen på forumet her som kjøpte derfra, og hun var veldig fornøyd:) Jeg så bilde av den og originalkjolen, og synes det var fint:) Nå skal jeg ikke uttale meg om drømmedagen, for jeg har ikke sett innom siden deres enda. Jeg fant denne omtalen (litt vanskelig å finne omtale om den,, men sånn er det vel i lille Norge;) ) http://www.anbefalt.no/omtale/1017721211/dr%C3%B8mmedagen De var visst gode på servicen:) Det jeg ser på en del omtaler av ulike sånne butikker, er at det hender kjolen blir annerledes enn man tror. Jeg lurer på om det kanskje hjelper å være veldig konkret når man forklarer ønskene sine for dem? At man i tillegg til fotoer, skriver hvilken type stoff (og evt. kvalitet på stoffet eller egenskaper ved det), farge, snitt, om den skal ha spiler i, innlagt BH, om skrive det med ord også hvordan formen på over og underdel skal være? Det er sikkert mer man kan skrive og. I alle fall virker det som begge disse butikkene er veldig aktive til å kommunisere med kunden:) Men uansett bra at butikken du fant har returmulighet:)
CathFoto Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Oi, jeg hadde ikke lest om flekkene :/ Men om de spesialsyr den, håper jeg at den ikke får så mye flekker og bruksslitasje, siden andre ikke prøver den? Egentlig skjønner jeg at kjoler i salong kan bli litt flekkete av sminke o.l., særlig siden jeg så at sånt kunne skje i klesbutikken jeg jobbet i før. Men likevel synd om man kjøper en kjole og finner flekk hjemme, og så ikke får byttet den:/ Det var en annen på forumet her som kjøpte derfra, og hun var veldig fornøyd:) Jeg så bilde av den og originalkjolen, og synes det var fint:) Nå skal jeg ikke uttale meg om drømmedagen, for jeg har ikke sett innom siden deres enda. Jeg fant denne omtalen (litt vanskelig å finne omtale om den,, men sånn er det vel i lille Norge;) ) http://www.anbefalt.no/omtale/1017721211/dr%C3%B8mmedagen De var visst gode på servicen:) Det jeg ser på en del omtaler av ulike sånne butikker, er at det hender kjolen blir annerledes enn man tror. Jeg lurer på om det kanskje hjelper å være veldig konkret når man forklarer ønskene sine for dem? At man i tillegg til fotoer, skriver hvilken type stoff (og evt. kvalitet på stoffet eller egenskaper ved det), farge, snitt, om den skal ha spiler i, innlagt BH, om skrive det med ord også hvordan formen på over og underdel skal være? Det er sikkert mer man kan skrive og. I alle fall virker det som begge disse butikkene er veldig aktive til å kommunisere med kunden:) Men uansett bra at butikken du fant har returmulighet:) Jeg spurte litt om dette på Weddingdressfantasy.com, og der kunne de gjøre de justeringene jeg ønsket. Men med mindre du har et meget detaljert bilde av den kjolen du ønsker å kopiere, så vil det som du ser for deg ikke nødvendigvis stemme overens med hva de ser for seg. Absolutt en fordel der man kan se hva de har gjort før, og resultatet. Jeg hadde ikke vært redd for å bestille fra Weddingdressfantasy, men om du ønsker en kjole som er 100% lik orginalen, så må du kjøpe orginalen.
Gjest dette Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 Jeg spurte litt om dette på Weddingdressfantasy.com, og der kunne de gjøre de justeringene jeg ønsket. Men med mindre du har et meget detaljert bilde av den kjolen du ønsker å kopiere, så vil det som du ser for deg ikke nødvendigvis stemme overens med hva de ser for seg. Absolutt en fordel der man kan se hva de har gjort før, og resultatet. Jeg hadde ikke vært redd for å bestille fra Weddingdressfantasy, men om du ønsker en kjole som er 100% lik orginalen, så må du kjøpe orginalen. Ja, de har allerede kommunisert konkret og profesjonelt, og vi har skrevet om hva slags farger jeg vil ha. Dama der syntes beltet så grått ut og blomsten champagne ut, mens jeg synes det ser ut som tåkete pastellblått belte med ferskenfarget blomst (det er det jeg vil ha, og det lager de, hvis jeg skal bestille fra dem, Mulig det blir en svak nyanseforskjell, men jeg får jo se bilder før den sendes og de refunderer 60%. Men egentlig tror jeg de klarer å lage en så bra kopi at jeg ikke refunderer). 1
Kati Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2013 Spennende! Så du har allerede bestilt 'dette' fra weddingdressfantasy.com? Det er jo så mange kjoler jeg gjerne vil ha, og kan ikke sy alle sammen. Vanskelig!
Gjest dette Skrevet 11. mai 2013 #8 Skrevet 11. mai 2013 Jeg har ikke bestilt helt enda, men mailet med dem:) Jeg venter med å bestille til om noen mnder, er bare litt tidlig ute med å undersøke mulighetene. Har du funnet hvilken kjole du vil ha?
Kati Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2013 Tja, har noen favoritter ja. Har sett på nettsiden til weddingdressfantasy.com, men kjolene blir ganske dyre derfra også. De kjolene jeg ser etter er enkle og relativt billige (Moonson, Debenhams osv.), så da blir det jo billigere å kjøpe fra original butikk faktisk. Men har sett en del selskapskjoler (som kan fungere som brudekjoler også) på www.drommedagen.no, og det var derfor jeg lurte på erfaringer derfra. På bildene er de fine, så skal prøve å finne ut hvor kjolene egentlig kommer fra.
Kati Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2013 Tja, har noen favoritter ja. Har sett på nettsiden til weddingdressfantasy.com, men kjolene blir ganske dyre derfra også. De kjolene jeg ser etter er enkle og relativt billige (Moonson, Debenhams osv.), så da blir det jo billigere å kjøpe fra original butikk faktisk. Men har sett en del selskapskjoler (som kan fungere som brudekjoler også) på www.drommedagen.no, og det var derfor jeg lurte på erfaringer derfra. På bildene er de fine, så skal prøve å finne ut hvor kjolene egentlig kommer fra. Dette er en favoritt: http://drommedagen.no/produkt/kjoler-med-kort-leveringstid-1-2-uker/kjole-12
CathFoto Skrevet 11. mai 2013 #11 Skrevet 11. mai 2013 Dette er en favoritt: http://drommedagen.no/produkt/kjoler-med-kort-leveringstid-1-2-uker/kjole-12 Den var veldig fin og litt uvanlig i tillegg.
Gjest dette Skrevet 11. mai 2013 #12 Skrevet 11. mai 2013 Dette er en favoritt: http://drommedagen.n...2-uker/kjole-12 Skikkelig fin:) Både romantisk og elegant!
bjølle Skrevet 12. mai 2013 #13 Skrevet 12. mai 2013 Anbefaller deg å sjekke ut denne siden også, her er det masse flott til bryllup, og kjolene er kjempe fine! http://www.bellas.no Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå