AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Har lastet ned noen gratis-apper, men noen av de koster penger å bruke? Er det feks gratis å spill på spill man allerede har lastet ned, eller bruker man mobilnettet da også? Og om man hører på radion via en app man lastet ned, koster det noe? Skjønner ikke hva mb og alt det der er (er helt ny med Iphone, lol) og vil unngå en regning på flere tusen kr som noen får, og det uten å helt vite hva man har gjort som har kostet så masse. Jeg har netcom, fastpris medium om det sier dere noe. Jeg bruker ikke å sitte på nettet på iphonen, men hender jeg sjekker avisen osv. Trykker bare på den runde "hjem" knappen når jeg er ferdig, det fortsetter ikke å koste penger da? Og spill jeg har lastet ned, er de gratis i bruk? Beklager for dumme spørsmål... Anonym poster: 3bb4bb45bc7d7dc13428305ace23f349
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Det koster vel bare penger å evt kjøpe appen, hvis den ikke er gratis. Mange spill krever tilkobling til internett, hvis du bruker 3G-nettet (altså at du ikke er koblet til det trådløse netteverket ditt hjemme f.eks) så brukes det mb. Hvor mye mb har du inkludert i abonementet ditt? Jeg aner ikke helt hvor mye mb ulike spill tar, det varierer, men at du skal få en regning på flere tusen av å spille noen spill kan jeg ikke helt skjønne at skal gå an. Det går jo an å følge med på hvor mye mb du har brukt. Anonym poster: a7ef60a0f70f412882f9a3c6ec0a0d58
Gjest Funky Punk Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Noen spill er gratis, noen spill krever nett. Helt umulig å fortelle deg hva ting koster når man ikke vet hva det er snakk om. Om du hører på radio (live, ikke nedlastet) så koster det nok litt å høre på det da det neppe er fm (?) det går på
Chloe- Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Det koster vel bare penger å evt kjøpe appen, hvis den ikke er gratis. Anonym poster: a7ef60a0f70f412882f9a3c6ec0a0d58 Neinei, mange apper har jo betalingsinnhold også, spesielt spillene. Men om man er et normalt oppegående menneske forstår man jo at man ikke skal klikke "kjøp" når kroneprisene kommer opp, om man vil holde regninga nede. (Passordsperr mobilen før den overlates til barn.) Angående MB er det beste å finne ut av det på nettsiden til leverandøren din. På "dine sider" kan du følge med på forbruket ditt.
RockPaperScissor Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Jeg bruker ikke å sitte på nettet på iphonen, men hender jeg sjekker avisen osv. Trykker bare på den runde "hjem" knappen når jeg er ferdig, det fortsetter ikke å koste penger da? Anonym poster: 3bb4bb45bc7d7dc13428305ace23f349 Hvis du bruker 3G (mobilnettet og ikke det trådløse nettet hjemme) til å sjekke aviser osv, bør du skru det av når du er ferdig, ellers forblir du tilkoblet og da bruker du fort opp de inkluderte MB. Nå har jeg null kjennskap til iphone, men du må vel fysisk skru av 3G der også som på andre mobiler.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Hvis du bruker 3G (mobilnettet og ikke det trådløse nettet hjemme) til å sjekke aviser osv, bør du skru det av når du er ferdig, ellers forblir du tilkoblet og da bruker du fort opp de inkluderte MB. Nå har jeg null kjennskap til iphone, men du må vel fysisk skru av 3G der også som på andre mobiler. Har du både wifi-tilgang og 3G hjemme vil mobilen foretrekke wifi. Går du ut døra, vi den naturligvis begynne å bruke 3G om det trengs. Ivertfall er det sånn på android, mulig iPhone er litt hjernedødt, mne jeg vil tro den også prioritere på samme måte. Anonym poster: ca7c98cad29b743aa4da6bb13eb55cd3
MockingJay Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Har du eksempler på hvilke spill du mener ts ? Mange spill kan man spille uten at man er koblet til nettet. Spill som feks; Angry birds, 100 doors osv. Andre spill trenger Internett forbindelse, spessielt de hvor du surrer rundt på en gård og kan "besøke" venner. Andre apper som krever Internett kan være ;snap chat, instagram osv. Du kommer aldri til å få en sjokk regning. Alt du kan gjøre er å "bruke opp" internettet du har. Det kommer du nok ikke til å klare uansett om du bare skjekker aviser. Husk at filmer og YouTube trenger veldig mye data(Internett). Netcom vil sende deg melding om at du har mulighet til å kjøpe mer data om du ringer dem. iPhone er også slik at den bruker ikke Internett når du ikke selv er aktiv å trykker på telefon. Med mindre du har gitt tillatelse til Facebook om å varsle deg. Men den internetten som brukes da er ubetydelig. Du trenger altså ikke skru av 3G nettet inn i mellom økter. Det gjør telefonen helt selv. Du kan selvfølgelig skru det av for å høyne batteritid, men det er det eneste.
Neket Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Om 3G er avslått bruker telefonen fremdeles datatrafikk. Det går bare litt senere å laste ned ting!! 3G er bare raskere og mer batterislukende når man bruker mobildata. Nå er det kommet 4G som er enda raskere. Skal man passe på at telefonen ikke kobler seg på nett uten wifi, må man sku av MOBILDATA.
petterm Skrevet 12. mai 2013 #9 Skrevet 12. mai 2013 1) Overforbruk: Varierer med nettleverandører. Noen sender en tekstmelding når du har brukt opp kvoten, andre lar deg bare fortsette, dvs det er ikke bestandig varsel om overforbruk funker. 2) teoretisk skal telefonen gå over på trådløst nett/wifi når det er tilgjengelig, men det hender det ikke funker, dvs det hender telefonen fortsetter å bruke mobilnettet selv om trådløst nett er tilgjengelig. Sikreste er å skru av mobilt bredbånd når du ikke trenger det. Telefonen vil vise med symboler øverst på skjermen når den er på trådløst nett og når den er på mobilnettet. Lær deg forskjellen.. Fastpris medium er 400 Mb data i måneden. Ikke veldig mye data, men er du forsiktig bør det holde.
OneLove Skrevet 12. mai 2013 #10 Skrevet 12. mai 2013 Hvis du bruker 3G (mobilnettet og ikke det trådløse nettet hjemme) til å sjekke aviser osv, bør du skru det av når du er ferdig, ellers forblir du tilkoblet og da bruker du fort opp de inkluderte MB. Nå har jeg null kjennskap til iphone, men du må vel fysisk skru av 3G der også som på andre mobiler. Man bruker ikke datatrafikk hvis man ikke laster ned noe selv om man er tilkoblet.
RockPaperScissor Skrevet 12. mai 2013 #11 Skrevet 12. mai 2013 Man bruker ikke datatrafikk hvis man ikke laster ned noe selv om man er tilkoblet. Med mindre du har en drøss med programmer som kjører i bakgrunnen og oppdaterer seg jevnlig...
SoftKitty Skrevet 12. mai 2013 #12 Skrevet 12. mai 2013 Jeg bruker en app som heter 3G WatchDog (tror jeg) til å passe på mobilnettbruk:) Den er til Android men finnes sikkert til iphone også.
OneLove Skrevet 12. mai 2013 #13 Skrevet 12. mai 2013 Med mindre du har en drøss med programmer som kjører i bakgrunnen og oppdaterer seg jevnlig... Da kan man vel heller fikse det enn å slå av 3G. Vanligvis er det ikke store datamengdene som kjører i bakgrunnen med "vanlige" applikasjoner. Jeg bruker en app som heter 3G WatchDog (tror jeg) til å passe på mobilnettbruk:) Den er til Android men finnes sikkert til iphone også. +1 Den brukte jeg også til jeg fikk abonnement fra jobben med fri data (muhahahahaha).
Neket Skrevet 12. mai 2013 #14 Skrevet 12. mai 2013 Og jeg sier igjen: Skrur du av 3G skrur du bare ned hastigheten på mobildataen. Man må skru av mobildata for å ikke koble seg på nett uten wifi!
OneLove Skrevet 12. mai 2013 #15 Skrevet 12. mai 2013 Er litt spesielt hvis mobilen din kaller alle "raske nettverk" for 3G også. 3G er bare en av mange nyere mobile datanettverk. Det står også klart at jeg for eksempel kun slår over på GSM og ikke slår av mobildata helt.
Neket Skrevet 13. mai 2013 #16 Skrevet 13. mai 2013 Har både 3G og 4G (står som LTE i displayet mitt) Mobilen velger det raskeste automatisk. Skrur jeg av 3G kommer jeg fremdeles på nett, men det går litt tregere, men det er ikke noe billigere/bruker mindre datatrafikk.
Tibbie Skrevet 13. mai 2013 #17 Skrevet 13. mai 2013 Du har internett inkludert i abm. ditt, men for å sjekke hvilke spill som ikke krever internett, kan du sette på "flymodus". Om appen ikke fungerer når du har flymodus på, krever den internett Radio koster ikke penger. 2
OneLove Skrevet 13. mai 2013 #18 Skrevet 13. mai 2013 Har både 3G og 4G (står som LTE i displayet mitt) Mobilen velger det raskeste automatisk. Skrur jeg av 3G kommer jeg fremdeles på nett, men det går litt tregere, men det er ikke noe billigere/bruker mindre datatrafikk. Selvfølgelig kommer du på nett, men spesielt at mobilen (iphone?) ikke spesifiserer at du ikke slår av mobildata helt.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #19 Skrevet 13. mai 2013 Du har internett inkludert i abm. ditt, men for å sjekke hvilke spill som ikke krever internett, kan du sette på "flymodus". Om appen ikke fungerer når du har flymodus på, krever den internett Radio koster ikke penger. Jo radio bruker jo mb - ergo det koster "Penger" Anonym poster: a7ef60a0f70f412882f9a3c6ec0a0d58
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #20 Skrevet 13. mai 2013 Neinei, mange apper har jo betalingsinnhold også, spesielt spillene. tt. Jo men de koster jo ikke noe å bare bruke de. Det koster ikke noe uten at man får beskjed om at "HVIS DU TRYKKER HER SÅ KOSTER DET PENGER" Det blir jo noe helt annet. Anonym poster: a7ef60a0f70f412882f9a3c6ec0a0d58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå