Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal tatovere meg for første gang neste uke, og har virkelig begynt å grue meg nå..

Tatoveringen jeg skal ha er et sitat på to linjer. Vil ikke si hvilken skrift, men det er en løkkeskrift som er ganske tykk og tatoveringen skal dekke hele bicepsen.. Altså, jeg skal tatovere meg på inner-overarmen. Om det gav mening, haha..

Jeg gruer meg så jævlig at jeg holder på å dette om!!! Kjæresten min har flere tatoveringer og han kløp meg i armen for å "demonstrere" smerten, og fytti helvete det var vondt... Jeg håpte kanskje at det var ala samme type smerte som det å ta piercing (har i nesa, brystvorten og jeg har tidligere hatt madonna og i brynet), men regner med det er mye vondere enn disse + å strekke ørene? :(

Jeg tåler ekstremt lite smerte, altså piercinger er null problem men SVIE er det verste, og alle sier jo at det svir. Om det kjennes ut som vanlige nåler som prikker deg i huden er jo det greit, men SVIE!?!? Åherregud..

Jeg kommer ikke til å feige ut, for jeg vil ha denne tatoveringen mer enn noe annet, men så var det det å kontrollere seg selv.. Vil ikke sitte i stolen og grine og hyle og sakte dø på hele greia. Noen som har tatovering på samme sted som kan dele litt erfaring?

Anonym poster: e64e18e96a181396dd1ae9ecec0050dc

Videoannonse
Annonse
Gjest RamaLama
Skrevet (endret)

.

Endret av newbiepie
AnonymBruker
Skrevet

Tar heller tusen tatoveringer enn å pierce tunga igjen. Men det er en anderledes smerte. Piercinger er stikk, au, ferdig. Tatoveringer er jo mere langvarig sviende smerte.

Anonym poster: 14ac850abfa230908495309c9a9cb42f

Skrevet

Jepp, det svir. Det får du forberede deg på. Når det er sagt, så går det nok helt fint :) Jeg har hatt så vondt i tatoveringsstolen at jeg har hatt lyst til å grine selv, men aldri gjort det. Man tåler gjerne mer enn man tror på forhånd!

Skrevet

Jeg hadde også lyst til å gråte, men gjorde det ikke. I perioder handler alt om å puste fordi du ikke kommer unna smerten, men det er overlevelig allikevel ;)

AnonymBruker
Skrevet

jeg har en på ryggen og har nylig tatt full sleve. jeg vil ikke kalle at det svir. Vet ikke helt hva jeg skal kalle at det kjennes ut som. iallefall, vondt kan det gjøre. men det er ikke noe du ikke kan leve med. Noen ganger kan kjennes ut som h*n tatoverer en helt annen plass enn hvor h*n egentlig holder på. og at h*n holder på å kjøre den langt inn i huden uten å røre på seg. men alle har jo forskjellig måter å tåle smerte på. har du flere pierceinger så skal det nok gå helt fint. innsiden av over armen har jo ganske tynn hud så du kjenner det nok der. kan hende du får en "hvorfor gjør jeg dette" mens du sitter der, men bare pust ut og prøve å tenk på noe annet :) du blir ikke å angre når du er ferdig :)

Anonym poster: 17146c00fb94c7672347d39aa7497915

Skrevet

Du kan kjøpe en bedøvelseskrem på apoteket :)

Emla heter den. Tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mest ubehagelig. Biceps er ikke et spesielt vondt område, med mindre det er på undersiden av armen? Etterpå kjennes huden som om man er skikkelig solbrent.

Ta med noe å spise hvis du tror du blir svimeklar.

Anonym poster: 0b2031d82afd8310160914869dc25a3c

Skrevet

Synes ikke det var vondt å ta tatovering i det hele tatt, har tre stykker(nakken, ribbeina og ryggen). Svir litt bare...

Skrevet (endret)

Jeg synes piercinger er mye vondere enn tattoveringen min. Jeg ble positivt overrasket over hvor lite vondt det gjorde. Det var ikke akkurat godt, men mye mindre vondt enn forventet. Det gjør mest vondt akkurat når nåla stikker, men når de løfter den opp for å tørke av (noe de gjør hele tiden) så forsvinner smerten, så det gjør ikke konstant vondt. Det gjør liksom vondt i noen sekunder av gangen. Og etterpå er det såå verdt det!

Edit: Har på innsiden av underarmen forresten.

Endret av super-s
Skrevet

Den kremen kan hindre at fargen setter seg... Det sa ihvertfall tattovøren min.. Har tatt 5 tatoveringer, og ja det er vondt. Men, det er ikke så vondt som du tenker før du er igang. Plassen du har valgt er ikke den værste, bortsett fra hvis du skal på innsiden av armen.. Jo tynnere hud, jo vondere er det..

Skrevet

Hvor vondt det gjør har litt med tatovøren å gjøre også. Da jeg tatoverte på innsiden av overarmen første gang var det ikke akkurat behagelig, spesielt omrisset. Fargeleggingen var bedre.

Da jeg tok innsiden av andre overarmen hadde jeg en annen tatovør som var mindre tung på labben, og jeg kjente det knapt! Jeg hadde bare brukt hun første på alle mine tatoveringer tidligere, og trodde det skulle være sånn, men har hørt av andre i ettertid at hun ikke er, hva skal man si, den minst smertefulle å gå til.

Om du får smerteilinger fra armen og langt oppover i halsen, hjelper det å holde hardt på skulderen. Da stopper det liksom før det rekker helt opp i hodet :)

Gjest Lypcha
Skrevet

Jeg syns det kjentes litt ut som solbrenthet. Sånn type svi/brennende følelse. Men det kommer til å gå bra, man tåler som regel mer enn man tror. Og når du først har begynt så kan du ikke trekke deg akkurat så skal du nok se at det går bra.

Skrevet

Den kremen kan hindre at fargen setter seg... Det sa ihvertfall tattovøren min.. Har tatt 5 tatoveringer, og ja det er vondt. Men, det er ikke så vondt som du tenker før du er igang. Plassen du har valgt er ikke den værste, bortsett fra hvis du skal på innsiden av armen.. Jo tynnere hud, jo vondere er det..

Jeg har 4 tatoveringer og har brukt emla alle gangene. Da kjenner jeg ingen ting :)

Men jeg visste ikke at den kan hindre fargen i å sette segl.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Har tattovering fra nedsiden av hofta og opp under armen. Tatt i flere omganger. Synes ikke det gjorde vondt i det hele tatt. Behagelig er det ikke, men så lenge man er flink til å slappe av og å puste, så går det helt strålende. Man føler seg litt mørkbanka etterpå, men det går også fort over.

Men nå sa siste tattovøren min at han aldri hadde opplevd noen som reagerte så lite heller, fordi jeg prata og tulla under hele timen. Men dette er min måte å slappe av på.

Så om du har med deg noen, så få denne personen til å få deg konsentrert om andre ting. Prat skit og tenk på andre ting, så går det fort og smertefritt.

Skrevet

Jeg tok tatovering på halsen i juli, og jeg syntes det kilte noe enormt! Iallefall den første stunden. Ble litt mer ubehagelig etterhvert, men ikke direkte vondt. Det verste var faktisk lyden :P

Jeg skjønner dog at du gruer deg. Litt skummelt, ettersom en ikke vet selv hvor vondt en vil synes det er.. Så, nei.. Lykke til! :)

Skrevet

Piercinger gjør veldig vondt akkurat der og da når nåla settes, og litt etterpå. Mens når du blir tatovert er det mindre smerte og lengre tid, og merker at huden blir veldig om, men det er egentlig bare en vanesak tror jeg, etterhvert blir du vant til "smerten", syns nå jeg.

Men nå har jeg bare tatt på "dumme" steder også da; rett under baksiden av kneet på leggen på begge sider, på hofta og to på hvert håndledd.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Gruer meg LITT mindre nå, hehe..

Er på innsiden av overarmen jeg skal tatovere meg, altså på den tynneste huden. Blir nok pain, men får bare holde ut!! Kommer garantert ikke til å angre. :)

Anonym poster: 58490d85e5d62c35ea439f0a7156b31b

AnonymBruker
Skrevet

Tatovering er stygt..

Anonym poster: 628c4cb423337bcfefa534769dab11f0

• Liker 1
Skrevet

Tatovering er stygt..

Anonym poster: 628c4cb423337bcfefa534769dab11f0

like your mama.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...